מה זה מערכת CRM? ולמה היא כל כך חשובה לעסק שלנו?

ISRAELCRM dashboard

כמנהלים כולנו נתקלנו במילה CRM, אך כמה באמת יודעים מה זה מערכת CRM ומה המטרה שלה בארגון? במאמר הקרוב אנחנו בחברת ISRAELCRM ננסה להסביר לכם קודם כל מה זה מערכת CRM? למה היא כל כך חשובה לעסק שלנו? וכן כל עסק חייב מערכת CRM לנהל את הלקוחות שלו.

מה זה מערכת CRM?

Customer Relationship Management – Illustration

השימוש במילה CRM(Customer relationship management) החל עוד בתחילת שנות התשעים המוקדמות כאשר הטכנולוגיה היתה עוד בחיתוליה ומחשבים היו גדולים ומסורבלים. למרות זאת מספר רחב של חברות זיהו את הפוטנציאל הגלום בתחום ופיתחו לעומק את המונח שכולם מכירים היום והוא ניהול מערכת קשרי לקוחות או במילים אחרות CRM. חשוב לנו לציין שאנשים שומעים את המילה CRM הם בדרך כלל חושבים על זה ככלי טכנולוגיה לסייע אך בעצם זה כלי ניהולי שתורם לנו המנהלים לקבל החלטות שיכולות להשפיע על הארגון כולו במגוון רחב של תחומים.

למי מערכת CRM מתאימה?

שימוש במערכת CRM מתאים כיום למגוון רחב של ארגונים החל מערכת CRM לעסק קטן ועד למערכת CRM לארגונים גדולים שמנהלים מאות עובדים. שימוש במערכת CRM מסייע לארגונים לנהל מספר רחב של כלים והכל תחת מקום אחד.

דוגמא לכלים שמערכת CRM מסייעת לנו לנהל:

  • יומן הפגישות
  • ניהול לקוחות פוטנציאלים
  • אוטומציות ואינטרציות
  • שירות לקוחות
  • הנהלת חשבונות

לסיום

לסיום נוכל לומר שענף מערכות ה-CRM נמצא בצמחיה מתמדת במהלך השנים וזה בגלל שתי סיבות עיקריות. הראשונה גידול במידע הקיים היום בארגון מה שגורם למנהלים לדרוש מערכות CRM חדשניות יותר ובעלות כלים טובים יותר לניהול וסיבה נוספת הינה מגפת הקורונה שגרמה להאצת התהליך הטכנולוגי בעולם כולו.


בנוסף לכל השינויים האלה עלינו להבין שמערכת CRM לעסק קטן או גדול היא קודם כל כלי ניהולי ומעבר לכך היא כלי שנועד לתת לנו את האפשרות להפיק דוחות טובים יותר באמצעותה ובכך להמשיך להוביל את הארגון קדימה בכל פרמטר.

שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם