כחברה להטמעת מערכות אנחנו נתקלים במגוון רחב של עסקים שפונים אלינו ומבקשים לדעת איזה מערכת CRM מתאימה עבור הארגון שלהם ומה צריך לעשות בשביל להתחיל לעבוד מהר ובצורה פרודוקטיבית? אז קודם כל אנחנו רוצים לצנן קצת את התלהבות, הטמעת מערכת CRM ברמה גובהה לוקחת בין 4-6 חודשים בחברות קטנות ובינוניות ולפעמים גם יותר משנה בחברות גדולות. למרות זאת חושבים שאתם מסוגלים לעשות זאת לבד ומהר יותר? הינה כמה טיפים שחשוב לדעת לפני שמתחילים הטמעת מערכת CRM.

נכון שמערכת CRM עושה סדר בארגון ומסייעת לנו המנהלים לקבל תמונה עדכנית על מחלקת המכירות או שירות הלקוחות אך זאת אינה הבעיה. רוב הארגונים חווים קושי להעביר תהליך ידני(עבודה על אקסל או עדכון תאריכים באופן ידני) לתהליך אוטומציה. ביצוע של אפיון ממוקד שיסייע לארגון להבין בכל שלב איפה נמצא הלקוח שלנו בתהליך המכירה או השירות. זכרו שאפיון מעמיק יחסוך זמן בהבנת הצרכים של ארגון ובכך תחסכו גם זמן וגם כסף.

בשוק מערכות ה-CRM קיימות לא מעט מערכות CRM שיכולות להתאים לארגון שלכם החל ממערכת פאוורלינק(POWERLINK), זוהו(ZOHO), הבספוט(HUBSPOT) ומערכת סיילפורס(SALEFORCE) כך שהבחירה יכולה להיות מגוונת ואלה רק המערכות שציינו פה. למרות זאת עליכם להבין שאם אתם בוחרים להטמיע מערכת באופן עצמאי ללא מטמיע מקצועי עליכם לבדוק שיש לכם גישה מלאה לממשק API וללא תלות במפתח תוכנת ה-CRM. אינכם רוצים למצוא את עצמכם באמצע תהליך עם עלויות נוספות ולא מתוכננות?

חברות ה-CRM הבינו שלקוח לא תמיד צריך מענה מלא לכל צרכיו ולפעמים הוא מחפש פתרון פרטני לדוגמא רק למחלקת המכירות ובכך הם יכולים להציע ללקוח חבילות זולות ופרקטיות עבור הלקוח ללא צורך בעלות גבוהה או השקעה מצד הארגון. אך זאת הינה הדרך הנכונה לבחור מערכת CRM, בסעיף הראשון ציינו שצריך לבצע אפיון מסודר ולכן עליכם להבין איזה מודולים אתם צריכים עבור הארגון שלכם ולא ללכת רק בגלל המחיר.
לסיום
ישנם המון מערכות CRM ונקודות שציינו הם באמת הבסיס של הבסיס לפני שבוחרים מערכת CRM ולכן עליכם להבין שחשיבות הבחירה של מערכת יכול לעלות לארגון הרבה מאוד כסף בטווח הבינינו והרחוק. הקפידו לפחות לבצע את 3 הנקודות האלה ואם תשאלו אותנו? צרו קשר נעזור בשמחה.
