מיישם crm חייב ניסיון ניהולי בשביל להישאר רלוונטי!

CRM-ISRAELCRM

מיישם CRM או במילים מוכרות יותר מטמיע מערכות לניהול קשרי לקוחות הוא תפקיד חשוב מאוד.

ארגונים ועסקים רבים אשר מעוניינים להטמיע מערכת CRM בוחנים אפשרות לרכוש את השירותים של מיישם או מיישמת.

מצב זה מוביל את המנהלים בארגונים השונים לבצע ״ראיון עבודה״ לאותו מיישם או מיישמת.

כאשר המטרה היא ברורה לבדוק את היכולות המקצועיות שלהם.

אך האם זה מספיק? כנראה שלא.

ממחקר שקיימנו בישראל CRM על כ-35 מקרים שבחנו, קיבלנו נתון מפתיע!

כמעט 80% מהמקרים נכשלו כי מיישם CRM פשוט היה חסר ניסיון ניהולי.

את התוצאות של המחקר שביצענו אנו מנסים לשתף כמה שיותר עם קולגות בתחום ובעצם מנסים לענות על מספר שאלות.

שאלות כמו מה יותר חשוב ניסיון טכנולוגי? או ניסיון ניהולי?

מה ימנע ממיישם CRM להישאר רלוונטי וכמובן כיצד AI משתלבת בתהליך?

צבירת ניסיון ניהולי או התקדמות הטכנולוגית?

אז רגע לפני שאנחנו ממהרים לומר שמיישם ללא ניסיון ניהולי פשוט ישאר מאחור.

אנחנו רוצים לצנן את האווירה ולומר כי זה תלוי במספר פרמטרים נוספים.

פרמטר מספר 1 – גודל הארגון

הפרמטר הראשון שחשוב לדעת מתי חשוב ניסיון ניהולי או טכנולוגי הוא בעצם גודל הארגון.

תחשבו לרגע עסק של בנאדם אחד בסה״כ רוצה מערכת לניהול הפניות או אולי המשימות.

האם הוא צריך מיישם CRM עם קילומטראג׳ של ניסיון ניהולי? כנראה שלא.

מנגד ארגונים גדולים או עסקים רוצים לקבל ערך מוסף עליהם דווקא לחפש מיישם בעל ניסיון ניהולי.

הסיבה לכך נובעת מכיוון שבעולם הטכנולוגי של ימינו הפתרון הטכנולוגי אף פעם לא מהווה בעיה.

אך ניסיון ניהולי? זה יכולות שקשה היום למצוא.

פרמטר מספר 2 – סוג הפרויקט

פרמטר נוסף שנרצה להתייחס אליו הוא סוג הפרויקט.

כאשר אנחנו מתחילים פרויקט אנחנו צריכים להבין כי סוג הפרויקט יכול להיות בעל אורנטציה שיווקית.

או לחילופין יכול להיות בעל אורנטציה תפעולית.

בואו ניקח דוגמא פשוטה של משרד אדריכלים.

תחשבו לרגע שאם אתם מיישמי מערכות לניהול קשרי לקוחות ומגיע אליכם פרויקט כמו שציינו.

ברור כי אחת מבין הדרישות היא הרצון לניהול טוב יותר של הצוות.

ניהול באמצעות מדידה בוודאי יסייע לו בתוצאה הרצויה ויתרה מזאת מערכות כמו מאנדיי(Monday.com) או קליק אפ (Clickup) יכולות לעשות את זה בקלות.

אך האם העבודה של הצוות היא נכונה? האם השפה היא משותפת?

רק מיישם CRM עם ניסיון ניהולי יוכל לתת את המענה לשאלות האלה.

מיישם CRM ללא ניסיון ישאר מאחור

לאחר ההבנה ש-2 הפרמטרים שציינו הם מהותיים וחשובים לכל מיישם CRM.

חשוב לדעת לציין שבשונה מבעבר המצב היום לא מאפשר להתעכב ולצבור ניסיון בדרך הרגילה של הצלחה וכישלונות.

הסיבה לכך היא בעקבות החידושים הטכנולוגים הקיימים בתחום.

שילוב של מערכות AI (בינה מלאכותית) מתפתחות בקצב אדיר וכך גם הטכנולוגיה.

אנחנו בישראל CRM רואים כי יותר ויותר חברות תוכנה בוחנות לשלב AI בתוך מערכת ה-CRM שלהם.

במטרה להפוך את המערכת הרבה יותר עצמאית וידידות למשתמש.

למרות זאת חשוב לציין כי הטמעת מערכות מידע זה עדיין שלב ש-AI אינו יודע לעשות.

שילוב של יכולות טכנולוגית, ביחד עם ניסיון ניהולי ותקבלו מתכון למיישם מוצלח מאוד.

טיפים לבחירת מיישם CRM

אז לאחר שאנחנו מבינים כי ניסיון ניהולי הוא חלק בלתי נפרד מיישום מערכות מידע.

הינה 3 טיפים שהם הבסיס לפני שאתם בוחרים מיישם מערכת CRM.

  1. בחנו את סוג הפרויקט, גודל הארגון וקבלו החלטה על סמך ניסיון ניהולי.
  2. זכרו כי תמיד תצליחו למצוא פתרון טכנולוגיה, אך ניהול נכון? זה כבר עושה את ההבדל המהותי.
  3. שלבו AI בתהליך, לפעמים אנחנו רואים כי מנהל לבדו אינו מספיק, שילוב של בינה מלאכותית יכול לסייע רבות לארגון ולקדם את התוצאה שאתם רוצים.
שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם

0