בחלק הקודם של המאמר ציינו מה זה מערכת CRM לייעוץ פיננסי ומה זה מערכת תפעול בקצרה.
בחלק ב' של המאמר ננסה להסביר אלו הבדלים מהותיים יש בין המערכות ונעניק מספר טיפים שייסעו לכם לבחור מערכת CRM לארגון או לעסק.
הבדל מספר 1 – מערכת תפעול היא לא ניהול לקוח וההפך
כאשר אנחנו בוחרים לעבוד עם מערכת CRM ליעוץ פיננסי עלינו להבין שהמטרה העיקרית בשימוש על מערכת שכזו זה ניהול הלקוח ולא תפעול הלקוח.
הכוונה שלנו היא שאנחנו מנהלים לקוח בכל הרמות החל משלב הגיוס שלו ועד שלב שירות הלקוחות או בירור הצרכים.
במצב שכזה מערכת ה-CRM צריכה לתת לנו מענה רחב ומקיף כלומר כמה שיותר פרטים אודות הלקוח על מנת שנוכל לתת לו מענה בכל הרמות.
בשלב שכזה נכנסת מערכת התפעול שמטרתה לספק לנו את המידע אודות הלקוח ברמת הנתונים פיננסים שלו, מצב הפוליסות וכו'.
לכן חשוב לזכור כאשר אנחנו רוצים לנהל לקוח עלינו לעשות זאת במערכת CRM ייעודית לפעילות ולא במערכת התפעול מכיוון שמערכת שכזו לא תיתן לנו תמונה הוליסטית.
- חשוב לנו לציין – הרבה מערכת מציעות מודול של CRM אך חשוב לדעת מודול CRM זה לא מערכת CRM ולכן נוצרים לנו פערים בניהול הלקוח.

הבדל מספר 2 – אוטומציה למערכת CRM
הבדל משמעותית בין מערכת CRM למערכת תפעול היא נושא המידע הפיננסי של הלקוח.
כל מי שעובד בעולם הביטוח יודע שהדבר הכי חשוב לפני פגישה היא הפקת מסלקה וקבצי פרודוקציה.
רבים מסוכני הביטוח וסוכנויות הביטוח בפרט רוכשים מערכת CRM ומצפים שהיא תחובר ישירות למסלקה הפנסיונית או לכלים פיננסים.
ההיגיון מאחורי המהלך הזה הוא נכון ובריא לארגון אך יש בעיה אחת! והיא מערכת CRM לא מציעות חיבור מובנה למערכת פיננסיות.
לכן כאשר נבחר לעבוד על מערכת CRM עלינו לוודא קודם כל האם ניתן לחבר אותה לכלים פיננסים ורק לאחר מכן אנחנו נחליט האם לרכוש אותה.
- חשוב לנו לציין – מערכות התפעול מציעות את הפקת הקבצים באופן מלא בתוך המערכות הייעודיות שלהם.
מצד שני מערכות CRM צריכות לדעת כיצד להתחבר למערכות האלה וברוב המקרים זה בעלות כספית נוספת.
הבדל מספר 3 – התאמה אישית למערכת CRM לייעוץ פיננסי
ההבדל המשמעותי ביותר בין מערכת CRM למערכת תפעול הוא נושא הצרכים של הארגון.
בזמן שמערכות תפעול לא מאפשרות לבצע התאמה למערכת עצמה ומכריחה אותנו לעבוד בדרך שלא תמיד נוחה לנו.
מערכות CRM כן מאפשרות גמישות בצורת העבודה ונותנת לנו כלים להשיג יותר מידע רלוונטי עבור הלקוח ובכך מאפשרת לנו לנהל את המידע בצורה טובה יותר.
לכן לפני שאתם בוחרים לעבוד על מערכת CRM תשאלו מה אפשר לעשות לבד ומה מצריך אתכם לפנות לחברות התוכנה.
הסיבה שאנחנו אומרים את זה היא מכיוון שאם אתם עסק של בנאדם אחד אז עדיף שהשליטה תהא אצלכם ולא אצל חברות התוכנה.
הסיבה היא שאם תצטרכו לעשות שינוים כל פעם תצטרכו לפנות לחברת התוכנה ולבקש מהם לעשות את השינוים.
- חשוב לנו לציין – ברוב המקרים פניה לשינוי כנראה יתומחר בעלות סמלית כזאת או אחרת ולכן חשוב לא להיות תלוי בחברות התוכנה.
מנגד זאת אם אתם ארגון שיכול להרשאות לו מטמיע עליו להיות בעל ניסיון ולומר לנו איפה הכשלים של המערכות.
לסיכום
לסיכום בחירת מערכת CRM והבנת ההבדלים בין המערכות הוא לא פעילות פשוטה בוודאי לסוכני ביטוח שיש להם מגוון רחב של שירותים.
בדיוק במצבים שכאלה אנחנו מזמינים אתכם לשאול אותנו בקבוצת הפייסבוק או להשאיר פרטים באתר ואנחנו נחזור אליכם.
זכרו אל תעשו שינויים אם לא בדקתם את המערכת לפניכן כי שינוי בעסק קטן או גדול יכולים להשפיע המון עליו.
