ארגונים רבים אשר עובדים ישירות מול הלקוח מעוניינים להעניק לו משתמש לצפייה בלבד למערכת ה-CRM שלהם.
השימוש במשתמש לצפייה בלבד מעניק להם את היכולת לתת ללקוח להיכנס לאזור האישי שלו במערכת ובכך לראות כיצד מסע הלקוח שלו מתקדם.
אך האם משתמש לצפייה בלבד הוא הכלי היחידי שאפשר להעניק ללקוח? ומה עם אזור אישי באתר או פורטל משתמשים?
במאמר הקרוב נסביר על 3 כלים שיאפשרו ללקוח שלכם לקבל אינדיקציה מלאה על הפעילות שלו מולכם.
כלי מספר 1 – משתמש לצפייה בלבד
משתמש לצפייה בלבד הוא אחד הכלים המוכרים ביותר על מנת להעניק ללקוח אפשרות לראות מה מצבו מול הארגון.
מערכות CRM רבות וביניהם מערכת ניהול המשימות כגון מאנדיי – Monday מאפשרות ללקוח גישה מרחוק.
מתן אפשרות ללקוח באמצעות משתמש לצפייה בלבד יעניקו לו את האפשרות לראות את מצב המשימות שלו, מה הושלם וכמובן מנותר לביצוע.
מאנדיי – Monday לקחה את המצב הזה שלב אחד קדימה וכיום מעניקה ללקוח כלים מלאים לצפות בממשק המערכת באופן מלא.
ארגון המעוניין להעניק ללקוח שלו צפייה מרחוק יכול להחליט האם אותו לקוח יהיה חשוף לכל המידע או רק לחלק.
אפשרות זו מעניקה כח רב לארגון ואף חוסכת זמן וכסף בכך שהיא מעניקה שירות לקוחות טוב יותר.
- עצירה למחשבה – האם למערכת ה-CRM שלכם יש אפשרות למשתמש לצפייה בלבד?
- חשוב לציין – מערכות רבות גובות תשלום בגין משתמשים גם לצפייה בלבד, הקפידו לבדוק זאת לפניכן
כלי מספר 2 – פורטל ללקוח
אז אחרי שהבנו שאחד הכלים העיקרים זה משתמש לצפייה בלבד, הפעם ננסה להסביר על פורטל ללקוח.
פורטל ללקוח הינו כלי המשקף את המידע הקיים במערכת ה-CRM.
באמצעות אותו פורטל הלקוח יכול להסתכל על המערכת מתוך ממשק ייעודי ואף ברוב המקרים גם לבצע פעולות.
מערכת ה-CRM של זוהו – ZOHO מעניקה באופן מובנה פורטל ללקוח ומעניקה בעצם ללקוח את האפשרות להיחשף למידע.
כמובן שישנם מערכות CRM נוספות המאפשרות פורטל ללקוח ובכל אחת מהם יש יתרונות וחסרונות אך זכרו כי כלי זה הכרחי כיום.
- עצירה למחשבה – האם הלקוח שלכם יכול לבצע פעולות במקומכם? במידה וכן פורטל יכול לחסוך לכם המון זמן.
כלי מספר 3 – אזור אישי באתר האינטרנט
הכלי האחרון שאנחנו נתמקד בו הוא אזור אישי באתר הארגון.
אזור אישי באתר הארגון אינו כלי חדש ואולי הוותיק ביותר מבין שני הכלים שציינו במאמר.
כלי זה הוא בעצם שילוב של שתי הכלים ומעניק ללקוח גישה מרחוק ומבלי להיות בתוך מערכת ה-CRM.
פיתוח של אזור אישי הוא נקודה חשובה לארגונים המעוניינים לתת ללקוח את האפשרות להוסיף מסמכים, לקבל מידע ועוד.
החסידים של עולם האזור האישי הם קופות החולים וגופים פיננסים כגון בנקים שנותנים ממש מלאה המשקף את המצב הקיים.
אין ספק שמכל האפשרות בניית אזור אישי היא היקרה ביותר וגם מאפשרת לכם להחליט כיצד הוא יראה(UI/UX).
- חשוב לציין – בחירה באזור האישי היא בעיקר פתרון לארגונים המעוניינים להגביר את האבטחת המידע שלהם.
לסיכום
לבסוף אנו ציינו 3 כלים בסיסים להענקת גישה ללקוח ומתן אפשרות לשיקוף המידע ועדיין כמו שרובכם יודעים ישנם כלים נוספים.
לכן רגע לפני שאתם בוחרים מערכת CRM או כלי לניהול משימות כגון מאנדי – Monday או כלי אחר נסו להבין כיצד אפשר לשקף את המידע.
בדקו את היתרונות והחסרונות של כל כלי וכמובן בצעו טבלת השוואות בין הכלים כך שהבחירה תהא הטובה ביותר.
