בחירת מערכת לניהול לקוחות (CRM) לא שונה מגיוס עובדים!

Workflow-ISRAELCRM

בחירת מערכת לניהול לקוחות או במילים מוכרות יותר, מערכת CRM היא עבודה לא פשוטה כלל.

האפשרות לזהות איזו מערכת תוכל לענות על כל הדרישות בוודאי מצריכה ניסיון.

אך בדיוק כמו שאנחנו מגייסים עובדים כך צריך להתייחס לבחירת מערכת לניהול לקוחות(CRM).

עליכם לבצע מספר צעדים לפני שמחליטים איזו מערכת CRM תבחרו וכמובן מה חשוב לבדוק!

צעד מספר 1 – הגדרת הצרכים

הגדרת הצרכים ממערכת ה-CRM היא דימוי להגדרת התפקיד של העובד.

האם הייתם מגייסים עובדים ללא הגדרת תפקיד מוגדר? כנראה שלא.

ממחקרים שביצענו נוכחנו לגלות נתון מדהים!

רוב גדול של ארגונים, בוחרים מערכת לניהול קשרי לקוחות ללא הגדרת צרכים מוגדרים מראש לפניכן.

כלומר בחירת מערכת לניהול לקוחות נעשית על סמך מידע מוזן או המלצה של קולגות.

וכעת נשאל שאלה נוספת האם כל מערכת CRM מתאימה לכל ארגון?

צעד מספר 2 – בחירת מערכת לניהול לקוחות

בחירת מערכת לניהול לקוחות צריכה לעשות רק על סמך המלצות ורזומה.

דוגמא זו היא דימוי לגיוס עובד ללא מעבר על קורות החיים שלו וקבלת המלצות!

לכן בחירת מערכת CRM מצריכה מהארגון או מעסק לבדוק מספר מערכות שונות.

הסתמכות על מערכת מומלצת אחת היא כמו לראיין עובד אחד ולגייס אותו.

ברור לכולנו וגם לקוראי שורות אלו שאף על פי ראיון מוצלח ככל שיהיה המינימום הוא לבחור 3 עובדים.

כעת רגע לפני בחירת מערכת לניהול לקוחות בדקו מספר מערכות.

זכרו כי מערכות כגון סיילספורס והבספוט לא בהכרח מתאימות לכל ארגון במילים אחרות אובר קווליפייד.

לעומת זאת מערכות כמו מאנדיי, זוהו, פיירברי (לשעבר פאוורלינק) יכולות לתת היום מענה לרוב הארגונים.

צעד מספר 3 – הטעמת מערכת CRM

הטמעת מערכת לניהול לקוחות שווה בדימוי להכשרת עובד.

כל עובד שאתם מגייסים סביר להניח שיש לו תוכנית הדרכה מסודרת.

ברוב המקרים אנחנו נתחיל בטופס טיולים לאחר מכן היכרות עם הצוות, הצמדה לחונך שעליו נרחיב בהמשך וכמובן תחילת עבודה.

כעת בהטמעת מערכת CRM עלינו להבין כי בשביל שנוכל לקבל תפוקה מהמערכת עליכם לפעול בשיטה דומה.

צריך להכין אפיון ולהגדיר צריכים(צעד 1), לבחון מספר מועמדים(צעד 2) ועכשיו הטמעת המערכת(צעד 3).

הכנת תוכנית עבודה מסודרת תסייע לנו בשלבי קליטת המערכת בארגון או בעסק.

כך נוכל להתקדם בתהליך ונוכל לקבל תוצאות טובות יותר.

צעד מספר 4 – מטמיע מערכות CRM

הצעד האחרון שלו הוא מטמיע מערכות CRM ובדימוי שלנו מדובר על חונך לעובד.

עובדים רבים מתחילים לעבוד בארגונים מקבלים חונך צמוד שמלמד אותם את התפקיד.

לעומת זאת הרבה ארגונים חוזרים על טעויות נפוצות וחושבים שניתן להטמיע את המערכת באופן עצמאי.

כעת במידה ומדובר בארגון גדול שיש לו אפשרות לגייס מטמיע בתוך הארגון הרי זה מבורך.

אך גם פה יתכן והיו לו חסרונות בעקבות חוסר ניסיון והיכרות עם מערכות אחרות.

לכן הצד האחרון חשוב לא פחות משאר הצעדים.

בחירת מערכת לניהול לקוחות מצריכה מטמיע מערכות מידע חד משמעית.

כך שאם החלטתם להטמיע מערכת זהו כי אין תחליף לניסיון!

מטמיע מערכות בעל ניסיון ורקע יכול לחסוך המון זמן וליצור שפה משותפת בארגון.

לבסוף אפשר לומר כי הצעדים שציינו בפניכם משמעותיים מאוד ויכולים לסייע לא מעט.

לכן אין זה משנה איזה מערכת CRM תבחרו הדרך היא הרבה יותר חשובה.

רוצים לשמוע עוד? ולקבל פרטים נוספים? צרו איתנו קשר ונסמך לסייע.

שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם

0