עדכון נתונים במערכת CRM ואיך לעודד עובדים לעשות זאת?

Database ISRAELCRM

כאשר מדברים על עדכון נתונים אנו מבינים כי בכל יום שעובר בעולם העסקים של ימינו, ארגונים ועסקים צוברים עוד ועוד מידע אודות לקוחות, רכישות, מצב פיננסי ועוד.

ולמרות כל כל המידע הרב שעובר בין הלקוחות לארגון, רק מעט ממנו מתועד במערכת ה-CRM אם בכלל.

תשובה לשאלת זאת נמצאת אצל רוב המנהלים ובעלי העסקים שצריכים לשאול "האם יש לנו תרבות עדכונים נתונים"? אם התשובה שלכם היא לא? תמשיכו לקרוא.

אז מה אפשר לעשות בשביל לעודד עובדים וליצור תרבות של עדכון נתונים במערכת ה- CRM?

פעולה מספר 1 – חשיבות עדכון הנתונים

ברוב המקרים שעובדים בוחרים לא לעדכן נתונים לאחר שיחה המתקבלת עם הלקוח היא מכיוון שהם אינם מבינים את החשיבות המידע.

עובד שאינו מבין את חשיבות המידע, יכול לגרום לנזק בטווח הארוך לארגון בזה שמידע שלא רלוונטי כיום יכול להיות שווה זהב בעוד מספר ימים או חודשים.

לכן הקפידו להסביר בכל יום, בכל בריף בוקר עם העובדים על חשיבותו של המידע המתקבל מהלקוח ועוד יותר חשוב הצורך לתעד אותו במערכת ה-CRM.

פעולה מספר 2 – צמצום סטטוסים

מנהלים ובעלי עסקים רבים נוטים לחשוב כי ריבוי סטטוסים במערכת ה-CRM נועד להציג את תהליך המכירה או שירות הלקוחות עם הלקוח.

ממחקרים שביצענו אצלנו בישראל CRM נוכחנו לגלות כי ההפך הוא הנכון.

סטטוסים כגון "ללא מענה" מפחיתים את אחוז המכירה של הארגון ב-23% רק בגלל שמספיק שאותם נציגים יראו את הסטטוס הזה ויבינו שהלקוח "לא עונה".

סטטוסים נוספים כגון "לא מעוניין" שורפים כ-10% אחוזים מהלידים החמים וזה רק בגלל שאותו נציג או נציגה נכנסו לשיחה בצורה לא נכונה.

לכן אם יש לכם במערכת ה-CRM יותר מ-6 סטטוסים עליכם לבדוק כיצד לצמצם את הסטטוסים ל-5 עד 6 סטטוסים עיקרים בכל תהליך בארגון.

פעולה מספר 3 – תגמול עובדים

רבים ממכם שואלים אותנו כיצד ניתן לעדכן את כל הנתונים בצורה הטובה ביותר? והתשובה שלנו היא פשוטה תנו תגמול סמלי.

כאשר אנחנו מדברים על תגמול סמלי איננו רוצים לומר שצריך לתת לעובד עכשיו בונוס על כל עדכון הרי בסופו של דבר עדכון זה חלק מעבודתו.

אנחנו מתכוונים לתת תגמול בגין מבצעי "טיוב" לדוגמא נניח ופעם בשלושה חודשים עוברים על המידע הלא מעודכן בעסק או בארגון וקובעים חוקיות.

קובעים שכל מי שמצליח להחזיר "לקוח" לחיים יקבל בונוס בגין זה. הרי בסופו של דבר ליד קר שהופך לחם שווה הרבה יותר מכל ליד חם אחר.

יותר מזה ברגע שעובדים יבינו את חשיבות המידע הקיים בארגון ככה גם מבצעי הטיוב יצטמצמו בצורה משמעותית ורק מדי פעם יחזרו.

Database ISRAELCRM

מסקנות

לבסוף כאשר אנחנו מדברים על עדכון נתונים עלינו להבין כי תמיד יהיה לנו מידע לא מעודכן אך יש הבדל בין מאות לקוחות שאינם מעודכנים לאלפים.

תחשבו על פוטנציאל העצום הקיים בניהול הדאטה ועל החשיבות שהוא יכול העניק לארגון שלא נדבר על חיסכון בעלויות שיווק.

מאמרים נוספים בנושא:

הדרך הטובה ביותר להפיק דוחות ממערכת ה-CRM

שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם