כאשר פונים ל-ISRAEL CRM לצורך הטעמת מערכת CRM בארגון, אנו מסבירים כי תהליך ההטעמה מנוהל על ידי יועץ ארגוני.
לאחר מכן ברוב המקרים אנו נתקלים בשאלה "למה יועץ ארגוני? ולא מנהל/ת שמבין ברמה הטכנית?"
שאלה זו היא מעולה והיא רק מוסיפה למה שאנו ISRAELCRM טוענים "הטמעת מערכת CRM היא קודם כל ארגונית ורק אז טכני"
למה צריך יועץ ארגוני?
ארגונים רבים נוטעים לבצע הטמעת מערכת ממקום של "כיצד ניתן להפוך את התהליך לאוטומטי".
חשיבה זו היא נכונה בחלקה אך היא לא מספיקה!.
ולכן יש חשיבות בניהול נכון שיעניק לנו ראייה ארגונית ולא טכנית או במילים אחרות להתמקד בתהליך ולא בתוצאה.
סיבה נוספת שבגינה שצריך ראייה ארגונית היא מכיוון שמנהלים בדרך כלל יודעים איך הדברים אמורים להיות בסופו של דבר אך כיצד מבצעים את המעבר לטכני?
יועץ ארגוני שמבין את השפה הארגונית ויודע להתאים אותה לשפה הטכנית יעניק לארגון כלים שעד כו לא היו לו ולכן הצטרפות שלו לתהליך תעזור לארגון הרבה יותר.
לבסוף ניהול של יועץ ארגוני לתהליך יסייע למנהלים לקבל תוצאות טובות יותר ובכך הסיכוי להטמעת המערכת יהיה טוב הרבה יותר.
בניית תהליכי עבודה
כאשר מבצעים הטעמת מערכת CRM כמו שציינו תמיד אנחנו רואים את התוצאה אך לא את הדרך.
לכן כאשר יועץ ארגוני מוביל את תהליך העבודה וניהול הפרויקט במערכת אנו נרצה לבנות ביחד איתו חוברות נהלים וכמובן תהליכי עבודה.
שימוש בתהליכי עבודה ונהלי עבודה מוגדרים מראש יעניק למנהלים בארגון הבטחה של כמעט 100% שהדברים מתנהלים בדיוק כמו שקבעו בארגון ולא בצורה חופשית.
מסקנות
לבסוף אין זה משנה איזה מערכת CRM תבחרו, עליכם להבין כי בחירת המערכת והגדרת התוצאות זה החלק הפשוט.
ולכן ניהול התהליך על ידי יועץ ארגוני יעניק לכן שליטה מלא על התהליך הארגוני ויתרום לזה שבניית המערכת היא תהיה קודם כל מחשיבה ארגונית.