בענף מערכות ה-CRM של ימינו, החשיבות לחדשנות היא חלק בלתי נפרד מהמערכת ה-CRM אך מה לגבי ממשק המשתמש (UI) של המערכת?
איך יתכן שמערכות CRM רבות מציעות מספר רב של כלים אך ממשק המשתמש שלהם נראה מיושן ולא תורם לפרודוקטיביות?
השאלה הזאת מטרידה לא מעט משתמשים במערכות ה-CRM אך האם יש הצדקה לנושא?
במאמר הקרוב ננסה לתת לכם אינדיקציה מה עומד מאחורי ממשק המשתמש ולמה חברות טכנולוגיה רבות מעדיפות לתת מענה פונקציונאלי ופחות לפרודוקטיביות.
מה זה ממשק משתמש (UI)
ממשק המשתמש (UI) הוא החלק שאליו חשוף המשתמש בעת שימוש במערכת טכנולוגית ובפרט ה-CRM.
מטרתו של ממשק ה-UI הוא להקל על השימוש ולהעניק למשתמש את כלים הטובים ביותר לגשת למידע הרלוונטי ולהגדיל את פרודוקטיביות השימוש.
בדיוק בגלל מטרה זו אנו מבינים כי עיצוב הממשק הוא משימה שאינה פשוטה כלל ואף טומנת בתוכה שיקולים רבים.
רבים מהמפתחים מנסים לתת לעצב את הממשק בצורה פונקציונלית בלבד על מנת שמשתמשי הקצה יוכלו להשתמש במערכת וניתן לראות זאת במספר מערכות.
דוגמא טובה היא מערכות כמו Microsoft Dynamics אשר מציגה ממשק משתמש מסורבל אך מערכת בעלת יכולות מדהימות.
דוגמא נוספת היא מערכת סיילס פורס (Sales Force) אשר מציעה מספר רב של כלים ברמת השימוש במערכת אך מבחינת ממשק ה-UI שלהם? מסורבל מאוד.
אז מה השיקולים שגורמים למתכנתים או מעצבים להשקיע פחות בממשק המשתמש (UI)?
שיקולים בעיצוב ממשק המשתמש
כאשר אנחנו מדברים על שיקולים בעיצוב ממשק המשתמש(UI) במערכת ה-CRM עלינו להבין שישנם שיקולים רבים.
עיצוב ממשק המשתמש כמו שציינו בא על חשבון דברים אחרים ולכן בעת פיתוח מערכת CRM חברות רבות משקיעות יותר בפונקציונליות ופחות ב-UI/UX.
הסיבה העיקרית לכך היא בעיקר הרצון להדביק את קצב החדשנות ולהעניק כלים טובים יותר תוך כדאי שימוש במערכת ה-CRM.
לכן בעת בחירת מערכת נסו לבקש תקופת ניסיון, אל תמהרו להתקדם על מערכת ספציפית לפני שבחנתם את ממשק ה-UI.
3 נקודות שחשוב לדעת בממשק המתשמש (UI)
- גמישות השימוש – מערכות CRM מציעות לנו מגוון רחב של אפשרויות אך בדיוק בגלל זה חשוב לשים לרמת הגמישות של ממשק המשתמש.
נסו לראות מה רמת היכולת שלכם להשפיע על האופן שבוא הדברים מוצגים לכם במערכת ה-CRM.
אל תמהרו לבחור מערכת רק כי היא נותנת פתרון פונקציונלי אל גם פתרון לבעיית הפרודוקטיביות הרי בסופו של דבר "עדיף טיפש שעובד ולא חכם בכאוס". - פיתוחים חיצונים – כאשר אנחנו מדברים על פיתוחים חיצונים אנחנו מתכוונים לכך שיתכן והמערכת הנבחרת עונה לנו על 90% מהצרכים.
למרות זאת ה-10% הנותרים משמעותיים הרבה יותר לארגון מאשר חלק גדול מרוב הדברים.
לכן בדקו אם יש אפשרות להקים ממשק חיצוני למערכת ה-CRM שדרכו תוכלו לקבל פתרון טוב יותר לבעיה שנתקלתם בה. - פרודוקטיביות לפני פונקציונליות – אז כמו שציינו ברוב המאמר הזה חברות בוחרות בפונקציונליות ולאו דווקא בפרודוקטיביות.
דוגמא טובה על מנת להמחיש את הפער היא הדוגמא של הבנקים אל מול רשויות המיסים.
מצד אחד נמצאת החברה שהמטרה שלה כמובן לשיא רווחים ולשלם פחות מיסים לרשויות(נהוג בכל העולם) ומצד שני יש את הבנקים שמבקשים הכנסות גבוהות על מנת להעניק מינוף.
פער זה הוא בדיוק הבעיה העיקרית בין הארגונים לחברות התוכנה השונות רק בין פונקציונליות לפרודוקטיביות.
לכן בחנו קודם כל את הפרודוקטיביות של המערכת ואת אופן הפעולה שלה לפני שאתם ממהרים לבקש את הצרכים שאתם רוצים לפתור ואז תראו פלאים בארגון.