מערכת CRM לעסק היא כנראה אחד הכלים החשובים ביותר!
שימוש במערכת לניהול לקוחות או במילים מוכרות יותר מערכת CRM הפך עם הזמן לכלי ניהולי.
כלי ניהולי זה שבעבר נועד לרכז את המאגרי המידע של הארגון תחת מקום אחד התפתח עם השנים.
וכיום? כלי זה הוא מוצר חובה בכל ארגון או עסק.
אז מה גרם לאותה התפתחות משמעותית שגרמה לכל עסק לחפש מערכת CRM? וכמובן מה חשוב לדעת?
התפתחות מערכת ה-CRM
בעבר מערכת CRM לעסק היתה כמו שציינו כלי שריכז בתוכו את מקורות המידע.
אותו כלי שימש מנהלים במטרה אחת פשוטה, והוא ריכוז המידע הבסיסי של הלקוח.
מידע כגון מספרי טלפון, כתובות מגורים, תאריכי לידה וכו׳.
מנגד זאת וככל שהתפתחה הטכנולוגיה הדרישה למערכות חכמות יותר גברה.
זה הוביל לכך שמערכות ה-CRM לא רק ישמשו ככלי לאיסוף מידע אלה יהפכו להיות כלי ניהולי שעונה על הצרכים הניהולים של העסק.
צרכים ניהולים
אחד הדברים החשובים ביותר שמחפשים מערכת CRM לעסק זה שהיא תדע לענות על הצרכים הניהולים.
צרכים ניהולים הם קודם כל שהמערכת תדע לתת לנו מידע על כלל המחלקות.
הכוונה שלנו היא שלא מספיק לנהל רק את המכירות או את המשימות, אלה צריך להתייחס לכל המחלקות.
בזכות האפשרות להסתכל על הארגון בתמונה של 360 נוכל להשיג הרבה יותר.
כיצד ויתכן שעסקים מסויימים אינם מצליחים ואחרים כן? הינה מה שחשוב לדעת.
מה חשוב לדעת שבוחרים מערכת CRM לעסק?
כעת לאחר שהבנו כי התפתחות מערכת ניהול הלקוחות עם השנים הובילה לדרישות רבות יותר.
הגענו לשלב שצריך להבין כמה דברים לפני שבוחרים מערכת CRM לעסק.
נקודה ראשונה – התייחסות לכלל המחלקות
ישנם מערכות לניהול לקוחות שהם אינם כלל מערכות כאלה.
חברות תוכנה רבות מציגות את התוכנות שלהם כמערכת לניהול לקוחות(CRM) שבפועל המצב אינו כזה.
- חשוב לנו לציין – אין לנו כוונה לציין מערכות ספציפיות מכיון שניתן לבצע אוטומציות ואינטגרציות כמעט לכולם.
לכן רגע לפני שאתם בוחרים מערכת CRM לעסק בדקו האם היא מעניקה לכם תמונה של 360 מעלות.
תמונה כזאת תאפשר לכם להתייחס לכלל הארגון ולא רק למחלקה ספציפית.
באמצעות של ניהול שכזה תוכלו לחסוך בזמן ועלויות.
נקודה שנייה – התמחות
בנקודה הקודמת ציינו שיש מערכות CRM שבפועל הם אינם כאלה.
כיצד יתכן וחברת תוכנה מציגה את עצמה במערכת לניהול קשרי לקוחות לעסק אך היא אינה כזאת?
הסיבה לכך נובעת מזה שחברות התוכנה מתייחסות לתחום ספציפי ולא לכלל העסק.
לעומת זאת ישנם מערכות ייעודיות לכל תחום.
לדוגמא מערכות CRM שמעניקות ערך מוסף למרפאות וקליניקות או מערכות לחדרי כושר ועוד.
בחירת מערכת שמתמחה בתחום תיתכן ותחסוך זמן רב ובהחלט יכולה להתאים לצורך שלכם.
זו בדיוק סיבה לקחת מומחים בתחום.
שימוש במומחים בתחום העיסוק שלכם יסייע להבין אלו מערכות רלוונטיות יש.
נקודה שלישית – הכינו אפיון ארגוני ולא טכני
הדבר הראשון שאנחנו עושים לפני שאנחנו בוחרים מערכת CRM לעסק, זה הכנה של אפיון.
אפיון מקדים יסייע לנו לקבל תמונת מצב על מה אנחנו רוצים להשיג ולאן חשוב לנו להגיע.
אז נכון חשוב להכין אפיון אך חשוב לדעת כי התייחסות שלו צריכה להיות ארגונית ולא טכנית.
למה אנו מציינים זאת? כי עסקים רבים מתמקדים בטכני ולא בעסק או בארגון.
אפיון תפקידו לתת לנו את המטרות של הארגון ולא את אמצעים.
לדוגמא אם אנחנו רוצים להגיע ממקום למקום זה תהיה המטרה שלנו.
לעומת זאת האמצעי יכול להיות רכב או מטוס וכו׳.
אז למה שאנחנו מאפיינים את המערכת CRM אנחנו מחפשים פתרונות טכנים ולא ארגונים?
לבסוף
לבסוף אין זה משנה איזה מערכת CRM לעסק תבחרו.
מה שמשנה זה היכולת שלנו להימנע מטעויות שיכולות לעלות לנו בזמן וכמובן בכסף.
בעולם העסקים של היום אין מרווח לטעויות וכל טעות יכולה להשפיע על הפעילות שלנו.
לכן נסו להקפיד את הצעדים שציינו בכל הקשור לבחירת מערכת לניהול לקוחות.
בנוסף לזאת במידה ואינכם יודעים כיצד לצאת לדרך, חשוב לנו לומר אתם לא לבד.
תנסו להיכנס לקבוצת הפייסבוק שלנו או להשאיר פרטים ואנחנו נשמח לסייע.
זכרו בחירת מערכת CRM זה מקצוע וכשרוצים לבחור מערכת? עדיף להתייעץ עם מומחים.