"בחרנו מטמיע מערכת CRM בזכות היכולות, ופיטרנו אותו בגלל מי שהוא"

PMO-VS-CRM-ISRAELCRM

ברכותיי בחרתם מטמיע מערכת CRM ולאחר זמן מסוים החלטתם שהוא לא מתאים לתהליך.

מקרה זה שאנחנו מציינים אינו זר לנו, בוודאי שגם לנו כחברת להטמעת מערכות זה קרה.

מנגד איך ויכול להיות שבחרנו באיש מקצוע ולאחר זמן מסויים החלטנו לא להפסיק לעבוד איתו?

התשובות לשאלות האלה מגוונות, אך נמצאות בסופו של דבר במשפט בכותרת וב-3 הנקודות שאנו מציינים בפניכם.

נקודה מספר 1 – תקשורת בינאישית או טכנית?

הנקודה הראשונה שחשוב לבחון היא התקשורת בין האנשים.

הרבה פעמים אנחנו בוחרים מטמיעי מערכות CRM בזכות המקצועיות שלו או שלה.

אך בפועל לאחר זמן קצר אנו מגלים כי עומד מולנו בנאדם שלא כל כך טוב בתקשורת בינאישית.

כתוצאה מכך אנו חוביים קושי בניהול הפרויקט והצוות לא מדבר בשפה משותפת.

מצב שכזה ייתכן ותרצו כבר להחליף מנהל פרויקט, אבל במצב גרוע יותר הפרויקט ייכשל.

לכן קודם כל לפני שאתה מתחילים לעבוד עם מטמיע מערכת CRM בדקו את הקשר בניכם.

נסו למצוא מכנה משותף ואף לנהל שיחה קצרה על אה ודא.

ניתן לשאול על כמה תחביבים משותפים בין המטמיע למנהל הפרויקט מטעם הארגון.

כך תוכלו להשיג הרבה יותר ולפני הכל תבינו האם יש כימיה בין האנשים או שלא.

נקודה מספר 2 – מקצועיות וניסיון

הנקודה הראשונה שציינו היה תקשורת בינאישית שהיא הכי חשובה לדעתנו בניהול פרויקט.

לאחר מכן מגיעה הנקודה השנייה והיא מקצועיות וניסיון.

נקודה זו הינה חשובה מאוד מכיוון שגם אם יעמוד מולנו בנאדם מאוד נחמד אך חסר ניסיון התהליך ייכשל.

לכן, לאחר שהבנתם שעומד מולכם איש או אשת שיחה שאתם יכולים לעבוד מולו נסו לשאול שאלות מקצועיות.

שאלות על ניסיון העבר שלו והיכולת שלו להתמודד עם תחומים דומים לשלכם.

נסו לבדוק האם אותו מטמיע מערכת CRM מבין את התחום שלכם ויודע לזהות נקודות כישלון בתהליך.

במקרים רבים מטמיעים יציגו מצג שווא שהכל יכול להיות טוב באמצעות פיתוח אך בפועל המצב לא ככה.

לכן תנסו לקבל תשובות על השאלות הקשות ובוודאי הארגוניות.

נסו להבין שפיתוח זה נחמד אך בלי ניסיון ארגוני או ניהולי אין סיכוי שתצליחו להטמיע את המערכת שבחרתם.

מטמיע מערכת CRM מקצועי ידע לתת לכם מענה ויותר מזה מעטפת לכלל התהליך.

מטמיע מערכת CRM הגודל לא קובע

ארגונים רבים בוחרים מטמיע מערכות CRM בעקבות הגודל והניסיון של המותג.

חשוב לנו לציין לפני שאנחנו ממשיכים כי הגדול ממש לא קובע.

בישראל CRM נתקלנו במטמיעים פרינלנסרים שעושים הטמעת מערכת CRM בצורה מדהימה.

אותם מטמיעים מציגים מקצועיות וכמובן הבנה של תהליך ארגוני.

לכן רגע לפני שאתם רצים לבחור בחברה גדולה או פרינלנסר בדקו את 2 הנקודות שציינו.

זכרו כי חברה גדולה ככל שתהיה יכולה להטעות אותנו.

בדיוק בגלל זה בקשו מטמיע בעל ניסיון תחום שלכם וכמובן בעל יכולות בינאישיות.

בנוסף עבודה מול הפרילנסר יכולה להיות עם בעיות של חוסר זמינות ומענה.

למרות היתרונות והחסרונות של כל אחד מהמטמיעים נסו למצוא את האיזון המתאים לארגון.

והתוצאה? פרויקט שיצליח ולא ייכשל!

לבסוף

לבסוף כמו שאנחנו מציינים בכל מאמר אין זה משנה איזו מערכת CRM תבחרו.

התהליך שיוביל אתכם לתוצאה הרבה יותר חשוב מאשר לכיוון למטרה ולהחטיא.

כך שבחירת מטמיע מערכת CRM צריך לעבור ראיון אישי בדיוק כמו כל עובד בחברה.

בנוסף נסו להימנע מלבחור לפי הגדול או לפסול אם הוא פרילנסר.

זה יבטיח לכם או לפחות יעניק לכם בטחון שעשית את מירב המאמצים להצליח.

שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם

0