מערכות CRM מומלצות לתיאום פגישות (חלק א')

PMO-VS-CRM-ISRAELCRM

תיאום פגישות דרך מערכת CRM זו אחת הדרישות המרכזיות ביותר ממערכת ה-CRM.

ארגונים ועסקים רבים משלבים בתהליך המכירה שלהם תיאומי פגישות על מנת להציע את מרכולתם.

פעולה זו מצריכה מהמערכת לאפשר למשתמש לתאם את הפגישות ביומן, לשלוח תזכורות ועוד.

לכן ובעקבות הדרישות הרבות החלטנו לעשות סדר בנושא להסביר דברים חשובים.

ניהול תהליך המכירה

בתי השקעות וחברות נדל"ן משתמשים בקביעת פגישה מול הלקוח על מנת להציע את מרכולתם.

תהליך זה של תיאום פגישות בחברות אלו הוא חלק בלתי נפרד מהליך המכירה.

למרות זאת ישנם לא מעט ארגונים שלא מייחסים לו חשיבות ומדלגים עליו.

לכן על מנת לעבוד עם מערכת CRM לתיאום פגישות עלינו להבין קודם כל כי אי אפשר להתעלם ממנו.

ניהול תהליך המכירה חייב להתייחס לכל השלבים.

בנייה נכונה של תהליך המכירה תוביל לכך שארגון שכל שלב מדוד ויש לנו את האפשרות לזהות בעיות.

בנוסף לזאת נוכל להבין כיצד אפשר לייעל את הפגישות ולפתח אותם לתוצאות טובות יותר.

אז לאחר שהבנו שאי אפשר להתעלם מתהליך תיאום הפגישות עלינו להבין איזה סוגי פגישות יש לנו.

תיאום פגישות או ניהול יומנים?

תיאום פגישות או ניהול יומנים? זו שאלה שאנחנו שואלים לא מעט.

ישנם ארגונים שכמו שציינו שמתאמים פגישות כחלק מתהליך המכירה.

אך מה קורה שכבר מכרנו ללקוח ואנחנו צריכים לנהל לו"ז (לוחות זמנים)?

האם גם פה מערכת ה-CRM מספקת לנו מענה לצרכים של הארגון?

התשובה ברוב המקרים היא לא!

כאשר אנחנו מתחילים לעבוד עם מערכת CRM אנחנו חושבים בעיקר על המכירה ללקוח.

לעומת זאת לאחר שתהליך המכירה מסתיים מתחיל תהליך הניהול של הלקוח והוא מצריך יותר כלים.

לדוגמא בתי ספר שמציעים קורסים לתלמידים שלהם מעוניינים ליצור אירוע חוזר בכל שבוע.

דוגמא נוספת היא קליניקות ומרפאות שבכל מספר שבועות צריך להיות ביקורות או טיפול ללקוח.

אז כמו שציינו רוב מערכות ה-CRM אינם מאפשרות זאת ולכן עלינו לעבוד עם מספר מערכות במקביל.

מערכות כמו יומן לניהול תורים או מערכת CRM ייעודיות מעניקות לזה פתרונות.

אבל לפני שאנחנו בוחרים מערכת שהיא ייעודית לתחום עלינו לבדוק מספר דברים:

נקודה מספר 1 – תהליכים מתוזמנים

בדקו האם למערכת ה-CRM שלכם יש אופציה לתהליכים מתוזמנים לפי תאריך או זמן.

כך תוכלו להגדיר את כמות המפגשים ולתת למערכת ליצור עבורכם מספר מפגשים באופן אוטומטי

  • חשוב לנו לציין – תהליך זה יכול לשמש גם לדברים נוספים כמו תזכורות לפני ואחרי פגישה

נקודה מספר 2 – התממשקות ליומן

התממשקות ליומן האישי שלכם הוא כנראה הדבר הכי חשוב שיש לבדוק.

מערכות CRM אומנם מאפשרות לתאם פגישות אך התממשקות ליומן עדיין לא מושלמת.

בדקו את רמת החיבור ליומן הרלוונטי ומה האפשרויות שמערכת ה-CRM מציעה.

אפשרות כמו זימון משתתפים נוספים לפגישה, פגישה וירטואלית וכמובן חיבור ל-ZOOM או MEET.

נקודה מספר 3 – תיאום באופן עצמאי.

כיום ישנם המון מערכות שמאפשרות לתאם פגישה מבלי לדבר עם הלקוח ישירות

בחנו את האפשרות הזאת במערכת ה-CRM ואולי תוכלו לחסוך המון זמן בתיאום הפגישה.

האפשרות זו מתאימה בעיקר ללקוחות קיימים ופחות ללקוחות פוטנציאלים.

בנוסף ניתן לשלב מערכות כמו קלנדלי – Calendly שיקלו על התהליך.

אפשרות לקבוע באופן עצמאי פגישות ביומן

מערכות CRM מובילות לתיאום פגישות

בחלק ב' של המאמר אנחנו נרחיב על מערכות CRM מומלצות.

מה היתרון של כל מערכות והחסרונות בתיאום פגישות ממערכת ה-CRM.

וכמובן איזו מערכת CRM היא הכי מומלצת.

שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם

0