מטמיע מערכות מידע הוא תפקיד מאוד חשוב.
היכולת של מטמיע, להטמיע את מערכת ה-CRM בצורה כזו שתאפשר עבודה שוטפת היא קריטית.
בדיוק בגלל זה חשוב מאוד לבחור מטמיע שמדבר את השפה שלכם.
בזכות הבנת התחום והשפה של הארגון תוכלו להשיג הרבה יותר מהמערכת שתבחרו.
מטמיע מערכות מידע, כיצד בוחרים?
אז לאחר שאנחנו מבינים כי מטמיע מערכות מידע הוא תפקיד חשוב כיצד ניתן לבחור מטמיע שכזה?
מה חשוב לכם לדעת לפני שאתם מתחילים לעבוד עם חברה או פרילנסר?
האם זה גודל העסק? האם זה הניסיון? או בכלל המחיר?
נקודה ראשונה – כימיה בין אישית
הנקודה הראשונה שחשוב לדעת בבחירת מטמיע מערכות CRM היא קודם כל כימיה.
כימיה בין מנהלי הפרויקט לעובדים היא חשובה במיוחד עם רוצים שהתהליך יצליח.
בעולם ה-HR יש משפט מאוד מפורסם שהולך ככה:
״אנחנו מגייסים אדם בזכות היכולות שלו ומפטרים בגלל מישהו״
המשפט הזה לא שונה כאשר אנחנו בוחרים מטמיע מערכות.
החשיבות שלנו כארגון או עסק להצליח ליצור תקשורת בריא בין מנהל הפרויקט היא משמעותית.
אפשר לומר שזה ממש זוגיות שצריך לעבוד עליה.
בזכות תקשורת טובה תוכלו להעביר את המסר שלכם למטמיע והוא יצליח להוביל אתכם למטרה.
נקודה שניה – להכיר את התחום
הנקודה השניה שנדבר עליהם היא הכרת התחום.
היכרות עם התחום תסייע להבין כיצד הדברים עובדים וכיצד הם צריכים לפעול.
הדוגמא שאנחנו רוצים לציין במקרה הזה דווקא מגיעה מעולם הקולנוע.
בעבר שאלו את השחקן דנזל וושינגטון למה במאי לבן לא יכול לעשות סרט על שחורים.
והוא ענה זה עניין של תרבות.
הוא החזיר בשאלה למראיינת ושאל אותה האם רשימת שינדלר יכלה להיות סרט טוב כמו שהיה אם הבמאי היה שחור ולא יהודי?
סביר להניח שלא!
בדיוק בגלל הדוגמא שנתנו עלינו להבין שבחירת מטמיע שמכיר את התחום תסייע רבות לתהליך.
לכן אל תמהרו לבחור חברות גדולות שמבטיחות שיש להם ניסיון.
תנסו לברר מי מנהל את הפרויקט ומה הניסיון שלו עם התחום שלכם.
- חשוב לציין – ניסיון של חברה גדולה או קטנה לא תמיד משתווה לניסיון של מנהל פרויקט
נקודה שלישית – זמן
הנקודה האחרונה שאנחנו רוצים לדבר עליה היא זמן הטמעה של המערכת.
מי שעוקב אחרינו יודע שאנחנו תמיד דוגלים לומר שהתהליך הטמעת מערכת CRM הוא ארגונית לפני טכנולוגי.
היכולת שלנו כמטמיעים לזהות צריכים שכאלה היא מאוד קשה.
לכן רגע לפני שאתם ממהרים לבחור מטמיע מערכות מידע בררו כיצד עובד התהליך מבחינת זמנים.
פרויקטים שעתיים כיום כבר פחות רלוונטיים וליווי מתמשך הוא תהליך נכון ברוב הארגונים.
בנוסף לזאת סוג הפרויקט יכול להשפיע על משך הזמן ויתכן להאריכו מעבר למתוכנן.
לבסוף
לבסוף ניתן לומר שיש לא מעט נקודות שאפשר לציין אך שלושת הנקודות שציינו הם העיקר.
בעזרת שילוב של שלושת הנקודות הללו יתכן ותצליחו לבחור מטמיע שיעניק לכם ערך מוסף.
והענקת ערך מוסף תוביל להצלחה בכל הפרמטרים.
רוצים להתייעץ ולדעת מה נכון עבורכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם לסייע!