3 דברים שחשוב לדעת בחיבור פייסבוק – Facebook למערכת ה-CRM!

meta_facebook_israelcrm

אינטגרציה מדף הפייסבוק – Facebook למערכת ה-CRM הינה שכיחה מאוד.

ארגונים ובעלים עסקים רבים משתמשים בשירותי חברת META לצורך קידום הפעילות העסקית.

בעקבות שימוש בשירותים אלה הם יכולים לקבל פניות אודות השירותים, לקדם את המותג ועוד.

לכן אינטגרציה מסוג זה תקל מאוד על מחלקת המכירות לבצע מעקב ותחסוך הזנה ידנית של המידע.

ולמרות זאת כיצד ויתכן שמעט מאוד מהארגונים מבצעים חיבור תקין לדף הפייסבוק שלהם? נסביר!

אינטגרציה לדף הפייסבוק – Facebook

אינטגרציה בהגדרה הכללית שלה במילון היא שילוב מערכות.

כאשר רוצים לחבר מערכת X למערכת Y או לקלוט מידע ממערכות שונות למערכת אחת נבצע אינטגרציה.

שילוב ושיתוף המידע בין המערכות מסייע לנו לקבל מידע ולדבר בשפה אחת בתוך הארגון או העסק.

מערכות CRM רבות מאפשרות חיבור ישיר לדף הפייסבוק של הארגון או העסק ובכך חוסכות בעלות האינטגרציה.

בנוסף לזה הן מאפשרות לארגון לשלוט על המידע ללא תלות במתכנת חיצוני.

כעת האם תהליך זה נכון או לא? בהמשך נציין דעתנו.

עד שנרשום לכם את דעתנו צריך להבין כי אינטגרציה לא שונה משום הטמעת מערכת וגם היא מצריכה אפיון.

  • נקודה למחשבה – האם ביצעתם אפיון לפני אינטגרציה לדף הפייסבוק או קליטת לידים?

אז רגע! איננו מתכוונים אפיון של שעות או ימים אלה בניית מתודולוגיה לקליטת הליד.

לפני שאתם מבצעים אינטגרציה למערכות במיוחד נסו לבצע אפיון קצר ותרשים זרימה.

פעולות אלה יסייעו לכם להבין את המסע שליד(הפנייה) עובר עד שהוא יכנס למערכת ה-CRM.

כך תוכלו לבדוק האם יש לכם בדיקת כפילויות? האם אפשר למדוד את השיווק? וכמובן עלויות.

אז אחרי שעשינו את הצעד הראשוני בואו נבין 3 דברים חשובים שחשוב לבדוק לפני שמחברים את המערכת.

נקודה מספר 1 – ניהול קמפיינים בפייסבוק – Facebook

כמו שציינו ארגונים או עסקים רוכשים שירותים מחברת META.

אחד הכלים העיקרים שלה הוא ניהול קמפיינים ממונים ובכך יכולים לקדם את הפעילות העסקית.

מנהלי שיווק רבים מקימים קמפיינים בממשק הניהול של META אך בוחרים שלא לעשות זאת .

דבר ראשון שצריך לבדוק הוא שבכל קמפיין שמנוהל בפייסבוק, ננסה להקים את הקמפיין גם במערכת ה-CRM.

אין צורך לנסות להעתיק מילה במילה אך מספיק שנרשום את ה-FROM ID של הקמפיין.

נתון זה ישמש אותנו כמזהה ממש כמו מספר טלפון או תעודת זהות עבור הלידים(הפניות).

נתון זה בשילוב אפיון מקדים יכול לסייע לנו לקלוט המידע בצורה טובה יותר ויחסוך לנו זמן.

נקודה מספר 2 – גיבוי מידע

בתחילת המאמר ציינו שמערכות CRM מציעות חיבור ישיר מדף הפייסבוק למערכת ה-CRM.

אין ספק שפעולה זו מבורכת ואינטגרציה זו חוסכת כסף ללקוח.

אך האם זה טוב לנו עסק או ארגון? זו נקודה שצריך לבדוק.

מערכות ה-CRM השונות סומכות על ממשק הניהול של פייסבוק לצורך גיבוי המידע.

לכן במידע ויש לכם תקלה לא בטוח בכלל שמערכות ה-CRM יעניקו לכם הגנה על הלידים.

במצב שכזה תצטרכו להיכנס לממשק הניהול של מנהל הקמפיינים בפייסבוק ותצטרכו להוריד אותם ידנית.

פעולה זו אינה מסובכת אך מה קורה שאתם צריכים לוודא כפילויות? או תהליכי עבודה אוטומטים?

בדיוק בגלל זה הינה 3 דברים שאתם צריכים לבדוק במערכת ה-CRM

  1. האם למערכת ה-CRM יש גיבוי ללידים שלא עברו באינטגרציה? בפייסבוק – Facebook בפרט.
  2. האם למערכת ה-CRM יש אפשרות להסיר כפילויות כבר בהזנה ידנית או מקובץ אקסל?
  3. האם למערכת ה-CRM יש אפשרות להעפיל את התהליך מחדש במקרה של שגיאה?

אלה הנקודות העיקריות שחשוב לבדוק במערכת ה-CRM בכל הקשור לגיבוי מידע בחיבור ישיר.

נקודה מספר 3 – כלי API נוספים

הנקודה האחרונה שצריך לבחון היא חיבור דרך כלי API נוספים כגון MAKE או ZAPIER.

כלי API שכאלה יכולים לסייע לנו לאחר אפיון לבנות את מסע הלקוח(CX) ולשלב מספר מערכות נוספות.

תחשבו על זה שבעזרת מערכות שכאלה תוכלו לשלוח הודעה ווצאאפ לכל לקוח שישאיר פרטים בדף הפייסבוק.

עוד אפשר לעשות אוטומציות ואינטגרציות מורכבות יותר שיתרמו לארגון או לעסק הרבה יותר מאשר חיבור ישיר.

נקודה זו היא המשמעותית ביותר ולכן בעזרת אפיון, בדיקת גיבוי מידע שמערכות אלו יכולות להעניק.

נקבל חיבור והתממשקות תקינים יותר למערכת ה-CRM מאשר חיבור ישיר בלבד.

שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם