בתור חברה להטמעת מערכות טכנולוגיות וביניהם מערכות CRM אנו נתקלים לא מעט בבעיה הנפוצה והיא ניהול פרויקטים!
כיצד ויתכן שמערכות CRM רבות אינם מעניקות את האפשרות לנהל תהליך כל כך חשוב בארגון?
הרי בסופו של דבר ארגונים רבים כגון חברות נדל"ן, אדריכלים, הייטק ואפילו אנחנו מנהלים פרויקט.
אז בואו נעשה רגע סדר וננסה להסביר למה 80% ממערכות ה-CRM שאנחנו מכירים אינם מעניקות לנו את האפשרות לנהל פרויקטים.
סיבה מספר 1 – ניהול פרויקטים הוא רחב יותר
חברות תוכנה רבות יודעות שניהול פרויקט דורש כלים רחבים יותר מאשר ניהול לקוח רגיל ולכן מצריך מהם להתחדש כל הזמן.
חידוש המערכת בתדירות של ניהול פרויקטים יצריך להגיב מהר יותר ולהעניק ללקוח המשתמש במערכת תשובות טובות הרבה יותר מאשר אולי בעתיד או כרגע זה ב-"פיתוח".
לכן כאשר אנו עובדים על מערכת CRM במטרה לנהל פרויקטים עלינו להבין איזה שירות מעניקות חברות התוכנה עוד לפני שאנחנו נתחיל או נבחר מערכת CRM.
- עצירה למחשבה – לפני שאתם בוחרים מערכת לניהול פרויקטים תבדקו האם מערכת ה-CRM מעניקה את הכלים הניהולים או לא.
- כן חשוב לנו לומר ישנם מערכות שמאפשרות לנהל פרויקטים במערכת ה-CRM שלהם הם זוהו – ZOHO ומערכת סיילספורט – SALEFORCE.
סיבה מספר 2 – כלי מדידה
כמה ממכם שקוראים את השורות האלו עובדים על מערכת מאנדיי – Monday? מי שכן עובד יודע שמאנדי מתמחה בכל הקשור מדידת ביצועי עובדים.
בדיוק בגלל זה אנחנו צריכים מערכות ייעודיות לניהול פרויקטים ומשימות כמו מאנדיי – Monday או קליק אפ – Clickup.
מערכות CRM רבות לא מאפשרות מדידה כמו שתי המערכות שציינו ובעצם ניהול הפרויקט במערכות ה-CRM הופך למסורבל יותר.
- עצירה למחשבה – לפני שאתם מתחילים לעבוד על מערכת ה-CRM נסו להבין מה אתם מנהלים? את עובדים או את הלקוח? אם זה את העובד אז מערכת CRM היא לא הפתרון שלכם.
סיבה מספר 3 – קבלת תמונה הוליסטית
אחת הסיבות החשובות ביותר בניהול פרויקטים או באופן כללי בניהול זה קבלת דוחות ותמונה הוליסטית.
מי שמנהל פרויקטים יודע שאנחנו רוצים לקבל תמונה מלאה על מספר פרויקטים במקביל, להבין באיזה שלב הם נמצאים ועוד מספר נקודות.
מערכות CRM מטרתן לנהל את הלקוח ולכם הלקוח הוא תמיד במרכז אך לפעמים ואולי ברוב המקרים ניהול פרויקט מתמקד בעובדים!.
- עצירה למחשבה – נסו רגע לחשוב אם אתם סטודיו לעיצוב או קידום דיגיטלי המשימות הם עבור העובדים אך הפרויקט הוא עבור הלקוח.
אם נתקלתם במצב שכזה אתם מבינים שמערכת CRM לבדה לא תוכל לענות על הנושא ויש צורך בשילוב של מערכות לניהול משימות או ניהול פרויקטים.
סיכום
לבסוף 3 סיבות שציינו הם הסיבות הבסיסיות ביותר, ההמלצה שלנו היא לפני שאתם מחליטים איזה מערכת CRM לבחור או ניהול משימות עצרו!
נסו להבין מה הם הצרכים ותמיד תשאלו את השאלה מה אנחנו מנהלים? את הלקוח או את עובד?
זכרו כי ניהול עובד זה מערכת ניהול משימות ופרויקטים ואילו ניהול לקוח זה מערכת CRM ובעקבות בלבול זה רבים בוחרים מערכת CRM לניהול פרויקטים והתוצאה ידועה – "המערכת לא מתאימה לנו".
