בעולם העסקים של ימינו תפקיד מערכת CRM הוא רחב ומגוון.
היכולת שלנו כמנהלים להשתמש בכלי זה נועד בעיקר לסייע לנו ליצור שפה משותפת בין המחלקות.
מצב זה מוביל לכך שחברות שבוחרות במערכת CRM רק בגלל התייחסות לנושא ספציפי פשוט לא מצליחות להסתייע בכלי זה.
אז מה צריך לעשות בשביל לקבל תמונת מצב עדכנית ולעשות סדר בארגון או בעסק?
במאמר הקרוב נסביר לכם כמובן מה תפקידה האמיתי של המערכת וכיצד היא מסייעת לכם.
ננסה להסביר לאיזה דברים חשוב להתייחס וכמובן טיפים חשובים.
תפקיד מערכת CRM
תפקיד מערכת CRM כמו שציינו הוא מגוון ורחב.
השימוש הגובר במערכת ביחד עם חידושים טכנולוגים מוביל לכך שתפקיד המערכת משתנה כל הזמן.
אם בעבר היינו משתמשים במערכות מידע לצורך ניהול המידע בארגון.
כיום אנו בוחרים מערכת שתעשה לנו הכל מהכל.
לדוגמא ניהול לקוחות ושירות זה כולם יודעים שזו המטרה העיקרית של מערכות אלו.
אך היום תפקידה של המערכת הוא לתת מענה גם לניהול עובדים, שעון נוכחות ומוטיבציה הם חלק קטן.
מעבר לזאת גם יש חשיבות לדוחות שאנו רוצים לקבל מהמערכת.
מה שבעבר היה נחלת מערכות BI כיום מערכות כגון סיילספורס – Saleforce או האבספוט מעניקות כלים לא פחות טובים.
כך שאפשר לומר מערכת שהתחילה בתור ניהול לקוחות בלבד כיום היא כלי ניהולי חשוב ותפקידה כל הזמן משתנה.
כיצד נצליח ליצור סדר בארגון?
לאחר שהבנו כי התפקיד מערכת CRM הוא לא רק ניהול לקוחות, אלה הרבה יותר.
נצטרף להבין שבעת בחירת מערכת או אפיון מערכת איננו יכולים להתייחס רק לניהול הלקוחות.
על מנת שתוכלו להיות מרוצים מהבחירה שלכם ולדעת שעשית בחירה נכונה חשוב להתייחס ל-3 הנקודות הבאות:
נקודה מספר 1 – התייחסות לכלל הארגון
רבים פונים אל ישראל CRM במטרה להטמיע מערכות CRM.
זה בסופו של דבר המטרה שלנו בחברה והדבר שאנחנו מצטיינים בו.
למרות זאת כאשר אנחנו מתחילים את התהליך נוכחנו לגלות כי רבים מבקשים להתמקד רק ב…
״אנחנו צרכים מערכת רק למכירות״, ״אנו מפיקים הצעת מחיר מתוך אייקאונט אין לנו צורך להתייחס לזה״.
התייחסות רק למחלקה מסוימת או לפעילות ספציפית גורם לארגון לא לדבר שפה משותפת.
לכן כאשר אנחנו רוצים לעשות סדר בתהליך ארגוני עלינו להבין קודם כל כי יש להתייחס לכלל הארגון.
שילוב של כלל הארגון במערכת CRM יסייע לנו להתפתח ולפתח את הפעילות.
נקודה מספר 2 – בחירת מערכת CRM
תפקיד מערכת CRM מושפע רבות מבחירת המערכת שתבחרו.
בחירת המערכת שמתמחה בתחום ספציפי כמו מכירות או שירות לקוחות לא בהכרח יכול להתאים לכלל הארגון.
לכן בחנו מערכות שיודעות לתת מענה הוליסטי וכזה שיתן לכם פתרון לנקודה הראשונה שציינו.
נסו לבחור מערכות על סמך המלצות של משתמשים ולא רק כי ״אמרו לכם״.
בחירה של מערכת שתתאים לכלל הפעילות הארגונית יסייע לכם בסדר ויתרום לתהליך.
נקודה מספר 3 – קביעת נהלים
נקודה נוספת ואחרונה למאמר הזה היא קביעת נהלים.
רבים שמתחילים תהליך של הטמעת מערכות או מעוניינים לעשות סדר בעסק או בארגון צריכים לקבוע נהלים.
נהלי עבודה ושיטת עבודה יתרמו להבנה של התהליך.
תמיד תחשבו שברגע שתצליחו להגדיר לעובדים תהליך עבודה ברור תוכלו גם לקבל תמונת מצב עדכנית.
לוחות הבקרה שתבקשו, יתחברו לתהליך העבודה שקבעתם ושיטת העבודה.
כך תשיגו סדר גם ברמה הארגונית וכך גם המערכת תתמוך בו.
לבסוף
לבסוף כמו שאנחנו אומרים ברבים מהמאמרים שלנו ״אין זה משנה איזה מערכת CRM תבחרו״.
שימוש נכון והבנת צרכים הוא קודם כל הדבר הבסיסי ביותר שאפשר לעשות שעובדים על מערכת CRM.
השתמשו בנקודות שציינו בשביל לעשות סדר וזכרו תפקיד מערכת CRM הוא לא רק ניהול לקוחות.
תפקיד המערכת הוא קודם כל לעשות לכם סדר בארגון או בעסק!