הטעמת מערכת CRM מצריכה ניסיון ארגוני לפני ידע טכנולגי!

CRM-ISRAELCRM-Nervous

לאחרונה אנו בישראל CRM נתקלנו במקרה של הטמעת מערכת CRM שנכשלה!

בתור חברה להטעמת מערכות CRM זה לא חדש שלנו, כי גם אנחנו נכשלים לפעמים.

אך הפעם המקרה שנתקלנו בו, בהחלט גרם לנו להחסיר פעימה.

"השקעתי שעות וכסף במערכת"

בתחילת חודש פברואר פנה אלינו לקוח וציין בפנינו שהוא רוצה לשדרג את ה-CRM של הארגון.

לפני שהוא המשיך לספר לנו למה, שאלנו מספר שאלות.

שאלות כגון על איזה מערכת CRM הוא בחר לעבוד, מה הפריע לו וכמובן מה סיבה לשדרוג.

הלקוח פירט בפנינו את הבעיות ובאמת ציין במפורש מה מפריע לו.

בנוסף סיפר שהוא השקיע שעות והרבה כסף במערכת על מנת שהיא תענה על הצרכים.

מיד לאחר שיחה קצרה קבענו פגישה אצלו והגענו למשרדים של החברה.

"בחיים לא ראיתי כזאת הטעמת מערכת CRM זה נורא"

לאחר שהגענו לפגישה התחלנו לחקור את המערכת ואז מנהלת הפרויקטים שלנו אמרה:

"בחיים לא ראיתי כזאת הטעמת מערכת CRM זה נורא".

הלקוח חשב בהתחלה שאנחנו צוחקים אך המקרה הזה היה באמת נורא.

המערכת שנבחרה לארגון בהחלט מתאימה לו אך הטמעת המערכת היתה מעבר לכל ביקורת.

איננו מתכוונים למטמיע או ללקוח כי ברוב המקרים הטמעה נכשלת בגלל סיבות אישיות.

או במילים אחרות "אנחנו מגייסים אנשים בזכות היכולות שלהם אך מפטרים אותם בגלל מי שהם".

אך במקרה הזה נוכחנו לגלות כי המטמיע היה חסר ניסיון ארגוני וניהולי והתוצאה?

מערכת שלא מספקת דוחות, לא מעניקה פירוט לתהליך והכי גרוע מפסידה לנו כסף וזמן!

ידע ארגוני לפני ידע טכנולוגי

מיד לאחר שהבנו איפה הבעיה החלטנו לעבוד על המערכת הקיימת ולא לבנות מחדש.

לפעמים החלטה הזאת היא לא נכונה כי עדיף במצב שהמערכת היתה היה עדיף להרוס ולהתחיל מחדש.

מצד שני אי אפשר לומר שלא היה בסיס טוב למערכת ואם קצת ניסיון ניהולי ניתן היה להפיק ממנה הרבה יותר.

התחלנו לעבוד ותיקנו את כל מה שאפשר לעשות.

התחלנו קודם כל למספר את התהליך הארגוני, הפקנו דוחות ועוד.

אין צורך לומר שזה לקח לנו לפחות חודשיים לפני שהצלחנו לייצב את המערכת.

כעת הלקוח מרוצה ממה שאפשר ובהחלט הבין "ניסיון ניהולי חשוב לא פחות מטכנולוגי"

בעזרת ניסיון והבנה ארגוני הצלחנו להציל את ארגון מהוצאות נוספות וכמובן החלפת מערכת.

אין צורך לומר שהלקוח איתנו כבר מספר חודשים וסוף סוף רואה אור בקצה המנהרה.

לסיכום

לסיכום כמו שאמרנו הטמעת מערכת CRM צריכה ידע.

ידע טכנולוגי בלבד אינו מספיק ובכל הטמעה שנכשלת אנחנו מבינים שזה רק בגלל זה.

לכן רגע לפני שאתם מתחילים פרויקט להטמעת מערכת CRM נסו לברר גם על הניסיון הניהולי של המטמיע.

היכרות מקדימה והבנה עם התחום תסייע להצלחת הפרויקט ותוביל אותו להצלחה רבה יותר.

שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם