עלות מערכת CRM היא עלות מאוד משמעותית לארגונים ועסקים.
הסיבה העיקרית לכך היא חשיבות של מערכת ה-CRM לנהל מספר תחומים בארגון או בעסק.
כתוצאה מכך ישנם יותר דרישות ממערכת ה-CRM וכמובן יותר משתמשים שעובדים על המערכת.
מצב זה מוביל לעלות חודשית גבוהה אשר לוקחת חלק משמעותי מניהול התזרים של הארגון.
אז מתי עלות מערכת CRM תצדיק את עצמה?
ובאיזה מסלול כדאי לבחור מסלול שנתי או חודשי?
מסלול שנתי או חודשית?
כפי ציינו עלות מערכת CRM הינה עלות משמעותית עבור הארגונים ועסקים.
מצב זה יוביל גם להשפעה על בחירת מערכת ה-CRM לארגון או לעסק.
מערכות אשר מציעות כלים רחבים יותר בוודאי שגם עולות יותר.
אך ישנם בד"כ מספר פתרונות שחברות התוכנה השונות מציעות לנו בשביל מצב שכזה.
אותן חברות מעניקות אפשרות לבחור במסלול שנתי או חודשי ובתומרה לקבל הנחה.
בחירה במסלול שנתי ברוב המקרים תוביל אותנו לקבלת הנחה של עד 30% ממחיר המשתמש בעלות החודשית.
מנגד זאת בחירה במסלול חודשי וללא התחייבות שנתית יסייע לנו להבין האם בחרנו במערכת CRM שתתאים לארגון.
בסופו של דבר עלות מערכת CRM אינה נמדדת רק במחיר הסופי שאנו משלמים.
ישנם מספר פרמטרים נוספים שחשוב לבדוק ולכן כאשר נרצה להבין מה עלות של המערכת.
- חשוב לציין שיש מערכות CRM הדורשות גם מינימום משתמשים שזה אינו כדאי בשום צורה.
האם עלות מערכת CRM תצדיק את עצמה?
לאחר שהבנו כי ישנה חשיבות רבה למסלול שנבחר בעת בחירת מערכת CRM.
חשוב לדעת האם מערכת ה-CRM תחזיר את ההשקעה ותצדיק את עצמה?
שאלה זו מעניינת, בעקבות כך שאם נבחר מערכת CRM כגון סיילספורס – Salesforce שנחשבת למובילה בעולם.
לא בהכרח שעלות של מערכת CRM תצדיק את עצמה.
ארגונים שבוחרים במערכת זו, ברוב המקרים הם בעלי כמות גדולה של עובדים.
ועל מנת שהמערכת שכזו תוכל להצדיק את עצמה צריך לפחות כ-50 משתמשים.
נקודה זו חשובה מכיוון שככל שיש יותר משתמשים כך יש יותר דרישות!
ומערכות כמו סיילספורס – Salesforce בהחלט יכולה לענות על הדרישות של מרבית העובדים.

לבסוף
לבסוף חשוב להתחיל מהצרכים הארגונים של הארגון או העסק, ורק לאחר מכן נסו לבחון את העלויות!
השתמשו בגרסה החינמית של מערכות ה-CRM השונות ונסו להסיק מסקנות לפי השימוש הראשוני.
אם אין גרסה חינמית, תבקשו מערכת דמו לניסיונות לפני שאתם בוחרים להתחיל לעבוד על מערכת ה-CRM.
אין סיבה להתחיל לעבוד על מערכת CRM מבלי שניסיתם אותה לפניכן.
חשוב לזכור כי כמעט כולם מוכנים לשלם קצת יותר, בשביל לקבל הרבה יותר בחזרה.
