"השקעתי 45,000 ש"ח במערכת סיילספורס – Salesforce ובמקום שהיא תעבוד בשבילי עבדתי בשביל מערכת CRM"
המשפט שאתם קוראים בשורה העליונה שמענו לא מזמן מבעלים של חברת שיווק ויזמות נדל"ן.
אותו בעלים של החברה, השאיר לנו פרטים באתר וחיפש מערכת CRM אחרת.
לאחר שיחה קצרה עמו, הפתענו אותו בזה שהוא לא מפתיע אותנו.
הרי בסופו של דבר אנחנו חברה להטמעת מערכות CRM ומשפטים שכאלה עבורנו לא חדשים.
הוא המשיך לספר לנו גם, שהוא לא הצליח לעבוד כלל במערכת וכמובן את הסכום שהוא השקיע.
ציינו בפניו שבמידה והוא השקיע רק 45,000 ש"ח אז הוא התפכח מהר מאוד.
בסוף השיחה הבנו ממנו שהוא פשוט החליט לבחור מערכת CRM על סמך המלצות.
"סיילספורס – Salesforce היא מערכת הכי טובה"
"כדאי לך לעבוד על המערכת הזאת, כולם עובדים עליה"
המשפטים האלה נכונים אך חשוב לזכור כי לא כל מה שמתאים לאחד מתאים לאחר.
הבחירה במערכת סיילספורס – Salesforce
רוב ארגונים שמחפשים מערכות CRM, בוחרים מערכת על סמך המלצה.
המלצה של חברים או הסתמכות על מידע מוזן מובילה ברוב המקרים לבחירה לא נכונה.
איננו מתכוונים בבחירת אנשי מקצוע אלה בבחירת מערכת CRM.
ההתמקדות במערכת סיילספורס – Salesforce הינה מובנת.
הרי בסופו של דבר מדובר על אחת ממערכות ה-CRM המובילות בעולם ואולי גם הגדולה בעולם.
הבחירה במערכת גדולה ומובילה הינה לגיטימית – "אם היא גדולה ומובילה אז גם לנו היא טובה".
פה בדיוק מתחילה הבעיה בחירת מערכת סיילספורס – Salesforce.
מערכות CRM גדולות מציעות מגוון רחב של אפשריות ופיצ'רים.
והבחירה במערכת גדולה יכולה להוביל להוצאות גדולות על מגוון רחב של אפשריות.
והאם כל עסק או ארגון צריך את כל הפיצ'רים ואפשרויות? אנחנו לא בטוחים.
לכן מלכתחילה הבחירה במערכת גדולה צריכה לבוא בהתאם לארגון.
- זכרו – מערכות כמו האבספוט – Hubspot, זוהו – ZOHO ו-סיילספורס מתאימות ברוב המקרים לארגונים בסדרי גודל התחלתי של 50 עובדים לפחות.
גודל הארגון
באחד מהמאמרים הקודמים שלנו ציינו 3 סיבות למה הטמעת מערכת CRM נכשלת.
אף אחת מהם לא היתה גודל הארגון.
מנגד במערכת סיילספורס – Salesforce גודל הארגון הוא חשוב מאוד ו-50 עובדים זה "לגרד את המינימום".
לכן החשיבות לגודל הארגון היא קריטית למי שבוחר לעבוד על מערכת שכזו.
העבודה עליה מצריכה תחזוקה שוטפת וידע בפיתוח.
וארגונים קטנים מסדרי הגודל שציינו פשוט לא יכולים להחזיק עובד/ת בתפקיד ייעודי מגוון סיבות:
- עלויות ופיתוחים – פיתוח במערכת דורש ניסיון וכמעט כל דבר דורש וידוא ביצוע.
- מיישם סיילספורס – Salesforce הינו תפקיד מבוקש ובעל שכר התחלתי גבוה.
סיבות אלה הם נקודתיות ממה שאנו בישראל CRM נתקלים אך כמובן שיש עוד מגוון סיבות.
לסיכום
אפשר לומר בוודאות שמערכת סיילספורס – Salesforce היא אחת הטובות בעולם.
אך בפועל, לא כל ארגון צריך או יכול להרשאות לעצמו מערכת שכזו ובוודאי לא כל עסק.
רגע לפני שאתם מתחילים להטמיע מערכת CRM כגון סיילספורס – Salesforce בדקו את הדברים הבאים:
- האם הארגון שלי מספיק גדול בשביל המערכת? – מינימום 50 עובדים לפי המלצה שלנו.
- האם יש לי את האפשרות לבצע תחזוקה שוטפת למערכת? – עלות חודשית גבוהה החל מ-80 דולר
- האם יש לי את כל האדם בארגון בשביל להמשיך לפתח את המערכת? – crm manager
- האם התייעצתי עם בעלי מקצוע בתחום? – חברות ייעוץ להטמעת מערכות חכמות
- האם זה מערכת CRM ראשונה שלי לעסק – במצב שכזה חד משמעית! לא סיילספורס – Salesforce!