המדריך המלא לבחירת מרכזייה טלפונית בענן (VOIP) – חלק ב'

israel CRM voip

בחלק א' של המאמר "המדריך המלא לבחירת מרכזיה טלפונית" ביקשנו ערן אמרג'י סמנכ"ל השיווק של חברת וויסנטר Voicenter לציין אלו כלים חייבים להיות במרכזייה טלפונית בענן.

כעת לאחר שהבנו מה הכלים החשובים ביותר החלטנו לשאול את ערן על נושא אבטחת המידע ונושא הניהול השוטף של המערכת הטלפונית בארגון.

למה מרכזייה טלפונית בענן צריכה אבטחה וגיבוי מידע?

בכל יום אנו שומעים על ארגונים ואנשים פרטיים אשר נפגעו מהאיומים שרובצים על כל מי שנוכח ועושה שימוש ברשת האינטרנט.

לכן בדיוק בגלל זה חשוב לברר האם המרכזייה הטלפונית בענן עושה שימוש בטכנולוגיות מגוונות הכוללות שימוש בפרוטוקולים SIP, RTP לצורך ביצוע שיחות באמצעות האינטרנט בזמן אמת.

כיום קיימים פתרונות רבים ומגוונים למימוש אבטחת המידע עבור מערכת הטלפוניה, החל מ:

  1. שילוב אמצעים טכנולוגיים כגון firewall ("חומת אש") המונע כניסה לרשת הארגונית
  2. הצפנת שיחות מקצה לקצה
  3. הקשחת הגישה למערכת ניהול הטלפוניה באמצעות אימות דו-שלבי (FA2)
  4. חסימת גישה מכתובות IP שאינן מורשות
  5. הצפנת הקלטות השיחה

באופן כללי מומלץ לבצע גיבוי לכל מידע ארגוני באשר הוא ובעיקר למידע בעל חשיבות רבה כמו הקלטות שיחה ארגוניות.

במערכות רבות המידע מנוהל ומגובה על ידי ספק המרכזייה בענן אך בנוסף לכך באפשרותכם לבקש גיבוי באמצעות אחסון הקלטות שיחה בשרת מקומי או ענן פרטי.

בזכות גיבוי בשרת מקומי או בענן מידע מסוג זה מאוחסן ונמצא בשליטתכם, תוכלו לנהל את הרשאות הגישה למידע ולשמור על שלמותו גם כאשר אתם עוברים בין ספקי מרכזיה.

ערן איזה כלי ניהול מרכזיה חשובים בבחירת מרכזיה?

כל מנהל באשר הוא זקוק ליכולת ראיה ממעל של התחום שבאחריותו כדי לקבל החלטות ניהול מושכלות תוך כדי תנועה.

מרכזיה בענן מספקת מגוון כלים המיועדים לסוגי משתמשים שונים ומאפשרת גישה אליהם מכל מקום ובכל עת.

עבור מנהל ה-IT או כל גורם אחר שאמון על ניהול המרכזייה ועושה שימוש שוטף במערכת הטלפוניה חשוב שיהיה ממשק לניהול המרכזייה קל לתפעול.

ממשק זה מאפשר ניהול כללי של מערכת הטלפוניה ושל משתמשי הקצה, כלי ניטור ובקרה של הרשת אשר דרכה מחוברות השלוחות, ניהול נתב השיחות, מעגלי המתנה, איתור שיחות ועוד.

באמצעות כלים אלו ההנהלה הבכירה יכולה לקבל החלטות רוחביות בזכות ממשק דוחות המציג לה את כל המידע ההיסטורי שנדרש בלחיצת כפתור.

לבסוף אני רוצה לציין כי אצלנו במערכת הטלפוניה של וויסנטר Voicenter אנו מאפשרים לעסקים בכל גודל לשפר תפוקות עסקיות תוך ניהול נכון ובקרה בכל זמן ובכל עת.

מסקנות

לאחר השיחה עם ערן הבנו שדווקא היום יותר מתמיד חשוב לבחור במרכזיה אמינה שתדע להתמודד עם קשים הקיימים היום ברשת ולהציג בכל תקופה חידושים ועדכונים לממשק הניהול.

בנוסף לכל אלה יש לנו כמובן את השימוש השותף מערכת CRM כך שכיום מערכת CRM ומרכזיה טלפונית הם חלקים בלתי נפרדים ובדיוק בשביל זה ריכזנו את הנקודות במאמר זה.

סמנכל-השיווק-של-חברת-VOICENTER-ערן-אמרגי
סמנכל-השיווק-של-חברת-VOICENTER-ערן-אמרגי
שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם