Abra cadabra – אברא כדברא – לא במערכת CRM

CRM-ISRAELCRM

Abra cadabra – אברא כדברא! היא מילת קסם נפוצה בעולם הקוסמים.

אך בעולם העסקים אין מילות קסם.

בשביל להצליח בארגון או בעסק צריך התמדה ובדיוק ככה גם הטמעת מערכת CRM.

הסיבה שאנו כותבים על זה היא בגלל שלאחרונה התחלנו לקבל המון פניות לגבי פיתוח והטמעה של מערכות מידע ארגוניות.

רוב הפניות כלל לא הפתיעו אותנו בסופו של דבר אנחנו חברה להטמעת מערכות מידע ארגוניות.

אך הפעם המצב היה קצת שונה.

הארגונים שפנו אלינו ביקשו להתייעץ דווקא לגבי מספר דברים ספציפים כגון:

  • איך יתכן וחברות גדולות מבקשות מהם סכומים אדירים לפיתוח?
  • כיצד יש כאלה שמציעים מערכת מוכנה תוך חודש?

אז נעשה לכם סדר.

קודם כל חשוב להבין חברות הטמעה גדולות במשק הישראלי לא באמת מטמיעות מערכת CRM.

הם אולי מציעות לנו הם אפשרויות לפיתוח אך בסוף הטמעת מערכת היא ארגונית.

וזה מוביל אותנו למענה לשאלה הראשונה "למה הם דורשים סכומים אדירים"

סכומים אדירים לפיתוח

כמו שציינו הטמעת מערכת מידע ארגונית דורשת ידע ארגוני.

כלומר בשביל להטמיע מערכת CRM או מערכת ERP צריך לחוות ניסיון ניהולי בצורה כזאת או אחרת.

היכולת שלנו כמנהלים יכולה לסייע לנו להבין את הצרכים הארגונים בצורה טובה יותר.

וכתוצאה מכך הטמעת מערכת מצליחה הרבה יותר.

אז למה הסכומים האדירים שהחברות להטמעת מערכות מידע ארגוני גדולות לוקחות?

זה בגלל הפיתוחים שהם יכולות לעשות.

חברות גדולות יודעות שהם לא יכולות להעסיק בעלי ניסיון רב בהטמעת מערכות מידע.

מצב זה מוביל אותם לגייס עובדי או מנהלי פרויקטים חסרי ניסיון ועליהם "להפיל את הפרויקט".

אותו מנהל פרויקט חסר ניסיון צריך ללמוד על הלקוח מה באמת מתאים לו.

כעת במידה ואנחנו בוחרים לשלם לחברות האלה סכומים של עשרות אלפי שקלים בחודש עלינו להבין כי אין דבר שיפריע להתהליך.

היכולות של אותם חברות לבצע לנו פיתוח יענה על כל צורך ארגוני מכיוון שהמענה הטכנולוגי על פניו אמור להספיק.

בפועל התוצאה היא לא ככה.

הסכומים האדירים שמושקעים לא מספקים את התוצאה מכיוון שאין התייחסות לתהליך הארגוני.

המנהל פרויקט חסר הניסיון תפקידו לרכז את הצרכים ולתת את המענה הטכנולוגי.

זה מוביל לדרישה לסכומי כסף אדירים שלא מצדיקים את התהליך.

השאלה הנוספת שנתקלנו בה היא "איך יכול להיות שתוך חודש יש לנו מערכת?"

Abra cadabra ויש לכם מערכת מידע מוכנה

רבים הארגונים שנחשפים לפרסומות שמציעות להם מערכת מידע או מערכת CRM מוכנה תוך חודש.

בהתחלה חשבנו אוקי אולי יש אמת בדברים ובוודאי בפרסום.

בפועל אותם חברות המציעות מערכת מידע ארגונית מוכנה תוך חודש פשוט מטעים את הלקוחות שלהם.

חברות היישום והטמעה מעויינות לגייס כמה שיותר לקוחות זה בסופו של דבר הרצון של כולם וגם שלנו.

אך אחת הדברים הכי חשובים בתחום הטמעת מערכות CRM או מערכות מידע ארגוניות זה זמן.

הניסיון שישראל CRM צברה הוכיחה לנו שלא משנה מה נעשה לא ניתן לסיים מערכת פחות מ-4 חודשי עבודה.

תהליך הליווי ויישום של המערכת לוקח זמן ומצריך התאמות בשטח.

עלינו להבין כי העובדים מתחלפים והדוחות תמיד משתנים.

כך שאם אתם רוצים מערכת מוכנה תוך חודש צר לנו אך Abra cadabra לא קיים בענף מערכות ה-CRM.

לבסוף

לבסוף אין זה משנה איזה מערכת CRM תבחרו.

זכרו כי הטמעת מערכת מידע ארגוני ובכלל מערכת CRM לוקחת זמן.

כך רגע לפני שאומרים לכם Abra cadabra ויש לכם מערכת מוכנה תבדקו את 2 הנקודות הבאות:

  1. האם יש לחברת היישום ניסיון בתחום שלכם, כולל מנהל הפרויקט
  2. משך הפרויקט תמיד יהיה יותר ארוך ב-20% במינימום מהזמן שהובטח לכם.

בזכות ההבנה הארגונית ניתן לקבל מערכת CRM הרבה יותר טובה עבור הארגון.

שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם

0