כל מי שיש לו מכשיר טלפון נייד יודע שכמעט בכל יום יש גיבוי מידע אוטומטי למכשיר.
לעומת זאת כאשר מדובר במערכת CRM של הארגון, האם גם שם יש גיבוי מידע יומיומי?
התשובה לשאלה הזאת ברוב המקרים תהיה "לא".
ארגונים ובעלי עסקים מתייחסים למערכת ה-CRM ככלי לניהול הלקוח ותו לא.
המידע הקיים במערכת ה-CRM שמטרתה לנהל את הלקוח חשוב לא פחות מהמידע הקיים בנייד שלנו.
אז נכון חלקכם יגידו אבל ויציינו מספר סיבות למה זה לא אותו הדבר
אך תחשבו אך הייתם מגיבים אם הייתם מאבדים הגישה למערכת ה-CRM וכל המידע שהצטבר אינו נגיש?
כנראה שתגובה היתה דיי דומה לאיבוד הטלפון הנייד.
במאמר הקרוב נתייחס מי כן ברוב המקרים עושה גיבוי למידע, כיצד יש לעשות זאת ומה האפשריות.
מי כן עושה גיבוי מידע?
הנקודה הראשונה שאנו רוצים להתייחס אליה היא לא מי לא גיבה את המידע אלה מי כן.
מבדיקה שביצענו בישראל CRM בשנת 2023 נוכחנו לגלות כי 100% מארגונים שחוו תקיפת סייבר ביצעו גיבוי.
אותם ארגונים חוו תקיפת סייבר אשר השביתה להם את המערכות השונות ומנעו מהם לגשת למידע.
במצב שכזה הארגון בעצם מושבת ולא ניתן להמשיך לעבוד, ואם אין עבודה אין הכנסות!
ואנחנו שואלים למה רק אחרי שחווים תקיפת סייבר עושים גיבוי?
הרי "נח לא התחיל לבנות את התיבה שירד גשם".
- שאלה למחשבה – האם חוויתם תקיפת סייבר בעבר? והאם יש לכם גיבוי?
מידע במערכת ה-CRM
לאחר שהבנו מי כן בדרך כלל עושה גיבוי למערכת ה-CRM בואו נבין קצת יותר לעמוק מה זה באמת גיבוי.
גיבוי מטרתו לשמור על המידע הקיים במערכת ה-CRM במקרה של תקיפת סייבר, טעויות עבודה וכו'.
כלומר כל פעילות שיכולה להשפיע לנו על הדאטה צריכה להיות מגובה בצורה כזאת או אחרת.
חברות התוכנה השונות מציעות לנו מספר כלים לגבות את המידע הקיים במערכת שלנו.
חברת התוכנה פיירברי – Fireberry( פאוורלינק – Powerlink לשעבר) מציעה לנו חבילת אבטחה מוגברת.
ZOHO CRM מציעה לנו אפשרות לגבות את המידע על שרתים ייעודי בתוספת תשלום וכך רוב החברות.
מטרת השירותים אשר מציעות חברות ה-CRM היא בסופו של דבר להגן לנו על המידע.
ואנחנו חושבים שעבור תשלום סמלי רצוי ואף כדאי לבצע דרכם גיבוי.
- רוצים לדעת עוד על שרתים? – מאמר בנושא אבטחת מידע ו-IT
אנחנו נציג לכם שלושה כלים שיכולים לסייע לכם בגיבוי מידע וכמובן מזמינים אתכם להשאיר פרטים לפירוט רחב יותר.
כלי מספר 1 – גיבוי מתוך מערכת ה-CRM
אם הגעתם עד לפה וקראתם את המאמר ראיתם שחברות התוכנה השונות מעניקות חבילות אבטחה.
אותן חבילות מאפשרות למשתמש לקבל הגנה בפני מתקפות סייבור ומחיקה של המידע.
השימוש בחבילות האלה אינו מצריך הגברת אבטחה על השרתים של הארגון.
בעצם כל מה שצריך לעשות זה לרכוש חבילה ייעודית שמטרה לאבטח את המידע בענן.
- רגע לפני שבוחרים חבילה – בדקו באיזה שרת היא מאוחסנת, מה עלות החבילה והאם אפשר לגשת למידע?
כלי מספר 2 – רכישת שרתים ייעודים
ארגונים שיכולים להרשאות לעצמם לנהל את המידע על שרתים ייעודים יעדיפו שיטה זו.
בעזרת רכישה של שרתים ייעודים תוכלו לחבר את מערכת ה-CRM ישירות למאגר המידע שלכם.
כך תוכלו ליצור מאגר מידע שבו כל מידע שקיים בארגון נמצא במקום נגיש וזמין לארגון במקרה של תקיפה או מחיקת נתונים.
- רגע לפני בוחרים שרת – בדקו מה העלות של השרת, נסו לבחור חברה גדולה כמו אמזון או מיקרוסופט והכי חשוב העסיקו איש מקצוע. תחזוקת שרת לא פעולה פשוטה כלל כמו ניהול של מערכת CRM.
כלי מספר 3 – גיבוי חיצוני בכונן ייעודי
במידה ואין לכם את המשאבים להשקיע בחבילה או ברכישת שרת ייעודי נסו כונן נשלף.
בכל יום תקבעו נוהל ארגוני שבו מייצאים את המידע הרלוונטי מהמערכת.
לדוגמא רשימת לקוחות, פגישות שהתקיימו לקובץ אקסל ושמרו אותו בכונן הנשלף.
כך תוכלו לגבות את המידע בעלות סמלית נמוכה שעושה בדיוק את אותה עבודה.