מנהל מערכת CRM הוא התפקיד הכי מבוקש בניהול מערכות מידע!

מסע לקוח - ISRAELCRM

מנהל מערכת CRM הוא אחד התפקידים המבוקשים בענף מערכות המידע.

מבדיקה שביצענו בישראל CRM! לאחר סיכום שנת 2024 נוכחנו לגלות נתון מעניין.

כמות המשרות בענף גדלה ב-20% ביחס לשנת 2023 וזה דיי מובן בגלל המלחמה שחווינו.

אך מה שהכי הפתיע אותנו הוא כאשר גילינו שהתפקיד המבוקש ביותר הוא מנהל מערכת CRM.

התפתחות טכנולוגית

שנת 2024 מאופיינת בשנת ה-AI או שנת הבינה המלאכותית.

אותה שנה מאופיינת בכך שארגונים רבים מעוניינים לשלב AI במערכות ה-CRM עבור מגוון רחב של פעילויות.

פעילויות כגון צ׳אט בוטים, אוטומציות ואינטגרציות למערכות חיצוניות גרמו לכך שניהול המערכת הוא לא רק מידע.

מה שהיה נחלת ״הדאטה אנליסט״ הפך להיות הרבה יותר מזה.

בדיוק בגלל דרישות אלו הבינו בעלי העסקים והארגונים כי צריך יד מקצועית שתכוון את התהליך.

היד המקצועית שהתפתחה היא מנהל מערכת CRM.

תפקידו של מנהל מערכת CRM

תפקידו של מנהל מערכת CRM נוצר כתוצאה מצורך מקצועי לחלוטין.

הדרישה לחדשנות בשילוב של אוטומציות ואינטגרציות למערכות אחרות דרשה ידע.

הידע הזה הוביל להגדרה של תפקיד חדש ואיתו גם דרישות חדשות.

הינה 3 דרישות שחשוב מאוד שהיו כאשר אנחנו בוחרים מנהל מערכת לארגון או לעסק!

דרישה מספר 1 – מפתח אוטומציות

מפתח אוטומציות היה נחלת הפרילנסרים.

בעבר תפקיד זה היה באחריות מפתחים, מתכנתים או בכל שם אחר שתבחרו.

התפקיד הזה היה מצריך ידע בסיסי ולפעמים קצת יותר בכתיבת קוד ובפיתוח ייעודי.

כיום עם מערכות כמו Make (Integromat – אינטגרומט לשעבר) או Zapeir, מאפשרות פשטות שימוש.

וזאת מבלי לדעת לכתוב קוד או פיתוח תוכנה ייעודי.

דרישה מספר 2 – דאטה אנליסט

כל מי שמועמד לתפקיד של מנהל מערכת CRM חייב לשלוט מידע.

בסופו של דבר לנהל מאגר מידע של ארגון או עסק צריך לדעת גם לשלוט בו.

ולשלוט בו הכוונה שצריך להבין בסטטוס של הלקוח, לראות איזה מידע מנוצל ואיזה לא.

אל תנסו להשאיר הכל לעובדים או לצוותי המכירות.

להפך תנסו לפתח יכולות של הבנת נתונים ואנליזה.

דרישה מספר 3 – חשיבה ניהולית

הרבה פעמים תפקידים של אנשי IT או מנהלים של תחום מסויים מצריכים חשיבה מחוץ לקופסא.

אך דווקא תפקידים שכאלה הם תפקידים של ״עשיתי את שלי״.

כלומר לא מחפשים להגדיל ראש ורק לעשות את שלהם.

לכן תפקיד של מנהל מערכת CRM ששונה משאר התפקידים צריך להביא ערך מוסף

מנהל מערכת צריך להבין איך לייעל את הארגון בכל התחומים הקשורים למערכת, במיוחד בחשיבה ניהולית.

לבסוף

לבסוף חשוב להבין כי תפקיד כזה מצריך עוד מגוון רחב של יכולות.

היכולת לרכז את הכל תחת מאמר אחד או להתמקד בדרישות ספציפיות הוא קשה.

למרות זאת חשוב להבין ולדעת כי תפקיד שכזה הוא מבוקש ביותר כיום.

לכן ארגונים שרוצים להצליח ולהתקדם חייבים להעסיק עובד שתפקידו הוא ניהול מערכת CRM.

שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם

0