מערכת CRM לייעוץ פיננסי או ביטוח? הינה מה שצריך לדעת! – חלק א'

INSURANCE - ISRAELCRM

לאחרונה אנו ב-ISRAELCRM נוכחנו לגלות כי הביקוש למערכת CRM לייעוץ פיננסי וסוכנויות ביטוח בפרט רק עלתה.

הביקוש הרחב נוצר כתוצאה מצורך להעניק ללקוח את מענה טוב יותר, להקל על עבודת התפעול וכמובן לשפר את הפרודוקטיביות.

אז אם אתם סוכני ביטוח, יועצים פיננסים או בכלל סוכנות לביטוח הינה כמה נקודות שחשוב לבדוק לפני שאתם בוחרים מערכת CRM עבורכם או לארגון.

מה זה מערכת CRM לייעוץ פיננסי?

אז לפני שאתם חושבים שנסביר לכם מה זה מערכת CRM עליכם להבין שאיננו מתכוונים להסביר על המונח "ניהול קשרי לקוחות".

כאשר אנחנו אומרים מה זה מערכת CRM אנחנו מתכוונים לתחום הביטוח ומה זה אומר בעולם הפיננסים.

מערכת CRM בעולם הפיננסים תמיד היתה עקב אכילס של התחום מכיוון שתחום הביטוח הינו רחב מאוד, אנחנו צריכים מגוון פתרונות.

מי שקורא את השורות האלה והוא סוכן או סוכנת ביטוח יודע שלפעמים אנחנו מציעים ללקוח מנד רחב של שירותים אך מערכת CRM לא יודעת לתת לנו מענה לזה.

תחשבו על כמה פעמים פנה אלינו לקוח לשירות מסוים לדוגמא פיננסים ואחרי תקופה רצינו להציע לו קיבוע זכויות לדוגמא.

בדיוק כאן מתחילה הבעיה במערכת ה-CRM וכיצד אפשר לנהל מספר רחב של שירותים תחת כרטיס אחד?.

בואו ננסה לחשוב על זה, כשאר לקוח פונה אלינו והוא ממתין לפגישה האם הסטטוס שלו בשירות נוסף הוא אותו סטטוס? כנראה שלא!

אז מה ניתן לעשות?

צעד ראשון בבחירת מערכת CRM היא לבחון את האפשרות לניהול הלקוח במספר של שירותים ולא רק בכרטיס לקוח אחד וחלילה לא ביצירות קשר.

נניח אנחנו מציעים ללקוח שירותים פנסיונים וגם שירותים אלמנטרי נבנה את מערכת ה-CRM בצורה שתאפשר לנו לנהל כרטיס מאסטר ששם נקבל תמונה הוליסטית.

ובנוסף לזאת נרצה לנהל 2 כרטיסים נוספים לניהול השירותים השונים.

  • חשוב לנו לציין שעסק של בנאדם אחד או במילים המוכרות יותר ONE MAN SHOW לא בהכרח צריך את הפתרון הזה אך כמו שאנחנו תמיד אומרים לסוכני ביטוח "לא פותחים עסק בשביל למצוא מקום עבודה".

מה ההבדל בין מערכת CRM למערכת תפעול?

אז לאחר שנתנו דוגמא פשוטה מה זו מערכת CRM לעולם הביטוח אנחנו רוצים לדבר על מערכות תפעול ייעודיות לתחום.

לפני שתמשיכו לקרוא תשאלו את עצמכם שאלה! "האם אני עסק של איש אחד?" אם כן אל תמשיכו לקרוא חבל לכם על הזמן.

עסק של איש אחד עדיף לו להשתמש במערכות קלאסיות כמו רואטו או באפי לניהול העסק שלו ולא לחפש מערכת CRM.

הסיבה שאנחנו אומרים את זה מכיוון שרוב העבודה של OMS(ONE MAN SHOW) היא בתפעול הלקוח ופחות בגיוס.

  • חלקכם שקוראים את השורות הללו אומרים לא נכון אנחנו מחפשים לקוחות כל הזמן ובוודאי שאנחנו צריכים CRM!
    אז נכון! כולנו כל הזמן מחפשים לקוחות וזה מבורך אך מה אנחנו רוצים לחסוך? זמן תפעול או זמן בגיוס לקוחות?

אז אם הגעתם עד לפה בואו ננסה להבין מה הבדל בין מערכת CRM למערכת תפעול.

בעולם הביטוח יש מספר מערכות ששולטות בענף והם SMS2010 בכל הקשור לטפסים וכמובן באפי ורואטו לניהול התפעול.

מערכות התפעול תפקידם לסייע לנו בכל הקשור לניהול השטוף של הלקוח כגון: הפקת מסלקה, קבלת קבצי פרודוקציה ובשורה התחתונה לקבל תמונה מלאה על הלקוח.

שימוש במערכות תפעול לניהול הלקוח הוא נכון לגופים קטנים או עסק של בן אחד מסיבה מאוד פשוטה "מרבה מערכות מרבה הוצאות".

שימוש נכון במערכות התפעול יעניק לסוכנים את האפשרות לנהל את הלקוח גם ברמת שיווק בסיסית ובכך לקבל את התוצאה הרצויה.

אז מה ההבדל בין המערכות? במאמר הבא שלנו נרחיב על הנושא ונעניק לכם מספר טיפים שייסעו לכם בבחירת מערכת ומה חשוב לדעת.

שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם

0