תוכנה לניהול עסק היא מערכת ממוחשבת שמרכזת ומפשטת את כל הפעילות היומיומית של העסק.
אך האם CRM היא תכונה שכזאת? ממש לא!
ממחקרים שביצענו בישראל CRM נוכחנו לגלות כי השימוש במערכת CRM לניהול העסק או הארגון אינו נכון ביסודו.
אז למה השימוש הזה לא נכון? הרי בסופו של דבר גם מערכת CRM היא כלי ניהולי.
בשביל שנוכל לענות על השאלה למה השימוש הזה לא נכון עלינו להבין קודם כל מה זה תוכנה לניהול עסק?
מה זה תוכנה לניהול עסק?
בשוק מערכות המידע ישנם מספר רב של מערכות מידע המציעות את האפשרות לנהל את העסק.
לדוגמא מערכת אייקאונט או חשבונית ירוקה שנחשבות למובילות בתחום ומציעות מגוון פתרונות.
מה שהופך אותן למערכות לניהול עסק זה מספר נקודות כגון:
נקודה מספר 1 – שליטה פיננסית
אחד הדברים החשובים בניהול עסק זה ניהול הפיננסי.
אייקאונט וחשבונית ירוקה מאפשרת לנו לנהל את הפעילות הפיננסית בצורה מלאה.
תוכנות אלו מאפשרות לקבל תמונה מלאה על הפעילות הפיננסית.
בנוסף לזאת בעזרת שילוב של אוטומציות ואינטגרציות ניתן להפיק הרבה יותר בתהליכים פיננסים.
נקודה מספר 2 – ריכוז נתונים
לאחר האפשרות לקבל שליטה פיננסית הנקודה הבאה היא ניהול הנתונים.
היכולת שלנו לנהל את הנתונים במקום אחד בהחלט מסייע לנו ונותן לנו מענה להבנה היכן אנחנו עומדים ברמה פיננסית, עובדים, ניהולית ועוד.
לכן תוכנה לניהול עסק יכולה לסייע לנו בעזרת ריכוז המידע על כל ששת בתי החיים של העסק.
נקודה מספר 3 – קבלת החלטות
קבלת החלטות בארגונים ועסקים היא חלק בלתי נפרד מניהול השוטף.
היא מאפשרת לנו להבין היכן אנחנו עומדים ברמת המטרות והיעדים של הארגון.
באמצעות תוכנה שכזאת תוכלו לקבל החלטות נכונות וכמובן הבנה לאן רוצים להוביל את העובדים.
נקודות אלה הם הבסיס של תוכנה לניהול העסק ומאפשרות לנו גמישות.
אך האם מערכת CRM גם יכולה לסייע גם בנקודות שציינו? נסביר!
מערכת CRM לניהול עסק?
הגדרה של ניהול עסק היא רחבה מאוד אך המטרה העיקרית של מערכת ה-CRM היא ניהול לקוחות.
מטרה זו צריכה להוביל את מנהלי הארגון.
לכן אל תנסו להפוך את המערכת ה-CRM שלכם גם למערכת לניהול עסק זה פשוט לא יצליח.
במאמר הנוכחי נתנו דוגמא בעיקר לפעילות פיננסית אך לפעמים מדובר גם על תיעוד שעות נוכחות וכו׳.
לכן מנהלים צריכים להבין שחלק ממערכות ה-CRM בהחלט יכולות להציע אפשרויות כאלה אך זה לא המהות של המערכת.
נושא | CRM | ERP / תוכנה לניהול עסק |
---|---|---|
מטרה | שיפור מכירות ושימור לקוחות | ניהול כולל של תפעול העסק |
מוקד | לידים, מכירות, שירות לקוחות | כספים, מלאי, שכר, תפעול |
משתמשים עיקריים | אנשי שיווק, מכירות, שירות | מנהלים, הנה"ח, לוגיסטיקה, תפעול |
תועלת מרכזית | הגדלת הכנסות ושביעות רצון לקוחות | ייעול תהליכים וחיסכון בעלויות |
דוגמאות | Salesforce, Zoho CRM, Monday | SAP, Priority, חשבשבת, Netsuite |
לבסוף
לבסוף ששונה ממערכת לניהול לקוחות (CRM) שכל עסק צריך, בתוכנה לניהול עסק זה קצת אחרת.
כפי שצויין כל עסק צריך מערכת לניהול הלקוחות שלו אך תוכנה לניהול עסק? לא בטוח.
ההבדלים הקיימים בין התכונות מוביל לכך שבחירת המערכת צריכה להיות מושכלת ונכונה.
חשוב לבחור מערכת שיודעת לתת מענה לניהול הלקוח ולא רק לעסק וזה לא קל למצוא.
בחירת מערכת שכזאת תוביל להצלחה או כישלון של הארגון שלכם.
רוצים עוד פרטים ומתלבטים איזה מערכת לבחור? צרו איתנו קשר!

כתבה זו נכתבה על ידי הכותב עצמו, וכל הנאמר בה מבטא את חוות דעתו האישית והמקצועית בלבד בנוגע לגופים עסקיים המוזכרים בה. המידע מובא לצורכי מידע כללי, דיווח ועניין ציבורי, בהתבסס על מקורות גלויים, פרסומים רשמיים ודיווחים פומביים. אין לראות בתוכן זה ייעוץ מקצועי, משפטי, פיננסי או אחר, ואין בו משום קביעה עובדתית חותכת, ייחוס אשמה או הבעת דעה נחרצת כלפי גוף עסקי כלשהו.
בהתאם לחוק איסור לשון הרע, תשכ"ה–1965, סעיף 15(4), כותב הכתבה מביע דעה בתום לב על פעילות גוף עסקי, כאשר הדעה מבוססת על עובדות נכונות הידועות לו ופורסמו כדין. הפרסום נעשה בתום לב, מתוך עניין ציבורי ולשם שמירה על זכות הציבור לדעת, כחלק מחופש הביטוי והעיתונות במדינה דמוקרטית.
אין בפרסום זה כוונה לפגוע, להכפיש או להשמיץ גוף עסקי כלשהו, ואם גוף עסקי המוזכר בפרסום סבור כי קיים בו אי־דיוק או נגרם לו נזק – אנו מזמינים את נציגיו לפנות אלינו לצורך בירור, הבהרה ותיקון בהתאם לדין ובהקדם האפשרי.
סימוכין: חוק איסור לשון הרע, סעיף 15(4) – "הבעת דעה בתום לב על התנהגותו או אופיו של אדם או גוף, כשהדעה הובעה על בסיס עובדות נכונות הידועות למפרסם".