כחלק מתרבות הלמידה שאנו בחברת ISRAELCRM מובילים נוכחנו לגלות כי הפרודוקטיביות בשימוש מערכות CRM אינו גבוה.
ארגונים רבים אינם מנצלים את הכלים שמערכת ה-CRM מעניקה להם ולכן גם הפרודוקטיביות שלהם יורדת.
בדיוק בגלל זה החלטנו לפנות לחמי שריימן מנכ"ל חברת RYSE המתמחה באוטומציות ארגוניות באמצעות מערכות חכמות.
בנוסף לזאת חמי מרצה באוניברסיטת בן גוריון ליזמים צעירים, על מערכות CRM ואוטומציות.
"בעלי עסקים בישראל עובדים קשה מאוד" אומר חמי.
"הם משקיעים עשרות אלפי שקלים על שיווק, נלחמים על לקוחות ומרגישים שכל צעד קדימה בעסק רק מוסיף עוד משימות לרשימה שלא נגמרת לעולם."
שאלנו את חמי באילו דרכים אפשר להיות יותר פרודוקטיביים בעבודה השוטפת ולמנף את הזמן?
"על מנת שנוכל להגביר את הפרודוקטיביות בעבודה השוטפת ולמנף את הזמן עלינו להיות ממוקדים בהרבה"
למה אתה מתכוון?
"אני מתכוון שככל שאנחנו מגדילים את התוצר ומצמצמים את הזמן שלוקח לנו לייצר אותו אנחנו בהגדרה פרודוקטיביים יותר."
"לדוגמא: אם אני יכול להפוך ליד ללקוח משלם עם בזבוז מינימלי של זמן, אנרגיה וכסף אני בהגדרה אגדיל את העסק מהר יותר."
"מערכות CRM הם הלב הפועם של העסק כי הם מאגדות את כל המידע העסק במקום אחד מסודר,
ובעיקר מנהלים בהם את תהליכי המכירה שהופכים לידים מתעניינים ללקוחות משלמים."
"למרות זאת חשוב לזכור כי לידים אינם פשוטים לניהול ותהליכי המכירה לוקחים לנו המון זמן."
מחקר על פולואפים ומערכת Sales force
"מערכת ה-CRM הגדולה בעולם SalesForce עשתה מחקר על פולואפים או במילים אחרות מעקב אחר הלקוח"
"הנתון שהיא גילתה אולי יפתיע את חלקכם והוא כי 80% מהעסקאות נסגרות בין הפולואפ ה-5 ל-12 ו44% מאנשי המכירות עושים רק פולואפ אחד."
"כעת בוודאי חלק מהקוראים עושים חשבון בראש של מה נשאר אצלהם בארגון או בעסק."
אפיון מדויק
שאלנו את חמי כיצד מתחילים וכמו כל יועץ או מנהל טוב חמי אומר לנו
"השלב הראשון עוד לפני שמתחילים להקים מערכת CRM הוא אפיון מדויק"
ממשיך חמי "באפיון מדויק ומקיף עוברים על תהליכי השיווק, המכירה והתפעול בעסק שלכם."
"רק לאחר שיש לנו תמונה ברורה מול העיניים של כל התהליכים בעסק ניתן יהיה להסתכל עליו בצורה קרה ולנתח אותו על מנת לשפר אותו."
"ריכזתי 4 דרכים שייסעו להגברת הפרודוקטיביות שלנו"
דרך מס' 1 – חיבור למקורות הגעה של לידים ומסע פולואפ אוטומטי
בעולם הדיגיטלי יש לנו נכסים רבים שמניבים לנו לידים : אתר, מערכת דיוור, קמפיינים ממומנים ועוד."
ואחד הדברים שצצים בהתחלה של האפיון הוא העובדה שרוב בעלי העסקים מנהלים את כל הלידים שלהם בgoogle sheets.
בשיטה הזאת כל קליטת הלידים הופכת למסורבלת כי יש המון מידע במקומות שונים ולרוב הלידים נופלים בין הכיסאות.
לכן חיבורי אוטומציה לכל מקורות ההגעה מאפשרות לשלב את כל הלידים למקום אחד מסודר וזה מערכת ה-CRM.
דרך מס' 2 – מקור מידע אמין אחד שנגיש בכל זמן ובכל מקום (גם במובייל)
כשכל המידע על העסק מרוכז במקום אחד, אין צורך לחטט בין כל מיני קבצים ומערכות שונות במחשב.
הרבה בעלי עסקים חושבים שזה Nice to have, אבל בסופו של יום כל דקה שאתם מתעסקים בלחפש מידע בין אקסלים שונים מונע מארגון לגייס עוד לקוחות.
כעת באמצעות אפליקציה ייעודית וריכוז המידע תחת מערכת ה-CRM נוכל לגשת למידע בכל זמן ומקום בעולם.
דרך מס' 3 – גיוס וניהול עובדים מעולם לא היה פשוט יותר
אם אתם כבר עם צוות או שמתכננים לגייס עובדים יש לכך זמן הכשרה, אבל זה לא חייב להיות ארוך, מייגע ומתיש.
יש מערכות שבהם ניתן להעלות קבצי הכשרה או לינקים לסרטוני הדרכה על נהלי העבודה והשימוש במערכות העסק.
דרך מס' 4 – המספרים לא משקרים
אחד הכוחות הכי גדולים במערכות הCRM שהרוב לא מנצלים הם המידע הקיים בארגון.
טבלאות פאי ותרשימים שנותנים מבט על של כל המספרים בעסק בלחיצת כפתור אחת.
ניתוח של מקורות ההגעה של הלידים שלכם יתן לך תמונה ברורה של איזה מאפיקי השיווק שלכם מביא לכם את הלידים הכי איכותיים,
כך תוכלו להחליט איפה כדאי להשקיע את תקציב השיווק.
תוכלו לראות אם צוות המכירות עמד ביעדים שקבעתם לו (כן אפשר להגדיר יעדים לכל איש מכירות בנפרד), לוודא שצוות התפעול סיים את כל המשימות שלו.
לסיום
רוצה לדעת מה הם 3 הדברים הכי חשובים שחייבים לדעת לפני הטמעת מערכת CRM לעסק שלך ?
חמי השאיר לקוראים של ISRAEL-CRM מתנה מיוחדת לזמן מוגבל.
לינק למדריך חינמי תוכלו לקבל – בלחיצה כאן