ניהול נכון של מערכת CRM יכול לחסוך אלפי שקלים בקניית לידים!

PPC-Israelcrm

קניית לידים זו כנראה אחת ההוצאות הנפוצות ביותר עבור ארגונים או עסקיים.

הרצון לגייס לקוחות חדשים מוביל לכך שארגונים או עסקים מחפשים מקורות חדשים לקניית לידים.

הרי בסופו של דבר הם רוצים להשיא את הכנסות ובשביל להשיא אותן צריך משהו לעבוד עליו.

אך מה היינו אומרים לכם שאם אתם ארגון או עסק מעל שנה אתם לא צריכים לקנות לידים?

או לפחות לא לקנות כמויות של לידים? תמשיכו לקרוא.

ניהול אסטרטגית שיווק

קניית לידים היא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק של הארגון או העסק.

באמצעות הפעילות השיווקית שכוללת בתוכה גם קמפיינים ממומנים אנו חושפים את מותג שלנו.

כך גם אנחנו מקבלים לידים חדשים בכל פעם שהקמפיין באוויר.

אך אסטרטגית שיווק של הקמת ארגון או עסק לא יכולה לשמש עסק שצבר ותק של יותר משנה או שנתיים.

לכן אם אתם בתחילת דרכם העסקית ולארגון אין מאגר מידע עם אלפי רשומות בחירה בקמפיינים ממונים תהא נכונה.

למרות זאת במידה ואתם ארגון או עסק שעבר את השנתיים הראשונות שלו עצרו!.

תנסו להתאים את האסטרטגיה השיווקית שלכם למאגר המידע.

היכולת של מחלקת השיווק להבין כמה מידע יש לנו בארגון ולבחון אפשרות להשתמש בו תחסוך אלפי שקלים.

קניית לידים או שימוש בלידים ישנים?

לאחר שהבנו כי האסטרטגיה השיווקית צריכה להתייחס לוותק של הארגון או העסק עלינו לקבל החלטה

החלטה האם לרכוש לידים או להשתמש במאגר המידע הקיים?

אז חשוב לעשות קצת סדר בנושא ולומר לכם.

מבדיקה שאנו בישראל CRM ביצענו, מול 30 חברות נוכחנו לגלות נתון מפתיע על קניית לידים.

הבדיקה כללה ריכוז של כלל מאגרי המידע שיש לארגון לעומת לידים חדשים שנכנסו למערכת.

לאחר ריכוז של עשרות אלפי רשומות בכל ארגון, גילנו כי 45% מפניות החדשות הם פניות חוזרות!

כלומר נניח ויש לכם מאגר של 1000 רשומות תחשבו שכ-450 מהם פנו אליכם בשנית.

כעת האם נכון להמשיך לרכוש לידים בהיקפים גדולים? סביר להניח שהרוב שקורא את השורות הללו יגיד שלא.

זה בדיוק מוביל אותנו מה ניתן לעשות?

ואיך אפשר לחסוך אלפי שקלים בקניית לידים אם לא עשרות אלפי שקלים.

פעולה מספר 1 – מערכת דיוור

כל עסק שרוכש לידים יכול לחסוך אלפי שקלים אם רק היה עושה דיוור ללקוחות שלנו.

בעולם העסקים של ימינו מערכות דיוור כגון סמוב (Smoove) או אקטיב טרייל נהיו פשוטות לתפעול.

כמובן שישנם מערכות CRM מובילות כמו הבספוט(Hubspot) וזוהו(Zoho) שמאפשרות לדוור מתוך המערכת CRM.

כך תוכלו גם לחסוך לעובדים לפעול על 2 מערכות וגם תוכלו להוציא ערך מוסף מלקוחות.

דוגמא לפעולות שאפשר לבצע על מנת להשיג מתעניינים חדשים/ישנים:

שליחת מגזין תוכן אחת לחודש, מתן הטבות ויצירת מועדון לקוחות.

פעולה מספר 2 – פנייה חוזרת כל כמה חודשים

צרו תהליך עבודה מסודר בארגון שקובע שכל כמה חודשים חוזרים לפניות עבר.

לידים לא רלוונטי מכל מיני סיבות יכולים לשמש כר פורה לפניות חוזרות

הקפידו לתעד את הסיבת הפנייה "ללא רלוונטי" וכך תוכלו לדעת מתי לחזור ללקוח.

לדוגמא לקוח פנה אלינו בחודש ינואר וכעת אנחנו כבר באפריל, ניתן לפנות אליו בחזרה ולהציע את השירותים.

  • חשוב לנו לציין ברוב המקרים לקוחות שלא רוצים שיחזרו אליהם יבקשו זאת במפורש כך שבהחלט יש סיכוי להחיות את הליד.

פעולה מספר 3 – הכשרת עובדים

הכשרת עובדים זו אינה פעולה קלה בכלל.

הרבה ארגונים ועסקים משקיעים המון שעות בשביל להכשיר את העובדים שלהם.

אך כמה ממכם באמת נותנים לאותם עובדים לחזור לפניות עבר? או למאגרי המידע הקיימים?

כנראה מעט מאוד.

לכן במידה ואתם מוקד מכירות או שירות תתנו לנציגים חדשים לדבר עם רשומות ממאגרי מידע.

נסו לסווג את רשומות לפי סטטוסים וסיבות.

כך נציג חדש בתחילת דרכו יכול ליצור מתעניינים פוטנציאלים ולא "לשרוף" רשומות.

לבסוף

לבסוף כמו כל דבר בחיים גם מערכת CRM מצריכה ניהול תקין בשביל להפיק את המיטב ממנה.

זכרו לקחת את הטיפים שציינו פה ותנסו ליישם אותם בעצמכם.

עבודה נכונה במערכת ה-CRM לא רק תעזור לכם, היא גם תחסוך לכם זמן וכסף.

ולגבי קניית לידים? זה רק נקודה אחת שמערכת ה-CRM יכולה לסייע לכם.

שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם

0