מערכת סיילספורס – Salesforce הינה מערכת ה-CRM המובילה בעולם זאת כולם יודעים.
אך לאחרונה נחשפנו בישראל CRM לנתון מעניין אודות אחוזי הנטישה של המערכת בתחום הביטוח.
נוכחנו לגלות כי יותר ויותר סוכנויות מובילות בוחרות לנטוש את המערכת המובילה.
נתן זה אינו מפתיע בסופו של דבר מערכת סיילספורס – Salesforce אינה מתאימה לכל ארגון.
מה הוביל את החלטה של סוכנויות הביטוח וחברות הביטוח לנטוש את המערכת ולעבור למערכת ייעודיות?
משיחות שקיימנו עם מנהלים באותן סוכנויות נוכחנו לגלות כי ישנם 3 סיבות עיקריות לנטישה.
סיבה מספר 1 – עלויות מערכת סיילספורס – Salesforce
מערכת סיילספורס – Salesforce היא מערכת זולה כלל.
רישיון עבור משתמש במערכת יכול להגיע לעלויות של עד 200 דולר למשתמש.
העלות הגבוהה ומצב המשק הישראלי המאתגר הוביל את מנהלי הסוכנויות השונות לחפש אלטרנטיבות.
מעבר למערכות ייעודית לתחום יכול להוזיל את העלות ב-60% ויותר.
בנוסף לזאת העלות הגבוהה שלא תמיד מצדיקה את השימוש בה יש הוצאות תפעול.
המערכת המובילה מצריכה מנהל מערכת CRM שמתמחה במערכת סיילספורס – Salesforce.
כך שעלות הגבוהה היתה סיבה עיקרית לנטישה.
סיבה מספר 2 – ענף ייחודי
ענף האינשורטק בתחום המערכות CRM נשלט ברובו על ידי חברת נובידאה.
נובידאה היא חברה שכל מי שעובד בתחום הביטוח צריך להכיר בוודאי עם הוא מחפש מערכת CRM.
החברה מטמיעה את מערכת סיילספורס – Salesforce ומשתמשת בממשק שלה בשביל אותן סוכנויות וחברות ביטוח.
בנוסף לזאת הענף הינו ייחודי ומצריך רגולציה גבוהה.
כל זה הוביל לכך שכל מי שלא יכול לעבוד עם נובידאה או אפילו כאלה שעובדים עם נובידאה לא ממהרים לעשות התאמות למערכת.
הסיבה לכך היא שלא תמיד עומדים בקצב של השינויים הטכנולוגים של התחום וכמובן הדרישות לאבטחת המידע.
דרישות ייחודיות והתאמת צרכים לתחום ייעודי גרמו לנטישה של המערכת.
סיבה מספר 3 – ממשק המשתמש(UI)
מערכת סיילספורס – Salesforce ידועה באפשרויות הרבות אותן היא מציעה למשתמשים בה.
למרות זאת לפעמים פשטות השימוש היא הדבר שאנחנו מחפשים בענף הביטוח.
תמונת מבט מלאה על הלקוח ולהבין מה יש לנו בתיק הפנסיוני, המסלקה וכמובן הביטוחים שלו.
המערכת שאומנם טובה בלתת פתרונות לא תמיד מאפשרת תמונה פשוטה לתהליך.
כל זה מוביל לתהליך מסורבל שלא מאפשר באמת לנהל את הלקוח והתוצאה היא כנראה חוסר עבודה על המערכת במקרה הטובה.
במקרה הרע? אנחנו נאבד את הלקוח כי לא הצלחנו לקבל תמונת מבט עדכנית על הלקוח.
לבסוף
לבסוף לאחר שיחה עם לפחות 6 סוכנויות שונות שבחרו רק השנה לעבור למערכות אחרות ממערכת סיילספורס – Salesforce
ניתן להבין כי הסוכנויות הבינוניות והקטנות לא ממהרות לעבוד על המערכת ואף חוששים להתחיל עמה.
למרות זאת חשוב להבין שכמו שציינו המערכת לא מתאימה לכל אחד.
אך במידה וכבר בחרתם לעבוד על המערכת בחרו במטמיעים שמכירים את הענף.
תתייעצו ותנסו להבין מה באמת חשוב לכם שיהיה במערכת וזכרו שהגודל במערכות CRM לא קובע!