מטמיע מערכות CRM? זה התפקיד הכי חשוב שלו!

Workflow-ISRAELCRM

תפקידו של מטמיע מערכות CRM, בהטמעת מערכת CRM הוא מגוון.

אך בראש ובראשונה תפקידו העיקרי הוא יצירת שפה משותפת בתוך העסק או הארגון.

מטמיע מערכות ובכלל מטמיע מערכות CRM הינו מקצוע לכל דבר בעולם העסקים של ימינו.

ארגונים ועסקים רבים פונים למטמיע מערכות במטרה לבצע תהליך של התייעלות טכנולוגית.

או במילים מקצועיות יותר ביצוע של טרנספורמציה דיגיטלית.

תפקידו של מטמיע המערכות הינו מגוון ועליו לדעת כיצד משלבים בין הפן הארגוני לפן הטכנולוגיה.

בנוסף לזאת עליו להבין במערכות CRM מובילות, לבצע אפיון וכמובן יישום של התהליך.

למה צריך מטמיע מערכות?

הסיבה העיקרית שרבים בוחרים להשתמש בשירותיו של מטמיע מערכות היא בעיקר חסכון בזמן.

אך בפועל הסיבה העיקרית שבגלל צריך מטמיע מערכות CRM היא בשביל ליצור שפה משותפת בארגון.

יצירת של שפה משותפת בארגון תייעל את העובדים ותסייע לפרודוקטיביות של הארגון.

בנוסף לזאת יצירה של שפה אחידה תוכל להוביל להגדלת הרווחים ולשפר את איכות השירות.

תחשבו על זה שיש לכם מערכת CRM אחת שתומכת בסטטוסים למכירות, ללקוחות ולשירות?

הארגון מדבר שפה אחת וכל המידע נמצא תחת מקום אחד והוא מערכת ה-CRM.

מדהים נכון? אז הינה 3 נקודת שחשוב לדעת לפני שבוחרים מטמיע מערכות CRM.

נקודה מספר 1 – ניסיון ארגוני

נסו לבחור מטמיע עם ניסיון ארגוני וניהולי.

רבים הארגונים שבוחרים מטמיע מערכות על סמך ידע טכנולוגי בלבד ולא על פן ארגוני.

עדיין חשוב לנו לציין לא כל מנהל או יועץ ארגוני הוא גם מטמיע מערכות CRM.

הסיבה לכך היא מכוון שאם אין לו מושג ברמה הטכנולוגית ואינו מכיר את ההבדלים בין המערכות סביר להניח שהפרויקט והטמעה תיכשל.

נקודה מספר 2 – זמן

מזל טוב! בחרתם מטמיע מערכות CRM ויצאתם לדרך!

ופתאום הזמן שהובטח לכם להגשת המערכת מתארך ולא כמו שהובטח בתחילת התהליך.

הרי בסופו של דבר אמרו לנו 50 שעות או 100 שעות אבל עדיין לקח לכם יותר זמן ממה שהובטח.

בדיוק בגלל זה חשוב להבין כי הטמעת מערכת CRM לוקחת זמן!

ברוב המקרים לפי מחקרים שביצענו בישראל CRM בשנת 2023 הטמעת מערכת CRM ממוצעת לוקחת כ-7 חודשים!

נתון זה מתייחס לחברות בסדרי גודל בינוני עד קטנות ובחברות גדולות אף יותר.

לכן אם מטמיע מערכות אומר לכם שהוא יסיים את הטמעה תוך 20 שעות או בסגנון זה צריך להדליק לכם נורה.

  • חשוב לציין כי תאריך הסיום תלוי בגודל הארגון, מטרת הפעילות ואינו מתייחס לאוטומציה או אינטגרציה!

נקודה מספר 3 – פיתוחים חיצוניים

אז בחרנו מטמיע מערכות CRM והבנו שהתהליך לוקח זמן כעת עלינו לדעת שיתכן והיו פיתוחים חיצונים.

פיתוח חיצוני ברוב המקרים נוצר כתוצאה מהתפתחות ארגונית שמטרה להקל על השימוש במערכת.

לדוגמא סוכנויות ביטוח מעוניינות להפיק מסלקה פנסיונית דרך מערכת ה-CRM במטרה לקצר שלבים.

תהליך זה מצריך פיתוח חיצוני ומוביל להוצאה לא מתוכננת.

בדקו עם מטמיע המערכות האם הוא יודע לזהות עלויות לא מתוכננות שיכולות להשפיע על התהליך.

לבסוף

לבסוף בחירה של מטמיע מערכות CRM היא עניין של כימיה בין אנשים.

אנחנו מגייסים אנשים בזכות היכולות שלהם ומפטרים אותם בגלל מי שהם!

משפט זה נפוץ מאוד בעולם משאבי האנוש אך גם שמגייסים פרילנסרים צריך לדעת זאת.

אז הקפידו לוודא שבדקתם את שלושת השלבים הללו ותנסו להבין קודם כל שגם אם ביצעתם החלטה לא נכונה תמיד אפשר לתקן.

שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם