למה מערכת CRM היא לא רק לארגונים גדולים?

SMB ISARAEL CRM 2

בעלי עסקים רבים חושבים שמערכת CRM היא רק לארגונים גדולות. אך למעשה היא אחת מהכלים החשובים ביותר עבור העסק ומאפשרת לו ליישם את האסטרטגיה של העסק בצורה הטובה ביותר.

למה צריך מערכת CRM?

הידעתם כי בשנת 2018 בישראל כמות העסקים שלא שרדו את השנה הראשונה של הפעילות העסקית היה כ-90%? נתון מפחיד זה מחזק את ההבנה כי שימוש במערכת לניהול לקוחות יכול לסייע לאותם עסקים במגוון רחב של פרמטרים החל מניהול הלקוחות, שיפור הפרודוקטיביות והגדלת רווחים.

שימוש במערכת CRM יסייע לאותם עסקים שמעוניינים לעשות סדר בפעילות העסקית ואף לסייע לעסק לעבור משברים.

כיצד לדעת אם צריך מערכת CRM לעסק שלכם?

למרבה הצער עסקים רבים רוכשים מערכת CRM רק כתוצאה של מקרה שלילי שקרה. לדוגמא: איש מכירות שעבד איתנו בתחילת הפעילות העסקית ולאחר חצי שנה או שנה עזב את העסק ולקח עמו את אנשי הקשר או המידע הקיים עליהם. מקרה שכזה יכול להוביל את העסק למצב של "חושך" מול הלקוחות וכל המידע הרלוונטי כבר לא קיים יותר בארגון.

מקרה נוסף שיכול להוביל את העסק לרכוש מערכת CRM הוא במצב של מכירה דו"צ ונפרט: לפעמים עסקים בתחילת דרכם מקבלים הפניה בעקבות המלצה, אותו איש מכירות שמנסה ליצור קשר עם הלקוח מגלה שהלקוח שהופנה אליו כבר נמצא בקשר עם איש מכירות אחר או לחילופין נמצא במצב של שימור לאחר שכבר רכש שירות או מוצר של העסק בעבר.

מצב שכזה יכול לגרום ללקוח להתעצבן ולא לרכוש שוב בשנית מאותו עסק ובכך להוביל להפסדים בעסק. אז אלו שאלות צריך לשאול על מנת שנבין האם אנו צריכים מערכת שתסייע לנו בניהול הארגון?

5 שאלות יסייעו לכם להבין האם צריכים מערכת CRM

  1. האם כל המידע שלך אודות הלקוחות מאוחסן תחת מקום אחד? – זכרו ככל שעובר הזמן המידע הקיים בארגון רק גדל.
  2. האם יש לכם מעקב אחר תהליך המכירה? מעקב אחר תהליך המכירה יכול לסייע לעסק ולהגדיל את כמות המכירות בכך שתדעו בכל רגע נתון מה הבעיה בתהליך המכירה ובכך תוכלו לשפר אותה
  3. האם יש לכם קמפיין שיווקי? קמפיין שיווקי דורש מעקב צמוד ואופטימיזציה בכל רגע נתון. שימוש במערכת CRM יכול להעניק לכם את המידע החסר ובכך לייעל את התהליך
  4. האם יש לכם נגישות למידע מחוץ למשרד? מגפת הקורונה גרמה לנו להבין שעתיד הפעילות העסקית נמצא קודם כל במרחב הדיגיטלי ולכן חשוב לשאול האם יש לנו אפשרות לגשת למידע מחוץ למשרד.
  5. האם אתם יודעים כמה קריאות שירות היו לכם? מידע אודות תלונות של לקוחות חשוב לא פחות מתהליך המכירה ולכן חשוב לדעת תמיד כמה תלונות היו ואלו בעיות יש לאנשים ביחס לשירות שלכם.

כמובן שישנם עוד המון שאלות שאפשר לשאול אך עניתם בתשובה "לא" על מרבית השאלות כנראה שרכישת מערכת CRM היא תהיה אחת מהחלטות הטובות ביותר עבורכם ועבור העסק שלכם.

SMB ISAERL CRM
SMB ISAERL CRM

כיצד מתחילים?

הטמעת מערכת CRM לעסקים וארגונים בכל שלב יכולה להיות אתגר שקשה לדעת מהיכן הוא מתחיל ואיפה הוא יכול להסתיים אך בתור חברה להטעמת מערכות CRM אנו ממליצים קודם כל להתייעץ עם מומחים בתחום וקבל חברת דעת מקצועית בנוסף לזאת אנחנו ממליצים לחפש חומרים מקצועיים שאפשר למצוא אצלנו בבלוג או בקהילת הפייסבוק שלנו.

שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם