מה זה אסטרטגיה CRM? ולמה כל ארגון חייב כזאת!

קביעת אסטרטגיית CRM

כחברה להטעמת מערכות אשר נמצאת בבעלות קבוצת H.G.C שהינה חברת ייעוץ אסטרטגי וארגוני, אנו יודעים כי כל ארגון שמעוניין להתקדם ולהתפתח בעולם העסקי חייב שהיה לו מודל עסקי או במילים אחרות אסטרטגיה עסקית. למרות הבנה זאת ארגונים רבים נוטים לחשוב שאסטרטגיה עסקית היא תמיד ברמת הארגון ולא ברמת מחלקה או כלי תפעולי. לכן במאמר הקרוב אנחנו רוצים לדבר איתכם על אסטרטגית CRM ולמה היא לא פחות חשובה מאסטרטגית הארגון כולו.

מה זה אסטרטגית CRM?

אסטרטגית CRM הינה הדרך שבו הארגון מעוניין להשתמש במערכת ה-CRM על מנת להשיא את הרווחים הארגונים ולשפר את הפרודוקטיביות של העובדים בארגון. ברוב הארגונים מנהלי הארגון יקבעו אסטרטגית CRM לפני שהם רוכשים מערכת CRM וזאת במטרה להבין את הצרכים הארגונים מהמערכת ועל אלו צרכים הם מעוניינים שהמערכת CRM תענה.

אסטרטגית CRM

למה אסטרטגית CRM חשובה?

כשפתחנו את המאמר ציינו למה לכל ארגון יש אסטרטגיה לצורך הניהול הארגוני. כולנו הרי יודעים שאם אין דרך לא נדע איזה תוצאה אנחנו רוצים להשיג ובעיה זאת היא בדיוק הבעיה של הארגונים שלא מנהלים אסטרטגית CRM. קביעת אסטרטגית CRM יכולה לסייע לארגון במספר נקודות חשובות:

  1. עמידה ביעדים – אחת מהמטרות המרכזיות של ארגונים הוא מדידה של עובדים ובכלל את אנשי המכירות. קביעת אסטרטגיה מבעוד מועד תסייע לארגון לעמוד ביעדים שיקבעו ובכך תאפשר להם תמיד להישאר במסלול.
  2. הצפת מידע – עסקים רבים נרתעים משימוש במערכת CRM בגלל המידע הרב שהיא אוגרת בתוכה אך עליהם להבין שקביעת אסטרטגית CRM תסייע ואף יכולה למנוע את הצפת הידע הלא רלוונטי ובכך תסייע לארגון לצמוח ולנצל את המידע עד תום. במאמר שפרסמנו לאחרונה דיברנו על חשיבות המידע בארגון
  3. שיתוף במטרה ובתוצאה – ארגונים רבים נוטעים לקבוע מטרות או תוצאות עבור העובדים אך אינם ששים לספר להם את המהות שעומדת מאחורי קביעה זאת. רוב הסיבות שלא נוטים לספר היא מכיוון שאין מטרות מוגדרות ולכן העובד מתחיל את היום שלו מבלי לדעת מה מצפים ממנו ומה הוא צריך להשיג. איננו מדברים על עבודה שוטפת אלה על הסבר של חשיבות התהליך ולמה חשוב לעדכן את המידע בתוך מערכת CRM. שיתוף באסטרטגית CRM והסבר על הדרך שאתם מצפים שהעובדים יעברו על המערכת יתרמו רבות לביצועים ויגדילו את הפרודוקטיביות.
  4. מיפוי תהליך המכירה/השירות – מטרה נוספת של אסטרטגית CRM היא מיפוי תהליך המכירה או השירות. קביעת אסטרטגית CRM יכולה לסייע לכם למפות את התהליך לזהות נקודות חולשה ובכך לשפר את החוזקות של ארגון ולהקטין את החולשות.

סיכום

כעת לאחר שהסברנו למה חשוב לקבוע אסטרטגית CRM וכיצד היא יכולה לסייע לכם בניהול הארגון כעת מה שנותר לעשות זה להיכנס לחדר התכנונים ולעבוד על אסטרטגיה מסודרת שתיתן לכם את הכלים להצלחה.

יש לכם כבר אסטרטגיה וחושבים שאתם צריכים הכוונה? צרו קשר נשמח לסייע ולעזור.

שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם