"זה המחיר שאתם משלמים שה-CRM לא מדבר עם השיווק"

Ninja Marketing logo israelcrm

אחד המומחים המובילים שאנו בישראל CRM מתייעצים עמו הוא המומחה לשיווק ערן אמרג'י מנכ"ל נינג'ה מרקטינג – Ninja Marketing.

נינג'ה מרקטינג – Ninja Marketing הינה חברה מובילה בישראל אשר מספקת מעטפת שיווקית לארגונים.

השירותים מתחילים החל מסמנכ"ל שיווק חיצוני כשירות ועד ביצוע האסטרטגיה.

היום הזמנו את ערן שיענה לנו על אחת הסוגיות הבוערות של הארגונים והיא "חוסר הסכרון בין מחלקת השיווק למערכת ה-CRM".


ראיון מומחה בנושא שיווק

ערן מה שלומך?

"שאלה קצת מורכבת בימים אלו, אבל אפשר לומר ששלומי כשלום עמי.

בתוך עמי ישנם גם בעלי עסקים רבים שמצאו את עצמם או את העובדים שלהם מתגייסים ונרתמים בהגנה על המדינה.

לכן נושא שילוב בין מערכת המידע ותהליכי שיווק שחוסך בשעות עבודה רבות, רלוונטי מתמיד."

ערן, מה בעצם ההשלכות שעשויות לצוף שמערכת ה-CRM ותהליכים שיווקיים לא מדברים ביניהם?

"בעידן הדיגיטלי, הנתונים הם המלך.

המחיר של נתק בין מערכת ה-CRM ותהליכי שיווק חורג מעבר לחוסר יעילות תפעולית.

זה משפיע על כוח אדם, משבש מסעות לקוח ופוגע במיקוד קהל יעד.

בסופו של דבר, זה משפיע על שיעורי ההמרה והגדלת ה-ARPU מלקוחות קיימים."

כיום מציין ערן כי כדי לשגשג בנוף התחרותי, עסקים חייבים להכיר בחשיבות של גישה משולבת.

"בעזרת גישה משולבת הם יוכלו להבטיח ש- CRM ו- Marketing יעבדו בהרמוניה.

כל זאת במטרה לספק חוויית לקוח חלקה ומותאמת אישית."

וכיצד זה משפיע על כוח אדם ומשאבים בארגון?

"המצב בו אין אינטגרציה בין CRM לתהליכים השיווקיים מתורגם לעתים קרובות למשימות מיותרות.

כוח אדם שיכול להיות מנוצל למאמצים אסטרטגיים מופנה למאמצי הזנה ותיאום ידני של נתונים.

זה לא רק מגדיל את עומס העבודה, אלא גם חונק יצירתיות וחדשנות."

תמונת פרופיל ערן אמרג'י וישראל CRM
ערן אמרג'י מנכ"ל Ninja Marketing

אוטומציה משמשת כגשר בין מערכת CRM וכלי השיווק

האם תוכל להרחיב על תפקידה של האוטומציה במיתון האתגרים השיווקיים?

"בוודאי, אוטומציה משמשת כגשר בין מערכת CRM וכלי השיווק.

היא מאפשרת גישה בזמן אמת לתובנות הלקוח ובכך מסייעת לנו להתמודד עם האתגרים.

חשוב לציין כי תהליכים אוטומטיים יכולים להפעיל התראות או עדכונים בהתבסס על אינטראקציות עם לקוחות.

ובנוסף לזאת היא יכולה להבטיח שלצוותי שיווק תהיה גישה בכל זמן לנתונים רלוונטיים.

זה משפר את הפרודוקטיביות של הקמפיינים ומאפשר לצוותים להגיב במהירות לשינוי התנהגויות.

כך שאוטומציה מייעלת את ביצוע הקמפיינים.

בכללי אוטומציית שיווק יכולים למנף נתוני CRM כדי ליצור קמפיינים מותאמים אישית.

אך הכי חשוב זה שהם מעבירים את המסר הנכון לקהל הנכון.

  • חשוב לזכור – זרימה של תהליך עבודה אוטומטי מבטיח שמאמצי השיווק יתיישרו באופן הדוק עם תובנות מונחות CRM.

עוד בנושא אפשר לומר כי אוטומציה גם יכולה לשפר את מעורבות הלקוחות.

אוטומציה של תהליכים כמו הודעות דוא"ל להמשך טיפול, מבצעים ממוקדים ובקשות משוב לקוחות יכולים ליצור חוויית לקוח(CX) מגובשת ומעורבת יותר.

יתר על כן, על ידי אוטומציה של משימות חוזרות, עסקים יכולים לייעל תהליכים ולחסוך זמן ומשאבים יקרים.

מה שיאפשר לצוותים להתמקד בפענוח דאטה, תכנון אסטרטגיות שיווק וטיפוח אינטראקציות משמעותיות"

בהיעדר מערכות משולבות סביר להניח שמסע הלקוח נפגע לא?

"מסע הלקוח תמיד מתחיל בלקוח הפוטנציאלי ולכן הוא אבן הפינה של שיווק מוצלח.

ללא אינטגרציה בין השיווק ל-CRM, עסקים מתקשים לעקוב ולהבין את מסע הלקוח המלא.

בחוסר מערכות משולבות תנסו לדעת מאיזה קמפיין הגיע הלקוח, מה מעניין אותו?

וזה מבלי לציין איזה שירותי ערך מוסף הוא עשוי לרכוש בעתיד.

איזו השפעה יש למשווקים שלא מקשרים את מערכת המידע לתהליכי השיווק על שיעורי ההמרה?

"הגישה המפורקת פוגעת ביכולת לטפח לידים בצורה יעילה.

ללא אסטרטגיה מגובשת, עסקים מתקשים להעביר את המסר הנכון בזמן הנכון.

כתוצאה מכך, שיעורי ההמרה נפגעים כאשר לקוחות פוטנציאליים חומקים בין האצבעות, בשל היעדר מעורבות."

לסיום

לסיום החסרונות החסרונות שערן מציין בפנינו יכולות לבוא בכמה נקודות כגון:

  • השפעה על כוח אדם
  • שיבוש מסעות לקוח ולידים

על-כן עסקים וארגונים כאחד, לא יכולים להתעלם מיתרונות ברורים במימוש תהליכי אוטומציה שיווקיים.

כך שבשורה התחתונה הארגון יקבל שיפור בתוצאות עסקיות ובוודאי בשיווקיות.

רגע לפני שאנחנו מסיימים אנחנו רוצים לומר תודה לערן והוא אף הבטיח לנו שיכתוב מאמר נוסף, אז יש למה לצפות.

שיתוף המאמר:
פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
אימייל

אולי יעניין אותך גם