אפיון מערכות מידע זה לא רק תכנות!

הטעמת מערכת CRM - ייעוץ ארגוני

אפיון מערכות מידע ומערכת CRM בפרט זה לא רק תכנות וחשוב לומר זאת!

ארגונים רבים הפונים אלינו ברצון להטמיע מערכות CRM נתקלים בשאלות ארגוניות שכלל לא חשבו עליהם.

הרבה פעמים שאלות אלו תופסות אותם מופתעים.

הסיבה העיקרית לזה שהם מופתעים נובעת בעיקר מהטענה שהם לא חשבו על זה לפני ששאלנו.

זה בדיוק הנקודה החשובה באפיון מערכות מידע ולא משנה עם זה CRM או ERP.

לשאול את השאלות הנכונות יכולה להוביל אותנו לתוצאות הרבה יותר טובות.

אז אלו שאלו צריך לשאול? ואיך מחזקים את התהליך הארגוני?

אפיון מערכות מידע זה לשאול שאלות!

אפיון מערכות או אפיון באופן כללי הוא תהליך ארגוני של הארגון או עסק.

מטרתו של האפיון היא לסייע לנו להבין כיצד ניתן לבנות מסע לקוח תקין, שירות באיכות גבוהה ועוד.

בסופו של דבר בעזרת אפיון אנו לומדים כיצד לשלב את שיטת העבודה עם נהלי העבודה הקיימים.

אך בשביל להדליק את האור בחדר אין סיבה לצאת מחוץ לדלת רק בגלל שככה המתכנת הבין שצריך לעבוד.

נסו לשאול מספר שאלות ארגוניות לפני הכל, במטרה להבין את המהות של התהליך.

לדוגמא שאילת שאלות כמו ״איך היית רוצים לחזק את הקשר עם הלקוח?״.

תהליך זה כמו שציינו הוא נטו ארגוני ויתכן שאנחנו נשלח לו חומר מקדים כמו מידע על החברה.

כעת בעזרת ההבנה שלנו שחשוב לנו לחזק את הקשר עם הלקוח ננסה להבין איזה תכנות או אוטומציה נכון לעשות.

בנוסף לזאת ננסה לבחון גם באיזו פלטפורמה נשתמש לצורך העברת המסר.

פלטפורמות כמו ווצאפ או דואר אלקטרוני יכולים לסייע בזה.

שאלה נוספת שחשוב לשאול היא מה תדירות החזרה ללקוח.

לדוגמא ניסינו ליצור קשר עם הלקוח והוא לא היה זמין.

מה התדירות שנרצה לחזור אליו? אולי כל 3 שעות? או אולי כל יומיים?

אלה בדיוק השאלות החשובות שצריך לשאול על מנת לקבל מענה נכון לתהליך שלנו.

לבסוף

לבסוף מי שקורא את המאמרים שלנו יודע כי אפיון מערכות מידע הוא תהליך ארגוני קודם כל.

שאלת שאלות נכונות תסייע לתת מענה נכון יותר ולדעת איזה מערכת לבחור.

בשילוב שאלות נכונות ואפיון ארגוני אפשר להבין כי הדרישה היא לא תמיד טכנית.

במצב זה אנחנו מבינים שיש לנו הזדמנות לשפר את התהליך הארגוני.

כתוצאה מכך ניתן לקבל הרבה יותר מארגון או העסק.

אך הכי חשוב המערכת שתבחרו.

שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם

0