עושים קידום ממומן(PPC)? אתם חייבים מערכת CRM!

PPC-Israelcrm

ארגונים ועסקים רבים מעוניינים לקדם את הפעילות העסקית שלהם ולכן פונים לחברות הפרסום השונות.

פניה אל חברות אלו נועד לסייע להם בגיוס לקוחות חדשים או להגביר את המעורבות במותג.

למרות זאת איך יתכן כי לאחר מספר חודשים רובם המכריע מגלה כי התוצאות להם ציפו כלל לא קרובות לציפיות?

הסיבות למצב הזה יכולות להיות מגוונות אך בסופו של דבר הכל מסתכם למקום אחד וזה ניהול הדאטה וניהול דאטה זה CRM.

בשביל שנוכל להסביר כיצד אפשר לשפר את הפעילות עלינו להבין קודם כל מה זה קידום ממומן(PPC)?

קידום ממומן (PPC)

אז בגלל שנושא הקידום ממומן הינו נושא רחב ביקשנו מירין שעשוע מחברת bluegiraffe שיעשה לנו סדר.

"קידום ממומן הינו ערוץ שיווק באינטרנט שמטרתו להגביר את התנועה הנכנסת לאתר/דף נחיתה/אפליקצייה מערוצי שיווק השונים."

"כיום יש מגוון רחב של ערוצי שיווק כגון פייסבוק,גוגל,טאבולה,אאוטבריין,לינקדין,טוויטר שהם הנפוצים ביותר."

ירין עוד מציין שיש עוד מספר ערוצים נוספים אך הרוב המכריע של הארגונים יבחרו בערוצים שהוא ציין.

שאלנו את ירין שאלה נוספת "מה זה PPC ?"

"PPC – Pay Per Click = משמעותו שהמפרסם משלם רק על המודעות שהוקלקו"

איך זה בעצם עובד?

"כל ארגון מעניק תקציב למפרסם שאיתו הוא בוחר לעבוד ובמידה ויבחרו לעבוד בשיטת PPC המחיר לקליק יקבע לפי היצע והביקוש של מילות החיפוש."

בנוסף לזאת " כי המחירים משתנים מתחום לתחום לדוגמא, בתחום הפיננסים קליק על מודעה יכול להיות יקר משמעותית מאתר אינטרנט שמציע בגדי תינוקות."

מערכת CRM לניהול וקליטת לידים

לאחר שירין הסביר לנו מה זה אומר PPC ביקשנו ממנו לומר כיצד מערכת CRM תוכל לסייע בניהול הלידים?

"החשיבות של מערכת CRM לניהול לידים בעת קמפיין ממומן חשובה לא פחות מהקמפיין עצמו" מציין ירין.

"ארגונים רבים נוטים לנהל את המידע בקובץ אקסל" ממשיך ירין.

"מה שמונע מהם לבצע מעקב תקין אחר הפניות ובמקרה וכמות הפניות עולה כך גם הקושי לעקוב אחר המידע".

אין ספק שהדברים של ירין הם נקודה חשובה לכל מי שעושה קידום ממומן ולכן יש למילים שלו חשיבות רבה.

אז מה היתרונות בשימוש במערכת CRM?

יתרונות בשימוש במערכת CRM לניהול קמפיין PPC

אז לאחר שהבנו את הבסיס מירין בואו ננסה להבין איזה עוד יתרונות יש לנו בשימוש במערכת CRM לניהול הקמפיין.

1. כלי מדידה – אחת הסיבות המרכזיות שאנחנו לא יודעים אם הקמפיין איכותי או לא? היא מכיוון שאין לנו כלי מדידה.

ארגונים רבים מנסים להבין מה יחס הסגירה של הלידים שקיבלו מהקמפיין המומן ולא מצליחים לקבל אינדיקציה נכונה.

בדיוק בשביל נועדה מערכת ה-CRM.

הכלים שאנחנו יכולים לקבל מהמערכת יעניקו לנו את האפשרות למדוד שיחות, כמות המכירות ועוד.

מדדים אלה יכולים להעניק לארגון מידע רב ערך שיכול להגיע גם לשווי של מאות אלפי שקלים בשנה ומיליונים בארגונים גדולים.

2. ניהול מערך השיווק – חברת Hubspot יעודה בעיקר בזכות מודול ניהול השיווק שלה "hubspot marketing".

מודול זה מעניק כלים יחודיים למנהלים השיווק ומאפשר להם לדעת מה המקור שממנו הגיעו הכי הרבה פניות ואיזה מילת חיפש.

כמובן ששימוש במודל זה מצריך ידע בניהול מערכי שיווק וקמפיינים אך עדיין זה כלי שאפשר ללמוד אותו די בקלות.

3. מעקב אחר הלקוח – אחת הבעיות המרכזיות אם לא! המרכזית ביותר היא מעקב אחר הלקוח או במילים יותר מוכרות Follow up.

בעזרת מערכת CRM ניתן יהיה לקבל אינדיקציה בכל רגע נתון באיזה שלב נמצא הלקוח ומי היה איתו בקשר לאחרונה.

לבסוף

לפני שאתם נכנסים לתהליך של קמפיין שיווקי אל תוותרו על מערכת CRM רק בגלל שאתם רק בנאדם אחד או עסק קטן.

נסו להשתמש במערכת מיד בתחילת הקמפיין ובכך תוכלו לקבל אינדיקציה טובה יותר על הפעילות מהרגע הראשון.

שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם