מה זה צ'אט בוט(chatbot) וכיצד הוא מסייע למערכת ה-CRM?

Chatbot-ISRAELCRM

בעולם העסקים של המאה 21 ארגונים הבינו שעל מנת שיוכלו לצמוח ולהתפתח הם צריכים להגיב מהר.

כמה מהר? זאת שאלה שמעסיקה לא מעט חוקרי שיווק שטענו כי זמן התגובה כיום צריך להיות ברמה של דקות בודדות.

אז מה ניתן לעשות? ואיך אפשר לגרום לארגון עם מאות עובדים או לחילופין עובדים בודדים להגיב ברמה כזה?

התשובה לשאלה הזאת היא שימוש בצ'אטבוט(chatbot).

מה זה צ'אטבוט(chatbot)?

אז כיום קיימים מאות תוכנות שמציעות פתרונות מענה ללקוח אך לפני שנתחיל לדבר על זה בואו נבין קצת מה זה.

צ'אטבוט הוא רובוט צ'אט וירטואלי שמספק מענה אוטומטי למגוון תרחישים המוגדרים מראש בהתאם לסוג הארגון.

מערכת CRM – מערכת לניהול לקוחות – מערכת שבאמצעותה ניתן לנהל ולתעד את כל הפעולות מול הלקוחות הפוטנציאלים והקיימים.

מה ניתן לעשות בשילוב מערכת CRM וצ'אטבוט(chatbot)?

מרבית האנשים שקוראים את השורות האלה יודעים כי מערכת CRM לבדה כיום אינה מספיקה ולכן שילוב של מערכות חיצוניות הוא הכרחי.

שילוב זה מסייע למערכת להיות הרבה יותר טובה לארגון ולהעניק לה ערך מוסף בכל הקשור לתהליכי ניהול הלקוח.

אז בכל זאת מה ניתן לעשות בשילוב צ'אטבוט(chatbot)?

1. ביצוע תהליכי מכירה – יצא לכם לחשוב על הזמן שאתם משקיעים בניהול לידים? וכמה מהם באמת רלוונטים עבורכם?

אם התשובה שלכם היא "המון" או "לא מעט" נסו לבצע בעזרת צ'אטבוט תהליך של חימום וסינון לידים לפי שאלות סינון שתגדירו מראש.

לאחר שתבצעו את הסינון הזה באמצעות צ'אטבוט(chatbot) תוכלו לקבל לידים ולהכניסם למערכת CRM באופן אוטומטי.

כך תוכלו להמשיך בתהליך עם הלידים הרלוונטיים בלבד, לשפר את הפרודוקטיביות של הארגן וגם להחזיק מאגר מידע באיכות גבוהה.

חשוב לנו לציין כי בנייה נכונה של השאלות ואסטרטגית המכירה שלנו נוכל לקבל את כל המידע הדרוש לאיש המכירות בכדי לסגור עסקה.

ע"י שאלת שאלות נכונות ואסטרטגיות נוכל לקבל מהליד

את כל המידע הנחוץ לאיש המכירות כדי שיהיה מוכן לסגירת העסקה.

2. העלאת אחוזי המרה – ממחקרים שנערכו בין השנים 2020 עד 2022 נראה כי הסיבה המרכזית שעסקים נסגרו היא בעקבות הקושי לשמור על קשר עם הלקוח.

מכיוון שמרבית הארגון מתקשים לשמור על הקשר מול הלקוח הפוטנציאלי או הלקוח שלהם עליהם להיות יצירתיים ולחשוב על דרכים נוספת לשמירה על הקשר.

בעזרת צ'אטבוט(chatbot) ניתן ליצור קשר ולשלוח הודעות דרך באופן אוטומטי ולפי פרמטרים שנרצה להגדיר כמו תאריך ושעה.

בנוסף לזאת ניתן גם להתייחס לסטטוס של הלקוח במערכת ה-CRM ובכך להגדיר הודעה מותאמת אישית לכל סטטוס ולהעניק תחושה של יחס אישי.

לדוגמא: ליד שנמצא בסטטוס "חדש" ולא עונה מספר פעמים, נוכל לשלוח לו הודעה באופן אוטומטי עם ניסוח מתאים לסטטוס, למשל:

"היי [שם הליד], מה שלומך?

ניסיתי ליצור איתך קשר, אך ללא הצלחה, אשמח לדעת מתי זה זמן טוב שנדבר".

(בצירוף כפתור שמוביל לקביעת שיחה קצרה אוטומטית ביומן).

דוגמא נוספת: לקוח שרכש מוצר מסויים, נוכל לשלוח לו את פרטי העסקה והחשבונית דרך הוואצאפ באופן אוטומטי.

  • כמובן שניתן לבצע תהליכים נוספים כגון: שליחת הודעות לרשימת תפוצה, תיאומי פגישות ועוד תהליכים שייסעו לארגון.

3.שירות לקוחות – כמה פעמים יצא לכם להרגיש שאתם עומדים במקום ובכל שיחה עם לקוח אתם חוזרים על אותו תסריט?

אחת הבעיות הגדולות שארגונים חווים הן בזבוז של זמן על שיחות סרק עם לקוחות.

באמצעות חיבור בין מערכת ה-CRM לבין הצ'אטבוט(chatbot) נוכל להטמיע מענה אוטומטי בשילוב של מענה אנושי ובכך נוכל למנוע כמעט לחלוטין שיחות שכאלה.

בנוסף ניתן ליצור אפשרות של קביעת שיחות ופגישות לפי יומן מסודר (חיבור המערכת ליומן קלנדלי – calendly).

4.רמת היעילות – כולנו יודעים שזמן שווה כסף, משמע שאם נחסוך זמן אז כמובן שנחסוך כסף.

מעבר לתהליך שירות הלקוחות, אנו נוכל גם לייעל את תהליכי המכירה של העסק ובלי לשלם כפול לצוות המכירות שלנו.

נוכל להטמיע במערכת הצ'אטבוט תהליך מכירה שמעניק תחושת שיח ויחס אישי שבסופו נוכל לבצע סליקה וכך הליד/לקוח יוכל לבצע את הרכישה בדרך הפשוטה ביותר.

לבסוף

לבסוף ניתן להבין כי שילוב של המערכות בהחלט יכול לסייע לנו לייעל את השירות ובוודאי את גיוס הלקוח.

אך עלינו לציין כי לכל עסק יש את הצרכים שמייחדים אותו וע"י אפיון נכון נוכל להגדיל את הפרודוקטיביות של הארגון לרמה הגבוהה יותר.

אז מה אפשר לעשות עד אז? להשאיר לנו פרטים וננסה לעזור לכם להגיע לתוצאות טובות יותר!

שיתוף המאמר:
שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
אימייל

אולי יעניין אותך גם

הצטרפו לדיון