אפיון צרכים ארגוניים הוא תהליך שלפעמים אנחנו לא משקיעים בו מאמץ רב כמו שאנחנו מאפיינים מערכת CRM.
ארגונים ועסקים רבים אשר פונים אלינו לפעמים שואלים ״כיצד יתכן שהתהליך הטמעה אצלכם ארוך מהמתחרים״?
הסיבה לכך אנחנו מציינים, היא התייחסות הרחבה שלנו לצרכים הארגונים.
כאשר חברה פונה אלינו היא בעיקר נוטה להתמקד בתהליך הטכני וזה מובן.
אך זו בדיוק הנקודה החשובה למה רבים המקרים, שתהליך הטמעת המערכת נעצר באמצע ואף חלילה נכשל.
התעלמות מאפיון צרכים ארגוניים
חברות שמעוניינות להחליף מערכת CRM או לשדרג מערכת קיימת מתמקדות בעיקר בתוכנה.
הרצון למצוא אמצעי לפתרון הבעיה במקרים רבים מוביל לפתרון טכנולוגי.
לדוגמא אנחנו מפספסים פגישה אז נרצה מישהו שיזכיר לנו שיש לנו פגישה.
אנחנו שכחנו לתעד אז נרצה מערכת CRM לא תאפשר לנו להתקדם.
אלה דוגמאות לפתרון טכנולוגי.
לכן שאתם פונים לפתרון שכזה אתם בעצם מתעלמים מהצרכים הארגוניים.
במידה ועובד שכח לתעד או שכח את הפגישה אין זה אומר שאם יהיה אוטומציה אז הוא לא ישכח את הפגישה.
כך שגם ניצור לו עשרות תזכורות לא משנה מה נעשה את העובד לא נצליח לשנות.
בדיוק בגלל זה צריך לאפיין גם את הצרכים הארגונים.
שילוב הצרכים בתהליך האפיון
אפיון צרכים ארגוניים יסייע לנו להבין האם השינוי הוא טכנולוגיה או בשיטת העבודה.
שינוי של שיטת עבודה יגרום כנראה להתנגדות בקרב העובדים אך לפעמים הוא הכרחי.
בעזרתו ניתן להשיג תוצאות טובות יותר עבור הביצועים וגם סביר להניח שנמצא פתרון טוב יותר לבעיות.
כעת במידה והחלטתם להתמקד בתהליך הארגוני נסו את הדברים הבאים:
הגדרת תפקידים
ארגונים רבים נוטים לגלות כי ברגע שהם נכנסו לתהליך של הטמעת מערכת CRM הם צריכים לשנות את הייעוד של העובדים.
התייחסות מקדימה להגדרות התפקידים של העובדים יסייע לכם להבין איזה אוטומציות תרצו לבצע.
בנוסף לזאת תוכלו להבין איזה מידע תרצו לשתף ברמת התפקיד.
פיתוח הפעילות השיווקית
״אני רק רוצה לקלוט את הנתונים למערכת״
את נקודה הבאה אין אחד שלא נתקל בה.
תפקידה של מערכת CRM בסופו של דבר נועדה בסופו של דבר לנהל את הלקוח.
אך לפעמים אנחנו מפספסים בענק את התהליך.
מנהלים רבים בוחרים פשוט להתעלם מפיתוח התהליך השיווקי.
שילוב של תהליך השיווק יהפוך את המערכת להרבה יותר טוב וגם הרבה יותר רווחית.
כך שברגע שהחלטתם לצאת לדרך ולהטמיע מערכת CRM נסו להתייחס גם להתהליך השיווקי.
שלבו אותו באפיון ברמת מסע לקוח ותראו איך אתם מגדילים את כמות הפניות שלכם.
- חומר למחשבה – האם חשבתם על פיתוח המערך השיווקי שהטמעת את המערכת CRM?
לבסוף
לבסוף אין זה ממש משנה איזה מערכת תבחרו לעבוד עליה.
התעלמות מאפיון צריכים ארגוניים יגרום לתהליך פשוט לא להצליח ואף לא לצאת אפילו לדרך.
כך שחשוב מאוד להבין שהטמעת מערכת CRM זה עבודה והיא מצריכה הכנה מוקדמת לכל שלב.
נסו להבין איך אתם עושים את זה נכון ובעזרת חשיבה משולבת זו סביר להניח שתצליחו להשיא את התוצאות.