הקשר שבין מערכת CRM ל-WEB API!

ISRAEL CRM API

כחברה להטמעת מערכת CRM אנחנו נתקלים בהמון ארגונים שבוחרים מערכת CRM מבלי לברר כמה נקודות בסיסיות לדוגמא האם למערכת CRM יש OPEN API או בכלל ממשק לביצוע התממשקויות או אינטגרציה למערכות נוספות. אז רבים ממכם שקוראים את השורות הראשונות שואלים בוודאי מה זה API? למה צריך אותו? ולמה הוא כזה חשוב?

מה זה WEB API?

אז ממשק API כמו שכתוב לנו בויקיפדיה "הוא ערכה של ספריות קוד, פקודות, פונקציות ופרוצדורות מן המוכן, בהן יכולים המתכנתים לעשות שימוש פשוט, בלי להידרש לכתוב אותן בעצמם כדי שיוכלו להשתמש במידע של היישום שממנו הם רוצים להשתמש לטובת היישום שלהם."

כמובן שממשק API מתחלק לכמה חלקים והמוביל מבין הממשקים הללו הוא WEB API, ממשק WEB API נקרא בעברית שירות רשת והוא בעצם מאפשר שלנו להתחבר למערכות חיצוניות לדוגמא: כאשר אנחנו מעוניינים לחבר מערכת CRM למערכת קליטת הלידים של פייסבוק(FACEBOOK) עלינו להשתמש בממשק API ובכך לבצע אינטגרציה בין המערכות. תפקידו של ממשק זה כמו שציינו הוא לסייע בחיבור בין המערכות השונות ולגרום להם לדבר אחת עם השניה וזאת במינימום מאמץ של מפעיל מערכת ה-CRM.

במה מסייע לנו WEB API?

לאחרונה במאמר שכתבנו ציינו שמחקרים מראים כי ענף מערכת ה-CRM עשוי לצמוח ל-100 מיליארד דולר עד שנת 2028 אחת הסיבות המרכזיות של צמיחה של הענף הוא התפתחות של ממשק ה-WEB SERVICE שמעניק ללקוח בעל הידע הבסיסי לחבר מערכות חיצוניות למערכות ה-CRM שלו לדוגמא חיבור של פייסבוק כמו שציינו בפסקה הקודמת, אפשרות להתחברת מערכת ה-WAHTSAPP ובכך לשלוח הודעות ללקוחותיו מבלי לצאת כלל מהמערכת.

חשוב לנו לציין שהתפתחות של ממשק ה-WEB API תרמה רבות לפיתוח כלים נוספים שמסייעים ללקוח לחסוך בעלות מתכנת ולבצע את החיבור בעצמו בעזרת כמה לחיצות פשוטות ואף להשתמש במדריך קצר על מנת לעשות זאת. הכלים הנפוצים ביותר כיום בתחום כלי ה-API שמפשרים לנו להתחבר למערכות חיצוניות רבות הם מערכת INTEGROMAT ומערכת ZAPIER מערכות אלו תרמו רבות להתפתחות הידע בתחום וסייעו לארגונים רבים לחסוך עלויות ובכך ליצור יותר אוטומציות מורכבות.

לסיכום

חשוב לנו לציין שאנחנו תמיד ממליצים על בעל מקצוע שיעשה את החיבורים בממשקי API כי למרות הכלים המצוינים והמצוינים אנחנו בהחלט חושבים שאין תחליף למתכנת מקצועי שיודע לומר לנו מה הבעיה בכל שלב ואיזה דברים חדשים כן אפשר להשתמש בהם. בנוסף לזאת החשיבות של WEB API לא ניתנת לערור וכיום רוב האנשים שבוחרים מערכת CRM ללא ממשק API נגיש לא יצליחו להוציא את המיטב ממערכות ה-CRM שלהם ולהגיע לניצול מקסימלי.
לכן הטיפ המרכזי שלנו בתהליך הוא להבין שלפני שאתם בוחרים מערכת CRM תשאלו שאלות ותנסו להבין מה ההבדל בין הממשקים ולא רק "יש לנו API". אם אתם מעוניינים לקבל עוד פרטים או להתייעץ איתנו? צרו קשר נשמח לעזור.

שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם