וואצאפ למערכת CRM? כבר לא צריך פיתוח!

nextchats_Chatbot-ISRAELCRM

וואצאפ למערכת CRM הינה אינטגרציה מאוד מבוקשת בעולם העסקית של ימינו.

אנו רואים כי יותר ויותר חברות מעוניינות להתחיל לעבוד עם הכלי של חברת מטא(לשעבר פייסבוק).

כלי זה אשר משמש להעברת מסרים מיידים הפך עם השנים לאחד מכלי התקשורת המובילים בעולם.

כל זה הוביל את חברות התוכנה השונות להתחבר למערכת שלהם ולהציע מענה רב במספר של ערוצים.

אז כיצד התפתח וואצאפ? איך מחברים אותו למערכות ומה חשוב לדעת?

התפתחות וואצאפ

ההיסטוריה של חברת המסרים אינה כזאת ארוכה אך בקצרה נספר שהחברה הוקמה בשנת 2009 ע"י יאן קום.

יאן ושותפו לחברה הקימו את חברת המסרים המיידים במטרה להקל על התקשורת בין אנשים.

בשנת 2014 נרכשה החברה על ידי "מטא" ב-19 מיליארד דולר!

לאחר הרכישה החלה "מטא" לשלב את הפעילות של וואצאפ – whatsapp במערכות השונות של החברה וכמובן בפייסבוק.

וואצאפ למערכת CRM

התפתחות הוואצאפ – whatsapp גרמה לחברות ה-CRM השונות לבחון אפשרות לשילוב התוכנה במערכות שלהן.

חברות תוכנה בחנו כיצד ניתן לשלב את הווצאפ במערכות שלהם באופן ישיר(native).

רצון זה נתקל בבעיות בעקבות חוסר היתכנות מצד וואצאפ – whatsapp מה שגרם להם למצוא פתרונות אחרים.

לעומת זאת מפתחים חיצוניים החלו לעבוד על אפליקציות ייעודיות למערכת CRM.

אותם מפתחים הציעו את מרכולתם בחנויות האפליקציות של מערכות CRM הנפוצות.

מערכות כגון סיילספורס – Salesforce, האבספוט – Hubspot וזוהו – ZOHO אפשרו לרכוש אפליקציות אלו.

אותם אפליקציות מתחברות ישירות למערכת CRM מבלי צורך בפיתוח חיצוני או שילוב מתכנת.

כן חשוב לציין שהגדרת החשבון וואצאפ – whatsapp מצריכה ניסיון וידע בסיסי.

על מנת שתוכלו לעבוד עם האפליקציות.

כ-45 אפליקציות המציעות אפשרות להתחבר לוואצאפ במערכת זוהו CRM

וואצאפ – whatsapp Native

עד שנת 2022 התחברות לווצאפ כמו שציינו היתה דרך אפליקציות השונות.

כיום חברות התוכנה עם התפתחות הטכנולוגיה החלו לשלב את וואצאפ – whatsapp ישירות במערכת ה-CRM.

חיבור מובנה זה אינו מצריך לחפש אפליקציה ייעודית לשליחת ההודעות אלה ממש חיבור מתוך המערכת.

כך הצליחו חברות התוכנה לחסוך מהמשתמשים את האופן של חיבור מסורבל לוואצאפ.

כעת מי שמעוניין להתחבר למערכת יכול ממש להיכנס לתוכנה, להגדיר חשבון עסקי בפייסבוק וזהו.

האפשרות לשליחת הודעות ופיצ'רים נוספים כגון הודעות מובנות או שילוב של בוט כבר מובנים בפנים.

לכן רגע לפני שאתם ממהרים לבחור מערכת CRM בחנו איזה אפשרויות יש למערכת.

היכולת לשליחת הודעות אינה חייבת להיות מורכבת אך כמובן שנרצה את כל המידע בתוך המערכת.

עוד חשוב לבחון את האפשרות לבוט, על מנת להגיב מהר יותר ללקוחות.

מערכות CRM ישראליות

רגע לפני סיום המאמר אנחנו רוצים להתייחס למערכת ה-CRM הישראליות.

חברות התוכנה הישראליות מציעות שילוב של וואצאפ ישירות לתוך מערכות התוכנה שלהם.

החיבור לא מתבצע באופן של רכישת אפליקציות אלה מובנה במערכת.

הגדרה של החשבון ברוב התוכנות נעשית על ידם ובכך רק צריך להתחבר לחשבון עסקי של פייסבוק.

חשוב לציין כי רוב חברות התוכנה לא מאפשרות שילוב של בוטים ובעצם צריך תוסף חיצוני או מערכת נוספת.

מצב זה מוביל לחיסרון משמעותי מול חברות ה-CRM הבינלאומיות.

ועדיין חשוב לומר כי חברות התוכנה הישראליות יצמצמו את הפער וכנראה גם הם יכנסו לתהליך דומה כמו החברות הבינלאומיות.

כך שאין זה משנה איזה מערכת CRM תבחרו רק תנסו לפעול לפי השלבים של בחירת מערכת CRM.

שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם

0