אבטחת מידע במערכת CRM הפכה להיות נקודה מאוד חשובה לארגונים.
יותר ויותר ארגונים יודעים כי מרחב הסייבר, כפי שהתפתח, הינו במידה רבה המרחב האזרחי.
לכן הדרישה שלהם להבנת מרחב זה ויכולת להתמודד מפני תקיפות גדלה בצורה משמעותית.
אותם ארגונים מעוניינים להגן על מערכת CRM מפני תקיפות וכמובן זליגת מידע לגורמים עויינים.
אז מה ניתן לעשות וכיצד אפשר להתמודד? איך חברות תוכנת CRM מסייעות לנו?
רגולציה, סטנדרטים ותקנים ברמה הארגונית
אחד מהפתרונות לאבטחת מידע היא הפעולה בהם נוקטות מדינות וארגוני תקינה בינ"ל.
אותם גורמים יצרו מנגנון ותקנים שמטרתם להגן על הארגון מפני זליגת מידע ותקיפות סייבר.
תפקידם של תקנים אלו היא ליצור רמת הגנה מסוימת במערכות התוכנה.
כל זאת על מנת למנוע או לצמצם את פגיעותם לתקיפות סייבר.
בנוסף לזאת הרשות להגנת סייבר גיבשה והפיצה כבר עוד בשנת 2017 תורה שלמה בנושא.
רוב רובה שלה כמובן מתבסס על התקינה הבינלאומית.
אך עדיין היא מהווה גיבוש של תפיסת המשק הישראלי בנושא.
כיום ובזכות התקינות הבינלאומיות ישנם סטנדרטים ברורים לכל תוכנת CRM או ERP.
תקנים נפוצים באבטחת מידע
לאחר הגדרת תקינות אבטחת מידע ותקיפות סייבר עלינו להבין שיש מספר תקנים בסיסים.
תקני אבטחה כגון ISO/IEC 27001 או GDPR הם המובילים בתחום.
תקני אבטחת מידע אלה הם הבסיס לכל מערכת CRM.
- חשוב לדעת – בדקו האם מערכת ה-CRM שלכם עומדת בקריטריונים של תקני אבטחה האלה לפני שאתם מתחילים לעבוד עם מערכת ה-CRM.
בזכות אותם תקני אבטחה תוכלו לדעת שהמידע שלכם מאובטח לפחות ברמה הבסיסית.
כך תוכלו להמשיך לעבוד על המערכות השונות מבלי חשש לזליגת מידע או תקיפות סייבר של התוכנה.
תקן חשוב שצריך להכיר מתייחס לניהול מידע רפואי או מידע אישי רגיש.
התקן שאנחנו מדברים עליו הוא תקן HIPAA.
תקן זה הינו תקן בינלאומי המסדיר את הפעילות של המידע הרפואי והוא חובה בכל מערכת שמנהלים בה מידע שכזה.
מה מציעות מערכות CRM?
כמו שרובנו יודעים בכל מערכת יש פרצת אבטחה בין עם יש לה את התקנים או לא.
בדיוק בגלל זה חשוב לוודא כמה נקודות חשובות במטרה להבין האם אפשר להגביר את אבטחת המידע.
נקודה מספר 1 – בדקו היכן השרת מאוחסן.
נסו לברר מול חברות התוכנה השונות היכן מאוחסן השרת שמאגר בתוכו את המידע.
שרתים של חברות מיקרוספוט, גוגל וכמובן אמזון הם הנפוצים ביותר.
בכל שירות כזה רמת האבטחה היא הרבה יותר גדולה.
בנוסף לזאת שרתים אלה יכולים לשמש כ-VPS (virtual personal server).
כך תדעו שהמידע שלכם מאובטח ותוכלו להגביר את האבטחה עליו.
- חשוב לנו לציין – כי VPS יכול לעלות לא מעט כסף ככה שרוב מערכות ה-CRM גובות עליו תשלום נוסף.
נקודה מספר 2 – אימות דו שלבי
בדקו האם למערכת ה-CRM שלכם יש אפשרות לאימות דו שלבי.
מבדיקות שביצענו בישראל CRM נוכחו לגלות שרמת אבטחה דו שלבית מפחיתה משמעותית את הסיכוי לתקיפת סייבר.
וכתוצאה מכך יש פחות סיכוי לתקיפה וכמובן לזליגת מידע אודות הלקוחות או הארגון.
נקודה מספר 3 – גיבוי מידע
לאחר שציינו מספר נקודות בנושא אבטחת מידע וסייבר עלינו להבין כי אין תחליף לגיבוי מידע.
בדקו את תדירות הגיבוי של מערכת ה-CRM שלכם.
הגיבוי לא חייב להיות ע"י אלה מספיק שחברת התוכנה תבצע גיבוי בכל יום או זמן מוגדר.
כך תוכלו לדעת במידע ויש תקיפת סייבר או מחדל באבטחת המידע אזי המידע שלכם מוגן.
שימו לב שחברות כמו זוהו – Zoho מציעות את חבילת גיבוי מובנת בחלק מחבילות שלהם.
מנגד ישנם מערכות שאפשרות לייצא את המידע מהמערכת רק בפעולה יזומה ולא אוטומטית.
לכן נסו ליצור נוהל גיבוי בארגון שתמיד תוכלו להיות מוכנים חס וחלילה למקרה שלא יבוא.
רוצים לקבל מידע נוסף לגבי אבטחת מידע? השאירו פרטים