למה אימות דו שלבי חשוב כל כך למערכת CRM

אימות דו שלבי הוא אחד הכלים היותר חשובים באבטחת מערכות מידע.

הסיבה שזה קרה היא כי לצערנו מערכות טכנולוגית כגון מערכות CRM ותיבות דואר אלקטרוני הפכו להיות המטרה המרכזית של אקרים ברחבי העולם.

פריצה לארגונים שאין להם אימות דו שלבי הפכה להיות דבר פשוט ואינו מורכב כלל ולכן חשוב לבדוק האם יש לנו את האבטחה הטובה ביותר בארגון?

ביקשנו מנווה יעקובי מייסד חברת SOLVE IT שיפרט לנו למה חשוב שהיה אימות דו שלבי בכל מערכת CRM או כל אמצעי טכנולגיה כגון מערכות דיוור, מרכזיות טלפוניות וכו.

"כיום חלק גדול מפריצות אבטחת המידע נעשות דרך תיבות הדואר" מספר לנו נווה וממשיך "מבדיקות של חברות אבטחה גדולות נראה נראה שמערכות שמוגנות ע"י חומות אש אנטי וירוסים לא מהוות הגנה מספקת מפני פריצות בעיקר כאלה שמתבצעות דרך שרתי הדואר. לכן יש צורך לשדרג את מערכת האבטחה של הארגון ולהחיל אימות דו שלבי."

"אימות דו שלבי חשוב לא פחות"
נווה יעקובי – מייסד SOLVE IT

מה זה אימות דו שלבי?

אימות זה מהווה שלב הגנה נוסף לגישה לתיבת הדואר ע"י שליחת סיסמא בדר"כ למספר טלפון נייד שהוגדר בפתיחת החשבון למערכת CRM, לתיבת הדואר שלנו או למערכת הדיוור. השימוש באימות דו שלבי מסייע לנו במספר רב של פרמטרים כגון:

1. גניבת זהויות – גנבת זהויות היה פעילות בעלת סיכון קטן ומהווה אימות משמעותי להרבה מארגונים שבדרך כלל מצריכים מספר שאלות בסיסיות. חשוב לזכור כי סוג הפשע הזה מתגבר מיום ליום.

2. גניבת סיסמאות – 95% מהמקרים של גניבת סיסמאות מתבצע בעקבות שימוש בסיסמאות פשוטות מדי כך שאימות דו שלבי יסייע לנו לפתור את בעיית הסיסמה.

3. גניבת דאטה – סיסמאות קלות מדי מאפשרות גישה לתיבות דואר שברוב המקרים מכיל כמות אדירה של דאטאות.

מספר נוסף של נושאים שאימות דו שלבי מסייע לנו הם:

  • החדרת וירוס כופר ע"י פריצה למייל ושתילה של קובץ זדוני.
  • יצירת העברה של דואר ממשתמש לגורם עוין חיצוני ללא ידעת המשתמש
  • חברות העוסקות בניהול פיננסי מחוייבות להפעיל אימות דו שלבי
  • בסוגים מסויימים של אימות דו שלבי ניתן למעשה לבצע את הגישה קלה יותר ע"י הפעלת single sign on לכל החשבונות.

לבסוף

לבסוף בעולם בו הטכנולוגיה תופסת חלק משמעותי מהפעילות הארגונית אנו מבינים כי חייבים להפעיל אימות דו שלבי בכל מערכת טכנולוגית בארגון כגון כניסה ל-VPN של החברה, גישה לחשבונות ניהול וכמובן לשרתי החברה" אומר נווה.

לאחר השיחה עם נווה אנחנו בישראל CRM בהחלט יכולים לומר שהטיפים שנווה מדבר עליהם חשובים מאוד ויכולים לסייע לנו למנוע את המתקפה הבאה על הארגון.

קצת על הכותב

נווה יעקובי הינו הבעלים והמייסד של חברת Solve IT שהיא חברת בוטיק העוסקת בתכנון, הקמה ותמיכה ברשתות תקשורת מחשבים וטכנולוגיות ענן לעסקים.

שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם

0