כאנשי מקצוע שמלווים את עולם הביטוח כבר לא מעט שנים אנחנו יכולים להעיד ממקור ראשון שמשהו השתנה.
איננו מדברים על שינוי קטן, אלא תזוזה משמעותית, כזו שמורגשת גם בשיחות מסדרון.
השינוי שאנחנו מדברים עליו מובל ברובו בידי הטכנולוגיה החדשנית של ימינו אבל לא רק!
מדובר בשינוי תפיסתי.
״ענף הביטוח שמרני ולא פשוט לאמץ טכנולוגיות חדשות״
ענף הביטוח ידוע כענף שמרני, כזה שלא ממהר לאמץ טכנולוגיות חדשות.
עם המון חששות מוכרים כגון: עלויות, שיבושים בשירות, הסתגלות איטית של העובדים ועוד.
ובכל זאת, יותר ויותר מנהלים מבינים שהישארות עם מערכות מסורתיות עלול להשאיר את הארגון מאחור ואף לעלות ביוקר.
פשוטו כמשמעו.
מה שמעניין הוא לא רק שהשינוי מתרחש אלא גם איך הוא מתרחש.
לאחרונה כחלק מהפעילות השוטפת שלנו בישראל CRM נחשפנו לסקר של חברת Novidea.
הסקר של Novidea שהיא פלטפורמת אינשורטק מבוססת ענן ומוכרת בחברות, סוכניות ומנהלים בענף הביטוח הפתיע אותנו מאוד!
הממצאים שנחשפנו אליהם הראו לנו נתון שאנחנו רואים המון במערכות בארגונים וסוכנויות!
הנתון היה כי מערכות רבות לא באמת משרתות את היעדים העסקיים של הארגון.
אך יותר מזה נוכחנו לגלות כי 41% מהמנהלים ציינו שהדאטה בארגון שלהם אינו איכותי מספיק לקבלת החלטות.
בדיוק בגלל זה פנינו לחברת Novidea על מנת לשמוע מהם ולדעת מהם הפתרונות שלהם לתהליך!
שבעת הכלים שכל מערכת ביטוח צריכה לכלול
Novidea מציעה במסגרת המוצר שלה שבעה רכיבים קריטיים שכל מערכת צריכה לכלול.
ריכזנו לכם את העיקר ואת התובנות שלנו לאורך הדרך.
כלי מספר 1 – פריסה רחבה (Scalability)
כל מערכת לניהול לקוחות צריכה שתהיה לך את האפשרות לגדול ביחד עם התפתחות העסקית של הארגון או העסק.
צמיחה זו צריכה לבוא בצורה שלא יידרשו מפתחים או מהנדסים חדשים בכל פעם שאנחנו נרצה להתפתח!
לדוגמא עם יש שינוי בכמות המשתמשים או הפוליסות שמנהלת הסוכנות למשל, זו תכונה קריטית בצמיחת ארכות טווח.
כלי מספר 2 – גמישות וקונפיגורציה (Flexibility and Configuration )
בעולם העסקים יש המון מתחרים אך האם כל מתחרה זהה? כנראה שלו.
כך גם אין שתי סוכנויות ביטוח זהות.
Novidea מציעה ללקוחותיה מערכת שמאפשרת להתאים את עצמה למורכבויות ותהליכי העבודה הייחודיים של כל ארגון עסקי.
כלי מספר 3 – אקוסיסטם פתוח ואינטגרטיבי
ממשק API פתוח הוא לא מותרות – הוא הכרח.
מערכות ש"מדברות" אחת עם השנייה מביאות ערך מיידי.
כלי מספר 4 – עלות מול תועלת
פיתוח מערכת ייעודית לארגון או לעסק נשמע כמו אופציה מעניינת.
למרות זאת שבודקים את העלויות האמיתיות של פיתוח עצמי או שילוב טלאים של מערכות מבינים שזה פתרון יקר.
בטח בטווח הארוך!
בנוסף לזאת פיתוח עצמי נדרשות השקעות מתמשכות.
השקעות אשר ממומנות על ידי לקוח אחד (אתם) במקום קהילה של לקוחות מהארץ ומחו"ל.
כלי מספר 5 – גישה מכל מקום
מערכת ניהול לקוחות בענן הפכה להיות דבר מובן מאליו!
ועדיין, יש מערכות שמגבילות גישה, וחשוב לומר שזה מצב שלא יכול להתקיים בעולם העסקים של ימינו!
בטח לא בעין של עבודה מרחוק.
כלי מספר 6 – תובנות בזמן אמת (Data First)
כשיש דאטה, ויש אנליטיקה יש תשתית להחלטות טובות.
זה נשמע פשוט, אבל זו נקודת כאב מהותית להרבה ארגונים.
כלי מספר 7 – אבטחה וציות רגולטורי (Compliance)
בעולם הביטוח החשיבות לאבטחה וציות גבוהה מאוד, אפילו יותר מחדשנות.
מערכת שמובנית על תקנים כמו GDPR או SOC2 חוסכת הרבה כאבי ראש.
לבסוף
לבסוף אפשר לומר שהטכנולוגי היא לא המטרה, אלה הכלי!
אך כשבוחרים את הכלים הנכונים, הדרך לשירות טוב יותר וצמיחה עסקית, מתקצרת בצורה משמעותית!
מנקודת המבט שלנו, הדרך להתפתחות הארגון לא תקרה רק בגלל הטכנולוגיה אלה בזכותה!
כניסת נובידאה – Novidea לשוק מסורתי כמו ענף הביטוח סימנה את תחילת העידן לשינוי טכנולוגי בגופים אלו.
בנוסף המערכת של חברת נובידאה – Novidea היא ככל הנראה פלטפורמת ניהול סוכניות הביטוח המובילה בישראל.
היא הצליחה להפוך להיות המובילה בתחום בזכות מענה לעקרונות שתוארו בכלים שציינו.
ביחד עם שילוב של עבודה עם סוכנויות ביטוח והגופים המובילים היא שמה לעצמה מטרה להוביל את התעשיית האינשורטק.
כל זאת תוך שדרוג חווית הלקוח והענקת חוויה דיגיטלית.
כך שאם אנחנו יכולים לחשוב על מערכת לענף הביטוח? נתחיל במערכת של נובידאה – Novidea חד משמעית!
