בינה מלאכותית יוצרת היא עתיד של מערכות ה-CRM.
את המשפט שמופיע בשורה למעלה אמר לי לאחרונה איש הייטק בכיר בתחום מערכות המידע!
השינוי שנוצר בעקבות מהפכת ה-AI (בינה מלאכותית) הוביל לכך שמערכות CRM רבות שילבו אותו בתוכם.
אך האם זה מספיק? בסוף בינה מלאכותית אינה יודעת להטמיע מערכות CRM!
ובדיוק פה נכנסת בינה יוצרת, כזאת שעושה שינוי משמעותי בענף מערכות המידע.
אז מה זה בינה מלאכותית יוצר? כיצד היא מסייעת לנו ואיך מתחילים?
מה זה בינה מלאכותית יוצרת?
בינה מלאכותית יוצרת, יצרה מהפכה בעולם הדיגיטלי.
היא לא רק מנתחת מידע כמו בינה מלאכותית רגילה, אלה היא ממש מייצרת תוכן חדש.
המערכת לומדת מדוגמאות, מבינה את הקשרים ומחברת את הנקודות השונות בעצמה.
לדוגמא טקסטים, תמונות, קוד, מוזיקה וכל זה נוצר באופן אוטומטי.
באמצעות התבססות על Deep Learning המערכת מצליחה ללמוד בעצמה ולפתח קשרים בין המחלקות השונות.
והתוצאה? יותר יצירתיות ומקוריות בזמן אמת!
כל זה מוביל ליתרונות רבים ביחס לבינה מלאכותית קלאסית ומאפשרת לבצע שינויים משמעותיים הרבה יותר!
מהפכת ה-Generative AI ב-CRM
מערכות ניהול קשרי לקוחות (CRM) עברו דרך ארוכה מלהיות רק כלי לניהול מאגרי לקוחות בלבד.
כיום, עם כניסתה של בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI), אנו עומדים בפני מהפכה נוספת.
מערכת CRM שמבינה את הלקוח לעומק ויוצרת חוויות מותאמות אישית בזמן אמת.
בעוד שבינה מלאכותית(AI) “מסורתית” עסקה בניתוח נתונים קיימים.
Generative AI יודעת ליצור תובנות, תוכן ופתרונות חדשים על סמך נתונים קיימים.
במערכת CRM זה מתבטא בכך שהמערכת לא רק מנתחת התנהגות לקוחות אלא גם מייצרת תגובות.
לדוגמא במקום שסוכן מכירות ינסח מייל ללקוח, המערכת יכולה ליצור מייל אישי עם טון מתאים, הצעה רלוונטית, וקריאה לפעולה.
| מחלקה | לפני הבינה היוצרת | עם הבינה היוצרת |
|---|---|---|
| שירות לקוחות | תגובות מתבניות | שיחות טבעיות בזמן אמת עם בוטים חכמים |
| מכירות | ניתוח דוחות בדיעבד | חיזוי אוטומטי של לקוחות חמים והצעות אקטיביות |
| שיווק | פילוח לפי מאפיינים | יצירת מסעות לקוח מותאמים אישית אוטומטית |
| ניהול ידע | מאגר מסמכים ידני | מענה מידי על שאלות מתוך מאגרי ידע ארגוניים |
| חוויית משתמש | דשבורדים סטטיים | ממשקים דינמיים עם תובנות חיות ושפה טבעית |
האתגרים שבדרך ומבט לעתיד
לצד הפוטנציאל העצום, ישנם אתגרים רבים.
אתגרים כגון שמירה על פרטיות נתונים, מניעת ״בושות״ בעקבות תגובות של הבינה המלאכותית וכמובן שקיפות.
במצב שכזה אנו מבינים כי דווקא שילוב של בינה מלאכותית ביחד עם מענה אנושי זה בדיוק מה שנראה בעתיד הקרוב.
יחד עם זה וכמו שציינו המטרה של בינה מלאכותית יוצרת במערכות ה-CRM השונות היא לענות לנו על הצרכים העיקריים.
היא תכתוב לנו הצעות מחיר, תנהל שיחה בזמן אמת וגם כמובן תחליף את מנהלת המשרד שלנו.
לבסוף
לבסוף אפשר לומר שבינה מלאכותית יוצרת בהחלט משנה את כללי המשחק גם בענף מערכות המידע.
היא תהפוך את הקשר עם הלקוח שלכם לחוויה ותעניק דינאמיות מלאה לתהליך.
כך שככל שנתחיל את השינוי מוקדם יותר, נוכל להתפתח הרבה יותר מהר ולקלוט חידושים לארגון שלנו.
- חשוב לזכור מערכת CRM היא לא רק כלי אלה גם שותפה אסטרטגית לצמיחה העסקית של הארגון.

כתבה זו נכתבה על ידי הכותב עצמו, וכל הנאמר בה מבטא את חוות דעתו האישית והמקצועית בלבד בנוגע לגופים עסקיים המוזכרים בה. המידע מובא לצורכי מידע כללי, דיווח ועניין ציבורי, בהתבסס על מקורות גלויים, פרסומים רשמיים ודיווחים פומביים. אין לראות בתוכן זה ייעוץ מקצועי, משפטי, פיננסי או אחר, ואין בו משום קביעה עובדתית חותכת, ייחוס אשמה או הבעת דעה נחרצת כלפי גוף עסקי כלשהו.
בהתאם לחוק איסור לשון הרע, תשכ"ה–1965, סעיף 15(4), כותב הכתבה מביע דעה בתום לב על פעילות גוף עסקי, כאשר הדעה מבוססת על עובדות נכונות הידועות לו ופורסמו כדין. הפרסום נעשה בתום לב, מתוך עניין ציבורי ולשם שמירה על זכות הציבור לדעת, כחלק מחופש הביטוי והעיתונות במדינה דמוקרטית.
אין בפרסום זה כוונה לפגוע, להכפיש או להשמיץ גוף עסקי כלשהו, ואם גוף עסקי המוזכר בפרסום סבור כי קיים בו אי־דיוק או נגרם לו נזק – אנו מזמינים את נציגיו לפנות אלינו לצורך בירור, הבהרה ותיקון בהתאם לדין ובהקדם האפשרי.
סימוכין: חוק איסור לשון הרע, סעיף 15(4) – "הבעת דעה בתום לב על התנהגותו או אופיו של אדם או גוף, כשהדעה הובעה על בסיס עובדות נכונות הידועות למפרסם".





