תוכנת CRM היא כנראה הכלי הניהולי החשוב ביותר בעסק.
פעילותה התפתח רבות במהלך השנים שהיא כבר הרבה יותר מניהול לקוחות.
אז ויתכן ורוב הארגונים כלל אינם טורחים להשקיע זמן ומאמץ בשביל לוודא שהיא מעודכנת ומסודרת?
תוכנת CRM והחשיבות שלה לארגון
את התשובה לשאלה הקודמת נעניק בהמשך.
אך הסיבה שבגינה החלטנו לשאול אותה היא בעקבות שיחה עם חבר קהילת ישראל CRM/ERP.
אותו חבר קהילה לאחר שיחה קצרה אמר לי את המשפט הבא ״עדיין מנסה לשכנע אנשים אצלי בארגון למה CRM מסודר זה חשוב 🫣😂״
המשפט זה גרם לי להבין כי ישנם עדיין ארגונים רבים שאינם מבינים את החשיבות בתוכנת CRM מסודרת.
- חומר למחשבה – האם תוכנת CRM שלכם מעודכנת או שאתם כבר לא סומכים עליה?
כאשר אני אומר גבהים חדשים אני מדבר על מספר נקודות.
נקודה מספר 1 – יצירת שפה משותפת
אחת הבעיות היותר גדולות של ארגונים עם תוכנות ה-CRM היא כאשר ישנם מספר מחלקות.
כל מחלקה מתנהלת בשפה אחרת.
מחלקת התפעול מתעסקת בניהול משימות ואילו המכירות בניהול לקוחות.
ובסוף שניהם לא מדברים את אותה שפה.
תוכנת CRM מסודרת יכולה לגרום לכולם לדבר אותו שפה וליצור תהליך רציף.
תהליך שכזה יתמוך בניהול הלקוח החל משלב הגיוס ואז שלב מסירת המוצר או מתן השירות.
נקודה מספר 2 – אסטרטגיה
כמו שאמרנו בתחילת המאמר, תוכנה שכזאת היא כנראה הכלי הניהולי החשוב ביותר בארגון.
בזכות הבנה זו ושילוב נכון של האסטרטגיה העסקית ניתן להתאים את המערכת לצורכי הארגון.
היא תתמוך במטרות ויעדים בעזרת שילוב טכנולוגיה וכך תדעו שיש מערכת שעובדת בשבילכם.
נקודה מספר 3 – דוחות, דוחות ושוב דוחות.
לאחרונה קיימתי פגישה עם חברה גדולה במשק הישראלי.
בתחילת השיחה הם שאלו אותי עליי וכמובן מי זאת ישראל CRM.
ובאמת לאחר הצגה קצרה אמרתי למנכ״ל את המשפט הבא.
״בסוף אתה צריך מערכת שתאפשר לך לקבל דוחות״.
המשפט הזה דיי סיכם את מהות הפגישה.
בעזרת תוכנת CRM מעודכנת ומסודרת אפשר לקבל דוחות.
לא! אינני מדבר על דוח עוגה שמציגה לי נתונים.
אני ממש מדבר על אמון במספרים.
שכאשר אנחנו נסתכל על העוגה באמת נוכל לומר שזה כמות העסקאות, כמות הפניות שהיו לנו היום וכו׳.
לבסוף
לבסוף המשמעות של תוכנת CRM מעודכנת הוא עצום.
מי שיבחר לתחזק את התוכנה שלהם על בסיס קבוע יקבלו הרבה יותר.
הם יצליחו ליצור שפה משותפת, להשיא את המכירות וכמובן לנהל את הלקוח.
כל אלה ועוד דברים טכנולוגים נוספים יסייע לארגון לעשות קפיצה קדימה אל העתיד.

כתבה זו נכתבה על ידי הכותב עצמו, וכל הנאמר בה מבטא את חוות דעתו האישית והמקצועית בלבד בנוגע לגופים עסקיים המוזכרים בה. המידע מובא לצורכי מידע כללי, דיווח ועניין ציבורי, בהתבסס על מקורות גלויים, פרסומים רשמיים ודיווחים פומביים. אין לראות בתוכן זה ייעוץ מקצועי, משפטי, פיננסי או אחר, ואין בו משום קביעה עובדתית חותכת, ייחוס אשמה או הבעת דעה נחרצת כלפי גוף עסקי כלשהו.
בהתאם לחוק איסור לשון הרע, תשכ"ה–1965, סעיף 15(4), כותב הכתבה מביע דעה בתום לב על פעילות גוף עסקי, כאשר הדעה מבוססת על עובדות נכונות הידועות לו ופורסמו כדין. הפרסום נעשה בתום לב, מתוך עניין ציבורי ולשם שמירה על זכות הציבור לדעת, כחלק מחופש הביטוי והעיתונות במדינה דמוקרטית.
אין בפרסום זה כוונה לפגוע, להכפיש או להשמיץ גוף עסקי כלשהו, ואם גוף עסקי המוזכר בפרסום סבור כי קיים בו אי־דיוק או נגרם לו נזק – אנו מזמינים את נציגיו לפנות אלינו לצורך בירור, הבהרה ותיקון בהתאם לדין ובהקדם האפשרי.
סימוכין: חוק איסור לשון הרע, סעיף 15(4) – "הבעת דעה בתום לב על התנהגותו או אופיו של אדם או גוף, כשהדעה הובעה על בסיס עובדות נכונות הידועות למפרסם".





