אפיון מערכות CRM זה לא רק אוטומציות!

אפיון מערכות CRM

אפיון מערכות CRM זה מקצוע לכל דבר נקודה.

היכולות הרבות שחשוב שהיו לבעל המקצוע שמסייע לנו לבצע את האפיון למערכת ה-CRM הינן מגוונות.

הוא צריך להיות בעל יכולות ניהולית, טכנולוגיות וכמובן ראייה מרחבית.

זה בדיוק הסיבה למה אפיון מערכות CRM הוא לא רק אוטומציות.

החלק הארגוני כמו ניהול העובדים ובקרה על הביצוע הוא יכול להיות טכנולוגי אך ניסיון שווה הרבה יותר.

אז מה זה בעצם אפיון מערכת CRM? למה זה לא רק אוטומציות? וכמובן איך יוצרים מערכת שמעניקה ערך מוסף.

מהו בעצם אפיון מערכות CRM?

כאשר אנחנו מדברים על אפיון מערכות CRM, רבים חושבים מיד על אוטומציות של שיווק ומכירה.

הרי בסוף יש מערכות לניהול משימות כמו מאנדיי או קליק אפ(Clickup).

ויש גם מערכות כמו סיילספורס והאבספוט לניהול לקוחות וקצת מעבר.

אבל האמת היא שאפיון מערכות הוא הרבה יותר רחב מרק אוטומציות לשיווק ומכירה.

אפיון מערכות זה להבין את התהליך הארגוני ולשלב בו מרכבים טכנולוגים.

מטרתו של האפיון הינה לשרת את הצרכים של העסק והוא בעצם המפה שמנחה את הארגון.

למה אוטומציות לבדן לא מספיקות?

בתור חברה להטמעת מערכות CRM אצלנו בישראל CRM מבינים שאוטומציות חוסכות זמן!

אך בפועל הם לא תמיד מבטיחות חווית משתמש נוחה ולפעמים גם הרבה עבודה מאחורי הקלעים.

בנוסף לזאת כאשר מתמקדים רק באוטומציות מבלי לבחון את שיטת העבודה הארגונית בשילוב המרכיב האנושי.

התוצאה היא לא תמיד הכי נכונה לארגון ובטח לעובדים.

לכן חשוב שאפיון וגם המערכת CRM תשקף את הפעילות הארגונית לא פחות מהליך הטכנולוגי.

אז מה חשוב לדעת?

ניתוח תהליכים וצרכים עסקיים

לפני שמחברים טפסים או מגדירים זרימות עבודה, יש לבחון כיצד המידע זורם בארגון בפועל.

התמקדות במקורות הגעה ובקליטת הנתונים יהפכו את האפיון לאיכותי יותר.

נסו למפות את התהליכים, הגדירו יעדים ושפרו את חווית המשתמש.

כך תוכלו להבטיח שהמערכת באמת תשרת את הצוות ותשפר את הביצועים.

עיצוב חוויית משתמש(UI)

מערכת CRM מוצלחת היא כזו שהצוות נהנה להשתמש בה.

ממשק אינטואיטיבי, דוחות ברורים וזרימות עבודה פשוטות יכולים לשפר משמעותית את אימוץ המערכת בארגון.

אפיון מקצועי מתייחס גם לנראות, לסדר ולנגישות הנתונים.

אינטגרציות וניהול מידע חכם

בעולם העסקי של ימינו שילוב בין מערכות CRM השונות למערכות נוספות הינו קריטי.

חיבור בין מערכות הנהלת חשבונות, דוא"ל, או תמיכה טכנית יוצר תהליך אחיד וחכם.

בעזרת אפיון נכון נוכל להגדיר איזה מידע נרצה שיעבור בין המערכת, מתי ואיך.

לבסוף

לבסוף יש תהליך נוסף שחייבים להתייחס אליו והוא החלק הארגוני באפיון מערכת CRM.

חשוב להבין כי מערכת CRM היא לא רק ניהול נתונים אלה גם צריכה להתאים את עצמה לתרבות הארגונית.

בחלק הבא של המאמר אנחנו נעלה את הרחבה על החלק הארגוני של האפיון.

החלק התמקד בעיקרו במספר פרמטרים חשובים שבלעדיהם אי אפשר יהיה להתקדם במערכת.

מוזמנים לעקוב אחרינו לתכנים נוספים ולהצטרף אלינו בפייסבוק(הקישור נמצא ממש פה למטה)

🔒 גילוי נאות ודיסקליימר – הבעת דעה אישית על גופים עסקיים:
כתבה זו נכתבה על ידי הכותב עצמו, וכל הנאמר בה מבטא את חוות דעתו האישית והמקצועית בלבד בנוגע לגופים עסקיים המוזכרים בה. המידע מובא לצורכי מידע כללי, דיווח ועניין ציבורי, בהתבסס על מקורות גלויים, פרסומים רשמיים ודיווחים פומביים. אין לראות בתוכן זה ייעוץ מקצועי, משפטי, פיננסי או אחר, ואין בו משום קביעה עובדתית חותכת, ייחוס אשמה או הבעת דעה נחרצת כלפי גוף עסקי כלשהו.

בהתאם לחוק איסור לשון הרע, תשכ"ה–1965, סעיף 15(4), כותב הכתבה מביע דעה בתום לב על פעילות גוף עסקי, כאשר הדעה מבוססת על עובדות נכונות הידועות לו ופורסמו כדין. הפרסום נעשה בתום לב, מתוך עניין ציבורי ולשם שמירה על זכות הציבור לדעת, כחלק מחופש הביטוי והעיתונות במדינה דמוקרטית.

אין בפרסום זה כוונה לפגוע, להכפיש או להשמיץ גוף עסקי כלשהו, ואם גוף עסקי המוזכר בפרסום סבור כי קיים בו אי־דיוק או נגרם לו נזק – אנו מזמינים את נציגיו לפנות אלינו לצורך בירור, הבהרה ותיקון בהתאם לדין ובהקדם האפשרי.

סימוכין: חוק איסור לשון הרע, סעיף 15(4) – "הבעת דעה בתום לב על התנהגותו או אופיו של אדם או גוף, כשהדעה הובעה על בסיס עובדות נכונות הידועות למפרסם".
שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם

0
העגלה שלך
  • No products in the cart.