מערכת CRM היא הרבה יותר מרק אוטומציות!

CRM-ISRAELCRM

מערכת CRM היא כלי ניהול חשוב עבור הארגון זאת כולם יודעים.

השימוש כיום במערכת ה-CRM מוביל למצב שהיא הרבה יותר מרק אוטומציות.

נכון ששילוב של תהליכים אוטומטים מסייע במגוון פרמטרים בארגון.

עדיין מדובר ברוב המקרים בשינוי התהליך הארגוני.

CRM זה שינוי ארגוני קודם כל

תהליכים אוטומטים כמו שליחת תזכורת ללקוח או קביעת פגישה יכולים לחסוך זמן רב לעובדים.

שלא נדבר גם על וידוא ביצוע!

מי ממכם לא נתקל בשאלה "עשיתם תזכורת ללקוח?" או משפטים "חזרת ללקוח?".

במצב של עבודה במערכת ה-CRM השאלות האלה הם נחלת העבר בארגונים מסויימים.

אז אחרי כל הטוב הזה שאפשר לעשות עם אוטומציות, מגיע החלק הארגוני.

למרות הרצון להפוך כמעט כל תהליך לאוטומטי עדיין אנחנו מנהלים אנשים.

בדיוק בגלל זה כל שינוי במערכת מצריך חשיבה ארגונית לפני הכל.

כלים כמו שימוש בצ'אט בוט יכולים אומנם להקל אך גם לגרום נזק לא קטן.

לכן רגע לפני שאתם ממהרים לקחת מערכת CRM ולהפוך תהליכים לאוטומטים, צערו!

נסו לבדוק מספר פרמטרים שיכולים לסייע לארגון שלכם ובכלל לעסק.

נקודה מספר 1 – צרו שיטת עבודה ב-CRM

יצירה של שיטת עבודה מסודרת במערכת ה-CRM יקל על העבודה הארגונית.

כל עובד ידע בדיוק מה לעשות ומה צריך להיות שיטת העבודה שלנו.

נסו להסתייע במדריך למשתמש או בחוברת נהלים מסודרת.

כלים שכאלה יתרמו לתהליך העבודה הארגוני ולא רק אוטומציה שעושה שגר ושכח.

נקודה מספר 2 – לא תמיד חייבים אוטומציה

יש תהליכים ארגונים שעדיף להשאיר אותם לגורם אנושי.

לדוגמא טיפול בקריאת שירות יעניק ללקוחות שלהם ביטחון.

נסו להשתמש בצ'אט בוט כמה שפחות בתחום הקשרי הלקוחות.

ממחקרים של חברת ZENDESK נוכחנו לגלות כי פחות ופחות אנשים מעדיפים להתנהל מול בוט.

מעבר למענה אנושי וטיפול ארגוני נכון שנתמך ע"י אוטומציות יסייע לביטחון שהלקוח שלכם מחפש.

נקודה מספר 3 – בחירת מערכת

בחירת מערכת CRM אינה עובדה פשוטה כלל.

היא מצריכה מאיתנו אפיון מקדים, בחירת מערכת, הטעמה ופיתוחים שונים.

כל הנתונים המקדמים והתקדמות התהליך תגרום לשינוי ארגונים.

לכן חשוב להקפיד על התהליכים בצורה שיתמכו בארגון ולא רק יעשו אותו טכנולוגי יותר.

לבסוף

לבסוף כמו שאנחנו תמיד אומרים, אין זה משנה איזה מערכת CRM תבחרו!.

הבחירה של המערכת אינה גם חייבת להיות לפי רמת הטכנולוגיה שלה אל לפי הפרודוקטיביות.

הפרודוקטיביות שהיא תדע לספק לכם שווה כל השקעה בפיתוח המערכת.

בעזרת השקעה זו תוכלו גם לקבל תוצאות טובות הרבה יותר לארגון.

כך שלא משנה כמה תהליכים תהפכו לאוטומטים חשוב להבין שהארגון ותהליך הארגוני קודמים לכל.

שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם