החלפת מערכת CRM או להישאר עם המערכת הקיימת?

Israelcrm_Review,Concept,Illustration,Idea,Of,Feedback,And,Rating.

החלפת מערכת CRM זו אף פעם לא פעולה פשוטה כלל בטח שלא רוצים לעשות אותה כל כמה שנים.

להפך אנחנו נרצה לבחור מערכת שתוכל לשרת אותנו לכמה שיותר זמן.

למרות זאת ישנם מערכות crm שלא עומדות בקצב התקדמות הטכנולוגית ודורשות החלפה.

על זה אפשר גם להוסיף את השינוי הארגוני הכרוך בהליך זה כך שזה לא תמיד נכון לעשות שינוי.

כעת נשאל את עצמנו האם כדי להישאר עם המערכת הקיימת שרגילים אליה?

או שאין מנוס מהחלפת מערכת CRM?

החלפת מערכת CRM או להישאר מאחור?

כאשר אנחנו מדברים על החלפת מערכת, עלינו להבין כי לא בטוח זה הדבר הנכון לנו.

יתכן והרבה פעמים נבחר מערכת שהיא הרבה יותר ממה שאנחנו צריכים בפועל.

אך ברוב המקרים אנחנו נבחר מערכת כי קיבלנו המלצה מחברים או קולגות על מערכת ספציפית.

זה מוביל אותנו להישאר עם מערכת שאולי מתאימה לנו בעתיד אך כרגע היא ממש לא רלוונטית לנו.

לאחרונה אנו בישראל CRM ביצענו בדיקה ונוכחנו לגלות נתון מעניין.

60% אחוז מהעסקים בחרו לא להחליף מערכת CRM רק בגלל השינוי הארגוני הכרוך בא למרות החידושים הקיימים בה.

נתון זה מדהים.

תחשבו שיותר מחצי מהארגונים פשוט משתמשים במערכת שלא מתאימה להם ולמרות זאת בוחרים להישאר בה.

איך יתכן מצב שכזה? התשובה לשאלה הזאת מורכבת.

אך הינה 3 סיבות שבגללם נחליף את המערכת ונעבור למערכת חדשה.

סיבה מספר 1 – בחירת מערכת CRM

כמו שציינו החלפת מערכת CRM כרוכה בשינויים רבים.

אך אפשר למנוע זאת אם נדע לבחור מלכתחילה מערכת שמתאימה לנו.

לדוגמא ארגונים רבים בוחרים במערכת סיילספורס.

המערכת המובילה בעולם לא בהכרח מתאימה למשק הישראלי.

היות וחברות בישראל אינן מעסיקות אלפי עובדים כמו באירופה בארצות הברית.

אלה הן יותר מתמקדות בשוק זריז וקטן ובעל עשרות ואולי מאות של עובדים בלבד.

לכן נחבר להחליף מערכת CRM במידה ונבין שהיא מתאימה לארגונים בעלי אלפי עובדים.

נסו לבחור במערכת שהגיעו מהמלצות של משתמשים בחברות דומות ולאו דווקא חברים.

סיבה מספר 2 – פחד משינוי

בעולם העסקים של ימינו אנו מבינים כי שינוי ארגוני הוא פרוצדורה.

השינוי הרב הכרוך בוא יכול להוביל כמעט בוודאות להפסדים בטווח הקצר אך בטווח הארוך?

יתכן והשינוי הזה יתן לנו הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים.

חשוב לנו לציין כי שינוי ארגוני לא תמיד מוביל גם להצלחה ככה שיש לבצע אותו בחוכמה.

נסו לשלב שינוי קטנים בתהליך והכי חשוב אל תמהרו.

כנסו לשינוי בהדרגה ותבינו כי היכולת שלכם לעשות שינוי צריכה להיות כזאת שתורמת.

בצעו החלפת מערכת CRM רק במידה ואתם מרגישים שהיא לא תורמת לכם אחרי כל השינויים הארגוניים.

סיבה מספר 3 – לא להחליף כלל!

החלטה לומר לא להחלפת מערכת CRM היא אופציה מעניינת עבור ארגונים.

הסיבה לכך היא בעיקר הרצון לעבוד על מערכת קיימת ולא לעשות שינוים.

למרות זאת לא ניתן לבצע שינוי ארגוני מבלי לעשות שינוי טכנולוגי.

לכן אם החלטתם בסופו של דבר להישאר על המערכת הקיימת בדקו את הנקודות הבאות.

נקודה מספר 1 – האם ניתן לשדרג את החבילה הקיימת

אם החלטתם להישאר עם המערכת הקיימת, בדקו האם תוכלו לשדרג את החבילה ולהבין האם המערכת הקיימת יכולה לסייע לנו בגרסה משודרגת

אם לא ניתן לשדרג או התשובה ״בעתיד יהיה לכם את זה״ שקלו להחליף מערכת!.

נקודה מספר 2 – ממשק API

אחת הדרישות העיקריות בהחלפה של מערכת היא בעקבות ממשק ה-API של המערכת.

מערכות ישנות רבות אינן יכולות להתחבר למערכות נוספות וזה מקשה על העבודה במערכת.

מנגד זאת במידה ויש ממשק נגיש למערכת אז אינטגרציות ואוטומציות רבות.

בעזרת אינטגרציה למערכות נוספות נוכל לשדרג את הקשר עם הלקוח, להגדיל את המכירות ואת הפרודוקטיביות.

כל זה יסייע להתחבר למוצרים משלימים שלא קיימים במערכת שלכם!

כך שהחלפת מערכת CRM תלויה רבות בממשק ה-API שלה.

נקודה מספר 3 – היכרות עם המערכת!

נקודה נוספת לפני שאתם ממהרים להחליף מערכת לשאול האם אתם מכירים אותה מספיק טוב.

לפעמים שאנחנו עובדים יותר מדי אנחנו לא עוצרים לרגע וללמוד דברים חדשים.

לכן רגע לפני החלפת מערכת CRM עצרו!

נסו להכיר את המערכת יותר טוב, בדקו אילו יכולות יש למערכת ואתם לא משתמשים בה.

כעת לאחר מכן תבינו האם שווה להחליף אותה.

אולי בכלל תגלו שיש לכם מערכת מדהימה שפשוט לא היכרתם אותה!

שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם

0