מערכת ניהול לקוחות חדשה או שכפל מערכת קיימת זו אף פעם לא החלטה קלה.
ארגונים רבים מבינים שבשלב מסוים בחיי הארגון כי מערכת ה-CRM הקיימת פשוט אינה יכולה לשמש למספר מחלקות.
הסיבה לכך היא בעקבות הדרישות השונות בין המחלקות והמגבלות הקיימות במערכת.
הסיטואציה הזאת מובילה אותנו לקבלת החלטה האם לבחור במערכת לניהול לקוחות חדשה או לשכפל את המערכת הקיימת?
אז רגע לפני שאתם רצים לבחור מערכת חדשה או לשכפל את הקיימת עצרו.
תקראו את ה-3 נקודות שאנו מציינים בפניכם ואולי תוכלו לקבל החלטה טובה יותר עבור הארגון או העסק.
נקודה מספר 1 – יצירת שפה משותפת
עולם מערכות ה-CRM עובר שינויים מאוד משמעותיים בשנים האחרונות.
יותר ויותר מערכות CRM מובילות גישה שהמערכת תוכל לענות על מספר צרכים.
לדוגמא בעבר היינו צריכים לרק לנהל לקוח.
כיום אנחנו צריכים לנהל קריאות שירות, ניהול משימות וכמובן ניהול פרויקטים.
כל זה צריך להיות במערכת אחת ומטרת המערכת היא ליצור שפה משותפת בין העובדים.
למרות זאת במצבים מסוימים נבין כי המערכת אינה יכולה לענות על הצורך זה ויש להחליף מערכת.
כעת האם לשכפל את המערכת הקיימת? לא בטוח.
במצב שהמערכת אינה יודעת ליצור שפה משותפת נבחר ישר במערכת לניהול לקוחות חדשה.
אין סיבה לנסות לשכפל מערכת שתגרום לנו לעבוד על עובד מאותו דבר.
לכן במצב ומערכת ה-CRM אינה יודעת ליצור לכם שפה משותפת אל תשכפלו פשוט תעברו.
נקודה מספר 2 – הנהלת חשבונות
אחת הסיבות שנרצה לשכפל את המערכת הקיימת היא הנהלת החשבונות.
כל מי שעובד על כספים יודע שלפעמים אנחנו צריכים להפיק חשבונית על חברה נוספת.
זה מוביל לכך שמערכות CRM ששונה ממערכות להנהלת חשבונות פשוט לא עונות על הצורך.
לכן הפתרון הוא שכפול מערכת קיימת.
חשוב לדעת כי שכפול מערכת יוביל לתשלום כפול עבור המשתמשים.
מצב זה כדאי רק במידה ואנחנו באמת נעבוד על המערכת ולא רק פעילות טכנית קצרה.
טיפ – בחנו מערכות להנהלת חשבונות במקרים שכאלה ותראו כיצד תוכלו להתחבר אליהם באמצעות מערכת MAKE או זאפייר.

נקודה מספר 3 – מערכת לניהול לקוחות חדשה
לאחרונה פנו אלינו בישראל CRM ושאלו האם אנחנו יכולים לשדרג את המערכת הקיימת שלהם.
ברוב המקרים אנחנו אומרים שכן ובוחנים את המערכת הקיימת.
אך לפעמים אנחנו פשוט מגלים מערכות שהם נבנו בצורה לא נכונה ברמה טכנולוגית וכמובן הארגונית.
במצב שכזה אנחנו אפילו לא מנסים להציע פתרון כי הבסיס אינו טוב.
זכרו כי במידה ואין התייחסות לתהליך הארגוני אין ממש חשיבות לתהליך הטכנולוגי.
לכן פשוט החליפו מערכת.
חשוב לציין – אין צורך בהכרח לעבור לתוכנה חדשה אלה פשוט לבנות אותה בצורה אחרת.
לבסוף
לבסוף בחירת מערכת CRM ובכלל החלפה למערכת לניהול לקוחות חדשה זה עבודה.
הבחירה בשכפול המערכת הקיימת צריך לבוא רק מתוך רצון לשמר את הקיים ולאו דווקא לחדש.
כך שתמיד היו לנו מספר שאלות נוספות שנרצה להבין לפני שאנחנו משנים שיטת עבודה או רצים להחליף.
לכן הפקידו לוודא שאתם באמת יודעים למה אתם צריכים את השינוי ורק אז תבצעו אותו.
