מערכת CRM מומלצת? רק לפי חוות דעת של משתמשים!

מערכת CRM מומלצת?

מנהלים וארגונים רבים בוחרים מערכת CRM מומלצת בעיקר לפי המלצות של חברים או מכרים.

ההחלטה להסתמך על ממליצים שאנחנו מכירים היא לגיטימית ואף יעילה בדברים מסויימים.

אך לצערנו בחירת מערכת CRM? המלצה הזאת יכולה לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון.

אז למה אנחנו צריכים לבחור מערכת CRM מומלצת רק לפי חוות דעת של משתמשים ולא חברים?

למה חשוב לא להתחייב לפחות בהתחלה וכמובן כיצד צריך לפעול?

מה זה מערכת CRM מומלצת?

רבים ששואלים את השאלה מה זה מערכת CRM מומלצת מתחילים לספר על החוויה שלהם עם המערכת.

אותה חוויה יכולה להיות לטוב ולרע וזה בעצם מוביל אותם להחלטה האם להמליץ או לא.

הרי בסופו של דבר ככה נמדדת המלצה לא כך?

היכולת שלי להתנסות עם מערכת ולספר איך אני או הארגון שלי חוו אותה.

בדיוק פה מתחילה הבעיה של המלצה על מערכת CRM.

זכרו התנסות במערכת CRM כזאת או אחרת ברוב המקרים מתבססת על התאמה ייעודית לארגון או לעסק.

כך שהמלצה שמגיע מחברים על סמך התנסות שלהם צריכה להיות האם אתם עובדים באותו תחום.

העבודה על תחום זהה או דומה יכולה לעשות את ההבדל ואז ההמלצה שלהם על מערכת בהחלט תועיל.

התחייבות שנתית או חודשית?

נניח והחלטנו להקשיב להמלצות של מכרים ובחרנו מערכת CRM מומלצת.

ישנם מספר דברים נוספים לוודא לפני שמתחילים:

  1. בחירת חבילת שימוש – אל תתחילו אף פעם בחבילה הגבוהה ביותר.
    בחירה בחבילה הגבוהה ביותר תוביל לכך שאם המערכת לא מתאימה סתם העלות הכספית שלה גבוהה.
  2. בחירת מטמיע מערכות – כמו כל דבר חדש יתכן ונצטרך בעל מקצוע שיוביל את התהליך.
    מנגד הכנסה של בעל מקצוע יכולה לשנות את הבחירה של המערכת ולהאריך את התהליך.
  3. לא להתחייב התחייבות שנתית – זה לגיטימי לבחור מערכת לתקופה ארוכה.
    אך חשוב לזכור שבתחילת הדרך איננו יודעים מה אנחנו צריכים ואיזה צריכים הארגון דורש.
    התחייבות שנתית תוביל את הארגון למצב שאם המערכת אינה מתאימה הוא כבר שילם עליה לשנה.

כעת לאחר שהבנו כי מערכת CRM מומלצת זו מערכת שכל אחד מספר ברמה האינדיבידואלית שלו עליה.

בנוסף לזאת הבנו למה לא להתחייב למשך שנה או לקחת מערכת בחבילה הגבוהה ביותר.

עכשיו כל מה שנותר זה להבין למה לא לבחור מערכת CRM שאין עליה המלצות ואם כן אז רק של משתמשים.

בחירת מערכת CRM שאין עליה המלצות

מכיוון שיש היצע כל כך רחב של מערכות CRM, אי אפשר לעשות בחירה שתהיו שלמים לגביה.

לכן אל תסתמכו על ביקורות של מכרים ותתחילו לקרוא ביקרות על המערכת גם באתרים השונים.

כי רק חוות דעת ממשתמשים אחרים תוכל לסייע לכם לעשות את הבחירה הנכונה.

משתמשים שונים עובדים בתחומים שונים ובכך האפשרות שלנו להבין האם המערכת מומלצת או לא לפיהם.

בנוסף לזאת אם לא תקראו את ההמלצות, יהיה עליכם לעשות בחירה עיוורת על סמך תחושות הבטן שלכם.

במקרה הזה לא בטוח שתחושות הבטן יסייעו לכם לעשות בחירות שתהיו שלמים איתם.

הביקורות ימנעו מכם לעשות בחירה שגויה, ויסייעו לכם להבין פחות או יותר לקראת מה אתם נכנסים.

  • נקודה חשובה – בחירה והטמעה של מערכת CRM לוקחת זמן כך שגם אם בחרתם מערכת שאתם שלמים לגביה זכרו שזמן לא בטוח שתחסכו.
שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם