בניית מערכת CRM או מערכת מדף? תלוי בגודל העסק!

UI-ISRAELCRM

בניית מערכת CRM היא פעולה מורכבת מאוד עבור ארגונים ועסקים!

התלבטויות הרבות העומדות בפני המנהלים נאות בין בניית של מערכת מאפס או לקחת מערכת מדף?

לנסות לעשות התאמה אישית? או לקחת תוכנית מוכנה מראש ולעבוד עליה?

כל כך הרבה דברים שיכולים להשפיע על הארגון או העסק ובוודאי על העלויות כספיות!

אז כיצד מתחילים בבניית מערכת CRM ומה חשוב לנו לדעת?

בניית מערכת CRM או בחירת מערכת מדף

בניית מערכת או פיתוח תוכנה כמו שנהוג לומר, בעבר היו האלטרנטיבות היחידות לארגונים.

אך ככל שעברו השנים החלו להתפתח חברות תוכנה אשר מציעות לנו תוכנות מדף.

תוכנות כגון סיילספורס – salesforce או הבספוט – hubspot מעניקות לנו את האפשרות לקבל מערכת שתענה על הצרכים הבסיסים של הלקוח.

אותן מערכות מאפשרות לנו לקבל תבנית ייעודית לפי תחומי העיסוק של הארגון או העסק.

באמצעות תבניות אלה ניתן יהיה לחסוך עשרות אלפי שקלים ואף יותר.

למרות זאת האם זה מספיק? חד משמעית לא!

ארגונים אשר מעסיקים מאות עובדים או אלפים בהחלט עדיף שיבחנו בניית מערכת CRM על פני מערכת מדף.

הסיבה העיקרית לכך היא הסיכוי שלהם לקבל את התוצאה הרצויה.

התוצאה הרצויה היא היכולת שלנו לעבוד על המערכת מבלי להתפשר.

אז כיצד בוחרים? איך יודעים איזה מערכת לבחור? הינה 3 נקודות

כיצד לבחור?

אז לאחר שאנחנו מבינים כי הבחירה במערכת מדף או בבניית מערכת יכולה להיות מאתגרת הינה כמה נקודות שחשוב לבדוק.

נקודה מספר 1 – כמות משתמשים

עלות משתמש במערכת CRM יכול להתחיל ב- 15$ ועד 230$ תלוי כמובן בחבילה שתבחרו.

אותו עלות תצטרכו לשלם למערכת כל עוד אתן משתמשים במערכת וזה נקודה מאוד משמעותית.

ארגונים או עסקים בעלי מאות משתמשים צריכים לבחון אפשרות לפתח מערכת פנימית ולא למהר לקחת מערכת מדף.

לעומת זאת ארגונים או עסקים בסדרי גודל של עד 100 עובדים בהחלט יכולים לעבוד על מערכת מדף.

לכן רגע לפני שאתם ממהרים לבנות מערכת או לבחור מערכת מדף תבינו את כמות המשתמשים שלכם.

תכנון מוקדם של כמות המשתמשים יכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף בטווח הקצר ובוודאי בטווח הארוך.

נקודה מספר 2 – אזור אישי

אזור אישי בארגונים או עסקים הוא נקודה משמעותית מאוד.

עמותות או ארגונים אשר מעסיקים מתנדבים מעוניינים להעניק גישה לכל מדריך.

בדיוק בגלל זה אחת הדרישות העיקריות של ארגונים כאלה הוא אזור אישי.

אזור אישי זה נועד להעניק מענה למדריכים אשר מעוניינים לקבל עדכונים או לעדכן.

לעומת זאת פיתוח של אזור זה יכול לעלות לא מעט ולפעמים גם עשרות אלפים.

אז האם עלות מצדיקה את עצמה? כנראה שכן.

רק לאחרונה נתקלנו בעסק שמעסיק כ-80 מדריכים.

אותו עסק היה צריך להעניק גישה למדריכים שלו ולעדכן אותם במידע אודות הפעילות.

האלטרנטיבה שעמדה בפני מנהלי העסק זה לרכוש משתמשים בעלות של 100$ למשתמש לעומת פיתוח אזור אישי לא מוגבל בכמות משתמשים.

ברור לכולנו בוודאי למי שקורא את השורות הללו הוא שרק החשיבה על עלות של 100$ למשתמש היא מטורפת.

בסופו של דבר מדובר על מדריכים שאינטרקציה שלהם עם המערכת הינה נמוכה מאוד.

במצב זה ההמלצה שלנו היא חד משמעית להשקיע בפיתוח אזור אישי ולא לבחור במערכת המדף טובה ככל שתהיה!

נקודה מספר 3 – יד מקצועית שתכוון

הדוגמה שציינו בפסקה הקודמת היא דוגמא טובה של ניסיון ויכולת לראות את התמונה המלאה.

אותו עסק שפנה אלינו בחר לעבוד עם מעצב אתרים שציין בפניו שניתן להפיק הרבה ממשק הניהול של האתר.

לצערנו זה לא באמת אפשרי אך אנחנו לא פוסלים שום אפשרות שיכול להטיב עם הלקוח.

למרות ויותר מכך תמיד חשוב שתהיה יד מקצועית שתכוון את התהליך.

זכרו יתכן ויש לכם ניסיון בהטמעת מערכות מידע אך אין תחליף לבעל מקצוע.

היכולת של בעלי המקצוע לזהות את נקודות הכואבות ואת עלויות שלא תיכננתם היא זאת שהופכת אותם למקצוענים.

שיתוף של בעל מקצוע המתמחה בהטמעת מערכת CRM יכול לחסוך זמן בהמון נקודות נוספות.

כך שההמלצה שלנו רגע לפני סיום היא להסתייע במומחה וביד מקצועית שתכוון אתכם למרחב בטוח.

שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם

0