איך למנוע לידים – lead כפולים במערכת ה-CRM

ISRAELCRM PRICE

בעולם השיווק של היום אחת הבעיות המרכזיות הינה לידים כפולים או במילים יותר רשמיות פניות חוזרות.

מנהלי שיווק המעוניינים להגדיל את כמות העסקאות או הלקוחות מנסים לשפר את הפעילות השיווקית בכל עת.

שיפור מערך השיווק בא לידי ביטוי בעבודה על מספר פלטפורמות שונות כגון פייסבוק, גוגל טאבולה ועוד.

כאן מתחילה הבעיה!

עבודה על מספר פלטפורמות מזמנת גם אתגרים לא פשוטים בכל הקשור לניהול הלידים ומציבה לנו שאלות רבות.

שאלות כגון איזה מזהה לקוח נשתמש? תעודת זהות? טלפון? או בכלל מייל?, שאלות לגבי מדידת הנתונים שלנו ועוד.

בדיוק בשביל שאלות אלו אנו משתמשים במערכות CRM שנועדו למנוע ולסייע לנו בנושאים הללו.

אז לאחר הקדמה הקצרה במאמר הקרוב נציג 3 שלבים שיש לבצע על מנת לקלוט לידים ולמנוע כפילויות.

  • חשוב לנו לציין – מערכות CRM רבות מציעות בדיקת כפילויות אך ניהול הנתונים עדיין הוא תהליך ארגוני.

שלב ראשון – MAKE או ZAPIRE

השלב הראשון שיסייע לנו בלמנוע כפילויות הינה הדרך שבה אנו קולטים את הנתונים למערכת ניהול הלקוחות.

כיום כל מערכת CRM שמכבדת את עצמה מאפשרת קליטת נתונים באמצעות API ישירות אליה.

למרות זאת ההמלצה שלנו היא לעבוד על מערכות כגון MAKE או ZAPIER.

מערכות אלו מאפשרות לנו לקלוט נתונים בצורה טובה יותר ונותנות לנו לקבוע את הלוגיקה של קליטת הנתונים.

אנו ממליצים באמצעות מערכות אלו לקבוע בדיקת כפילויות בכל כניסת פניה למערכת ובכך למנוע כפילות.

בנוסף לזאת בעזרת מערכות אלו תוכלו לקבוע שבמידה ופרטי הפנייה לא קיימים במערכת תוכלו לבצע פעולות נוספות.

שלב מספר 2 – בניית לוגיקה נכונה

אז לאחר שהמלצנו לעבוד על מערכת MAKE או ZAPIER השלב השני הוא בניית הלוגיקה.

הקושי העיקרי של בניית הלוגיקה הוא הפחד מאיבוד נתונים שמועברים למערכת.

שימוש בלוגיקה לא נכונה יכול לגרום לנו לעבוד על אותו פנייה מספר פעמיים ואף לפגוע בפרודוקטיביות.

במצב שכזה ננסה לבנות לוגיקה שתאפשר לנו לנהל את המידע בצורה נכונה ביותר.

לדוגמא במידה ואתם עובדים על מספר פלטפורמות נרצה לתעד כרטיס לקוח אחד עם מספר פניות.

למה אנחנו מתכוונים?

נניח ואנחנו עובדים על הפרסום של פייסבוק וגם של גוגל אותו לקוח יכול להשאיר פרטים גם פה וגם פה.

במצב שכזה אנחנו נקבע לוגיקה שבמידה והיא מזהה פניה שהיא unique כלומר עוד לא קיימת במערכת.

לאחר שהמערכת מזהה שהוא אינו קיים במערכת ה-CRM נקים אותו ונתעד את תאריך הפנייה.

במידה וכן נזהה שלקוח כבר קיים במערכת נחליט שהוא יצור פנייה חוזרת ומשימה לחזרה עבור מנהל הלקוח.

כך נוכל למנוע כפילויות במערכת ה-CRM ולשפר את הפרודוקטיביות של הנציגים.

בנוסף לזאת נוכל לסייע בניהול המידע השיווקי שנפריד בין פניה לפניה ומנהל השיווק יוכל לקבל מידע עדכני.

נקודה למחשבה – האם יש לנו אפשרות להחליט לאיזה רובריקה במערכת ה-CRM הליד או הלקוח יכנסו?

שלב מספר 3 – מדידת נתונים

כעת שאנחנו מבינים שיש לעבוד על מערכות שיאפשרו לנו לבנות את הלוגיקה ולנהל אותה נעבור לשלב האחרון.

כיום כל מנהל יודע שמערכת ה-CRM היא הרבה יותר מניהול לקוח והפכה להיות כלי ניהולי חשוב.

בעזרת בנייה נכונה של הלוגיקה נצליח לקבל אינדיקציה אמיתית על מחלקת השיווק שלנו והאם היא יעילה.

זכרו כי מדידה של נתונים היא תמיד החלק הקשה של המנהלים הרי בסופו של דבר כולם יודעים מה הם צריכים לעשות.

אך האם המנהלים יודעים מה אתם עושים? יודעים לבדוק את הצלחות? בדיוק זאת הסיבה שחשוב לקבל מידע אמיתי.

לסיכום אפשר לומר שהדבר החשוב ביותר במניעת כפולים היא החוקתיות של קליטת הלידים וזה העיקר.

בנייה נכונה של לוגיקה תחסוך כסף לארגון, תסייע במדידת הנתונים והתוצאה? הצלחה של הארגון.

שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם

0